Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 11:32

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 20:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
marcinpsk napisał(a):
Wiercisz w niej dziure taka zeby sonda przeszla. Ot caly patent. :D

No niby tak, ale jak przyjdzie wykręcić sondę to będzie gimnastyka.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 21:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Zadna gimnastyka. Kluczykiem plaskim spokojnie sobie poradzisz. Dziurasrednicy 3-4 cm spokojnie wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 22:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
A ta osłona ma dawać to, że ciepło nie ucieka z turbo?
Jakaś (zauważalna) różnica będzie jak ją wywalę?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 23:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Oslona jest dla oka i dla palcow.
Dla oka - zeby "ladnie" bylo.
Dla palcow - zeby sie az tak strasznie nie poparzyly.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 23:08 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Czyli zredukuję masę swojego pojazdu wywalając ją w cholere :D

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 24 stycznia 2010, o 23:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
zgadza sie.
Relacja KG/KM bedzie lepsza.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 25 stycznia 2010, o 16:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Nie do konca tak z ta oslona. Jest jeszcze do teog zeby chronic kolektor przed wplywem czynnikow srodowiskowych takich jak deszcz, bloto z drogi itp. Nie musze mowic chyba co sie dzieje z rozgrzanym do czerwonosci zeliwem na ktore poleje sie zimna woda...
Poprostu peka.
A pozniej zdziwienie wielu osob ze kolektor im pekl.
Druga sprawa to to ze odbija ona nadmiar ciepla oddawanego przez turbo. Jak jezdzilem bez tej oslony to w warszawskich korkach przytopila mi sie kilkukrotnie oslona/mocowanie wentylatora chlodnicy. JAk zalozylem owa oslone to problem ustapil ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 6 lutego 2010, o 13:46 
pewnie kolejne z serii głupich pytań... z jaką siłą dokręcic czujnik EGT w kolektorze? Rozumiem, że z nie za małą i z nie za dużą....bo niekoniecznie chce zeby za kilka tys km pękł...?
dzieki


Góra
  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 6 lutego 2010, o 18:48 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
danych co do tego nigdzie nie znajdziesz.
Przykrec tak zeby trzymalo, ale zeby nie peklo.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 6 lutego 2010, o 20:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Wkrecaj gniazdo sondy az poczujesz opor. Wtedy 1,4 obrotu dalej i tak zostaw. Przynajmniej ja tak robilem i po 10 tys km nie ma sladu pekniec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 6 lutego 2010, o 21:16 
dzieki!! o to chodziło!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 7 lutego 2010, o 09:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Chodzilo mi oczywiscie o 1/4 obrotu przy dokrecaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 7 lutego 2010, o 09:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
@marcin
ja osobiscie staram sie takich wypowiedzi nie dawac, bo do takich rzeczy jest potrzebne "wyczucie"
Inaczej sprawa wyglada przy gwincie drobnozwojowym, a inaczej przy gwincie z "normalnym" skokiem.
Kolektor z turbo jest z zeliwa i o zerwanie gwintu nie trudno.....
Dlatego - z wyczuciem, tak zeby nie bylo luzne, ale zeby tez nie uszkodzic gwintu.
Wypowiedz - "1/4 obrotu" jest (jak dla mnie) zbyt ogólnikowa.

To nie jest teraz krytyka pod Twim adresem, lecz chcialem zwrocic uwage na problematyke w tym konkretnym przypadku.
Kolega @winczako z tego co widze to pojecia wiekszego o mechanice nie ma, wiec stad moje obawy.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 7 lutego 2010, o 09:48 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Z tym wyczuciem to dokladnie masz racje.
Oczywista sprawa jest to ze najlepiej byloby sie posluzyc kluczem dynamometrycznym zeby dokrecic gniazdo sondy (to w ktore dopiero pozniej sie wklada/wkreca sonde). Winiaczko jesli daje auto do mechanika to tamten powinien posiadac takowy klucz. Momentem powiedzmy 15 Nm wystarczy dociagnac i nie spowoduje to napewno urwania gwintu lub pekniecia zeliwa.

Co do 1/4 obrotu to tez przy gwincie drobnozwojowym jaki powinien byc na gniezdzie sondy tez to nie powinno spowodowac zerwania gwintu lub pekniec pozniejszych.
Dodatkowo jesli nie ma w zestawie dobrze jest dac uszczelke mosiezna pomiedzy gniazdo sondy a kolektor. Uszczelni ona polaczenie i zapobiegnie prykaniu, oraz jak delikatnie przesadzi z dokrecaniem to rozplaszczy sie conajwyzej uszczelka i zniweluje w pewnym stopniu nadmiar sily jaki bedzie wywieralo giazdo sondy na kolektor.

Dodam tez ze kluczem do sukcesu w calej tej operacji jest umiejetne nawiercenie kolektora oraz jego nagwintowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: montaż egt
PostNapisane: 7 lutego 2010, o 10:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
marcinpsk napisał(a):
Dodam tez ze kluczem do sukcesu w calej tej operacji jest umiejetne nawiercenie kolektora oraz jego nagwintowanie.

No tego nie nadmienialem, bo uwazam to za rzecz oczywista ;)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL