Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 21:29

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: montaż egt
PostNapisane: 16 października 2006, o 15:54 
W koncu sie wzialem za zamawianie termopary. I planuje zrobic to tak - termopara K plaszczowac o srednicy 3 mm z materialu inconel 600. Dlugosc czujnika 500mm (cena jest stala do 0,5m), dlugosc przewodu 4metry. Na koncu czujnika mam zamiar zamowic sobie gwint - 4cm przed koncem.
Nastepnie jak zdejme kolektor, to go przewierce i przyspawam do niego nakretke w miejscu gdzie bedzie wchodzila termopara. Potem oczywiscie ja juz tylko wkrece. Czy dobrze kombinuje? Termopara bedzie wchodzila 4cm w wydech, czy to nie jest za duza? Nie za bardzo wiem jaka jest srednica kolektrora w miejscu gdzie ona bedzie zamontowana. Zalozylem, ze przy 4cm w srodku to koncowka termopary bedzie w miare posrodku.

Z gory dzieki za rady, czy tez potwierdzenie, ze to powinno dzialac - jutro bym chcial zamowic, bo i tak trzeba czekac tydzien na wykonianie.

Maciek

Ps.
Moze ktos juz zamawial cos takiego i jest w stanie polecic jakas firme? Poki co to wszedzie gdzie nie zadzwonie to jakas zmowa cenowa - wszedzie drogo.


Ostatnio edytowano 10 lutego 2008, o 20:16 przez mjaza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2006, o 16:43 
hym mjaza... jak srodek jak z tego co mi wiadomo (ALE SPAMERZY MOGA SIE MYSLIC :P) rurunia wydechu ma 2" (czyli okolo 5cm i cos tam mm) to jak 4 cm ma byc w polowie ;P ... ale po namysle jak przyspawasz nakretke o grubosci np ...1 cm to moze cos z tego bedzie ;P (nie wiadomo co ale cos napewno;P)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2006, o 16:50 
no tak - faktycznie przesadzilem. Skoro ma 2 cale - 2,54cm to jak dam 3cm do akurat wypadkie posrodku bo dochodzi grubosc kolektora (zakladam, ze 2 cale to ma w srodku a nie na zewnatrz).

To to jest akurat najmniejszy problem. Wynikl inny - jaka spoine zamowic. Spoina uziemniona daje najszybsze odczyty, ale nie jest odporna na zaklocenia. Powinienem dac taka, tylko jak bedzie z tymi zakloceniami?

Troche sie juz dowiedzialem. Wiec nie bede tego montowal za pomoca tej nakretki, tylko sa jakies takie specjalne tulejki zaciskowe do termopar. Nie wiem wprawdzie jeszcze jak to do wydechu przymocuje, ale sie cos wymysli.

Natomiast zmartwili mnie tym, ze na termoparze z uziemniona spoina (ta o najszybszej reakcji) moga wystapic zaklocenia elektromagnetyczne :cry: I teraz juz sam nie wiem. Ciekawe jak sa robione te termopary co do wskaznikow dodaja, moze ktos wie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 11:14 
Proszę bardzo o opis gdzie w kolektorze zamontować czujnik EGT. Najlepiej prosiłbym o fotkę.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2009, o 21:48 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Najlepiej w miejscu gdzie sie schodza 2 srodkowe kanaly wydechowe w kolektorze przed turbina.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2009, o 23:09 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
zasada jest taka, ze czujnik powinien byc "oplywany" przez spaliny ze WSZYSTKICH 4 cylindrow.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 19:18 
troche odgrzeje kotleta...
Czy kolektor w LETach jest żeliwny? Jak wygląda sprawa z możliwością jego pęknięcia? sa jakies zasady, miejsca mniej podatne na przyszłe pęknięcie, w które powinno się wwiercać EGT? Wiem, ze paru z Was to robiła, więc bede wdzieczny za sugestie i pomoc. Chce kupic EGT autogauge z tej nowszej serii PEAK.
Jak bedzie sciągane turbo do nawiercania kolektora, to wymieniac jakies uszczelki, czy cokolwiek na nowe ?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 19:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Cytuj:
Jak bedzie sciągane turbo do nawiercania kolektora, to wymieniac jakies uszczelki, czy cokolwiek na nowe ?


Wymień wszystkie uszczelki które będą zdejmowane. Ostatnio Adam podawał po kolei jakie uszczelki trzeba nabyć przed zdjęciem TURBO w którymś z tematów.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 19:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Kolektor wierci sie nie w tym miejscu gdzie jest "mocniej"
tylko tam gdzie najlepiej mierzyc temperature spalin ze WSZYSTKICH 4 cylindrow.
Wez obejzyj sobie nasz kolektor i sam dohdziesz do wniosku gdzie wiercic.
Wymienia sie wszystkie uszczelki, tak jak napisal powyzej @sjr




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 19:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Przy czujniku EGT osłony na kolektor się już nie założy. Czy może jest jakiś patent?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 19:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
winczako spojrz kilka postow powyzej masz jasno napisane gdzie sie powinno umiescic sonde od EGT.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 19:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
DANta oslona nie jest koniecznie potrzebna
Ja jezdze np. bez.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 20:05 
Panowie, mówicie o tym co Adam napisał tu? ( viewtopic.php?f=30&t=1431&start=90 ) Brzmi strasznie drogo... szczegolnie te elektrozawory :(. A to "tylko" założenie jednego czujnika...
marcinpsk - tak widzialem, ale to bylo w 2006 roku a pytalem dlatego, ze od tego czasu doswiadczenie moglo nauczyc juz czegos nowego ;).
EDIT: sorry, wlasnei zauwazylem, ze to o miejscu bylo napisane w lipcu 2009 ;/


Góra
  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 20:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
DAN napisał(a):
Przy czujniku EGT osłony na kolektor się już nie założy. Czy może jest jakiś patent?



Wiercisz w niej dziure taka zeby sonda przeszla. Ot caly patent. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 20:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Zaworow podcisnienia nie musisz wymieniac (narazie)
Reszte - tak.
Zaloz wreszcie wskaznik cisnienia doladowania.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL