Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 17:00

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, o 00:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Po montażu to chyba nie, ale przy wierceniu może pęknąć.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, o 00:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
DAN napisał(a):
ale przy wierceniu może pęknąć.

ale tylko jak to bedziesz wiertarka udarowa wiercil ::haha



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, o 00:10 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
SirAdam napisał(a):
ale tylko jak to bedziesz wiertarka udarowa wiercil

A bo ja wiem czy dam9an będzie wiercił ;)

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, o 00:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
no wiertarke juz ma, ale jeszcze musi pasujace wiertlo znalezc ;)

Obrazek


Ok, koniec z tym OT, bo dostaniemy warna.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, o 12:25 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 października 2009, o 12:51
Lokalizacja: PL
Silnik: inny
Przeciez nie bede tego wiercil sam tylko beda mi to robic w firmie tunerskiej w Łodzi, ale zawsze lepiej wiedziec wiecej:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, o 16:32 
jak tak mowią, to może faktycznie uzywają udarowej wiertarki... i wtedy odradzają.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, o 17:28 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 października 2009, o 12:51
Lokalizacja: PL
Silnik: inny
winczako napisał(a):
jak tak mowią, to może faktycznie uzywają udarowej wiertarki... i wtedy odradzają.


hmmm ta firma jakies tam doswiadczenie ma - zajmuje sie tuningiem mechanicznym wiec fuszerki chyba nie robia ale gosc powiedzial, że kiedys im zeliwny zaczal pekac po montazu egt wiec sie troche wystraszyłem... A moze ktos z forum majacy doswiadczenie w tym temacie by mi zamontowal egt:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, o 20:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
zamontowac Ci pewnie ktos by zamontowal, ale z wierceniem lipa... Wiem, ze w MGmotorsporcie maja doswiadczenie. Stowke wiercenie :)

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, o 20:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
dam9an napisał(a):
A moze ktos z forum majacy doswiadczenie w tym temacie by mi zamontowal egt

przyjedz po swietach, to ci zamontuje.
Tylko nie zapomnij polskiego piwa przywiezc ;)



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, o 11:45 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 października 2009, o 12:51
Lokalizacja: PL
Silnik: inny
SirAdam napisał(a):
dam9an napisał(a):
A moze ktos z forum majacy doswiadczenie w tym temacie by mi zamontowal egt

przyjedz po swietach, to ci zamontuje.
Tylko nie zapomnij polskiego piwa przywiezc ;)

Do Ciebie Adam mam troszeczke za daleko :/
A moze slyszeliscie cos o łódzkim ZT Zastec, bo w necie za wiele info na ich temat nie ma...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 14 maja 2011, o 20:39 
Przeczytałem cały wątek i kilka innych ale muszę mieć potwierdzenie z obawy o przyszłą turbawkę oraz silnik.

Zamontowałem EGT i pytanie brzmi, czy ma znaczenie ile/jak dużo termopary siedzi w kolektorze?
Wyjaśniam dlaczego pytam: Miałem włożoną ją mniej więcej do połowy średnicy kolektora i wskazywana temperatura była dość bezpieczna bo max do 900 stopni. Pech a może wręcz przeciwnie chciał, że była na tyle lekko dokręcona że ją "wykręciło" (była dość lekko przykręcona). Dokreciłem ją ponownie wkładając sonde ile weszło i ciut do góry, gdzie można wnioskować że może 1 lub 2mm brakuje jej do dolnej ścianki kolektora. Niestety temperatura jaka zaczęła się pojawiać mnie przeraziła. Normalnie jeżdżąc mam ok 850-900 stopni a jak wciskam to bardzo szybko idzie do 1250 stopni.

Sonda egt to autogage. W kolektorze jest gwint, w ten gwint wkręcona jest nagwintowana tulejka z ogranicznikiem na środku. Na termoparze jest nakrętka i taki "stoper", który klinuję się dokręcając nakrętkę na tulejkę.
Soft zarzucony do owych testów to ten z EDS ale pytanie raczej brzmi o różnice temperatur w stosunku do ilości wpuszczonej termopary w kolektor.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 14 maja 2011, o 20:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Im wiecej wpuscisz w wydech termopare tym dokladniejsze odczyty bedziesz mial i szybsze. Pozatym przy 1250 stopniach to juz bys dawno tlokow nie mial.
A co do dokladnosci wskazan autogauge to mozna polemizowac bo znacznie odbiegaja te pomiary w porownaniu z markowymi wskaznikami (szczegolnie jesli mowa o egt)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 14 maja 2011, o 20:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Zobacz na fotki jak u mnie wystaje. U mnie ten złoty uszczelniacz jest 28mm od końca termopary, ale to zależy w którym miejscu kolektora dałeś gniazdo.
Musisz wpuścić tak głęboko, żeby spaliny dobrze opływały końcówkę termopary. Na pewno nie ma być przy samej ściance.
Ale im głębiej dasz tym większe prawdopodobieństwo, że termopara się upali i poleci w turbo.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 14 maja 2011, o 21:08 
Termoparę zainstalowałem w najlepszym możliwym miejscu czyli tuż poniżej spojenia wszystkich rur czuli już jest w pojedynczej rurze.
Z jednej strony im głębiej tym dokładniej z drugiej wiekszę ryzyko upalenia czy tak? Z trzeciej im głębiej tym temperatura jest wyższa. Skądś się te wskazania biorą i niech nawet będzie mało dokładny z dużo większą tolerancją różnic w temperaturach niż w markowych wskaźnikach to od razu widać zależność temperatury od ilości termopary w kolektorze.
Nie wiem jak mam to wszystko rozumieć, odczytywać a nie chce kolejnych niespodzianek. Sam wskaźnik nie był najtańszy bo kosztował 400zł więc chyba nie może tak do końca losowych wartości pokazywać?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 14 maja 2011, o 21:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Wlasnie o tym z serii peak, czyli jednym z tych drozszych mowilem. Na autogauge pokazywalo u mnie okolo 940 stopni max a na greddy juz o stowke wiecej i to wlasnie na tym szeroko rozpowszechnionym a forum niby eds`owskim programie, ktory defacto rozni sie od prawdziwego orginalnego eds`owskiego stage 1 , ktory mam z pewnego zrodla i na nim egt nigdy nie skoczylo mi wiecej jak 920.
Kolejna sprawa jest to ze na tym sofcie , ktoym zachwyca sie polowa forum u mnie egt siegalo 1040 stopni na pompie walbro i wtryskach 470 gdzie silnik powinien byc zalany na programie pod seryjne podzespoly i egt powinno byc nizsze przez to niz na seryjnych wtryskach i pompie z racje tego ze wowczas silnik mniej paliwa dostaje i AFR i EGT leci w gore przez to. Tzkze boje sie nawet pomyslec ile wynosi tak naprawde egt w seryjnym silniku na tym programie.
Ale o tym napewno sie kiedys przekonamy jak ktos autostrada pod max obciazeniem jakis czas pocisnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL