Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 19:45

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o nadwoziu i wnętrzu SERYJNYCH aut.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 grudnia 2005, o 17:57 
Witam,
Dzis sie postanowilem pozbyc folii z szyb tylnich naklejonej kiedys, przez kogos. Folia ta byla tak ciemna, ze nic nie bylo do tylu widac, a wcale nie dodawala autku specjalnie wygladu - wedlug mnie, a poza tym musialem naprawic ogrzewanie pod nia. Wiec sie wzialem dzis za zrywanie:
Wynik 1:0 dla mnie - ilosc linni nie przewodzacych jest taka sama jak przed zrywaniem:)

OPIS:
Zaczalem od szybek docznych z szuszara w reku. Poszlo ladnie i szybko, ale calutki klej zostal - zmylem go nakladajac wielokrotnie plyn do mycia blatow - jakis taki specjalnie mocny do rozpuszczania tluszczow. Nudno bylo, bo z 20 minut to robilem, ale potem papierem wszystko zeszlo ladnie. Jednak na tyl, to by moglo byc troche za ryzykowne i poszukalem czegos lepszego - rozpuszczalnik do chlorokauczuku - dostepny na dziale farb. Won paskudna - zblizony do acetonu. Nakladam rozpuszczalnik, czekam, a potem przecieram papierem i klej schodzi - nawet ladnie, ale potwornie duza ta tylnia szyba i dostep ciezki, wiec szczerze mialem tego dosyc juz na poczatku roboty. Ale jakos sie udalo.

UWAGI:
Tylnia szybe zrywalem bez suszarki i zdecydowanie lepiej. Bardzo malo kleju zostalo, tylko troche ciezej bylo zrywac. Wiec jakby cos to polecam zaczac zrywac - aby miec za co zlapac, wystawic autko na dwor i rwac.

Teraz pozostalo naprawic nitki, ale to conajmniej do jutra musi poczekac, bo woltomierz rozladowany, a poza tym nie za bardzo narazie mam pomysl, jak za jego pomoca znalesc uszkodzenia - az wstyd sie przyznac, ze sie na polibudzie studiuje:( Moze ktos by mogl dopisac jak znalesc takie uszkodzenie - mielibysmy pelny opis, cos w stylu DIY:)

Maciek

[ Dodano: 2005-12-29, 23:19 ]
Pytanie oczywiscie bylo wyjatkowo glupie. Dzis znalazlem woltomierz i sie okazalo, ze ma on wbudowany ohmomierz, wiec mierzac opor, wszystko staje sie jasne. Mierzymy malymi odcinkami - tak okolo 1/5 dlugosci linni i porownujemy wyniki, jak jest przerwa, to opor jest kilka razy wiekszy. Ale jakby kogos to zastanawialo, tak jak zmierzymy opor na oby krawedziach linni, to wyjdzie malutki - bo jak wiadomo, plynie wszystkimi liniami, co powoduje jego spadek. Tak wiec trzeba pamietac - oddzinki gdzies po 20cm, aby przypadkiem, nie zmierzyc za duzo, ucieszyc sie z wyniki, a tu sie potem okaze, ze pradzik sobie na okolo pomyka.

Pozdro.

Ps.
Z placy boju.
4 linie naprawione, 4 jeszcze zostaly.
Ale dwie sa niestety podejrzane, bo niby wychodzi, ze sa cale na mierzeniu, a nie grzeja. Moze jest uszkodzona czesc pod plastikiem zakrywajacym slupki, ale za bardzo tam dojscia nie ma:(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2007, o 12:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Moze niepotrzebnie wracam do tego tematu ale komus sie moze przydac jak znalezc przerwany obwod"nitke" ogrzewania.
Robimy tak trzeba odpalic samochod,wlaczyc ogrzewanie, mierniczek ustawiamy na voltomierz (20 volt) i koncowkami kabli badamy jakie jest napiecie na wybranych losowo odcinkach. Nitki ogrzewania dzialaj wtedy jak dzielniki napiecia i im szrzej lapiemy na danej nitce tym wieksze napiecie wskazuje miernik. Jesli zlapiemy kabelkami tak ze bedzie wskazanie okolo12-14V to znaczy ze pomiedzy nimi jest przerwanie nitki. Dalej to juz prosto przesuwajac kabelki po nitce tak aby sie zblizały koncowki patrzymy na miernik i jak pokaze sie 0 voltow to oznacza ze pod ktoras z koncowek jest to przerwanie.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, o 22:08 
mjaza napisał(a):
Z placy boju.
4 linie naprawione, 4 jeszcze zostaly.



Czym naprawiales te linie ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, o 22:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
glider napisał(a):
Czym naprawiales te linie ?


najlepiej sie to robi Srebrem w plynie,
mozna kupic w sklepach elektronicznych.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 czerwca 2011, o 15:15 
troszkę odświeżę temat :)

a czy jest jakiś sposób na zerwanie folii z tylnej szyby bez niszczenia nitek? Np z użyciem opalarki/suszarki? bo jak nie to będę musiał szukać tylnej szyby z 2003 roku, tylko pytanie czy tam będą sprawne te nitki?

muszę zerwać folię bo taśma wybrał chyba najgorszy warsztat w swojej okolicy i po niespełna 3 latach od montażu folia zaczęła się łuszczyć :( i wyglądało tak jakbym miał od groma brokatu na tylnej kanapie i półce pod szybą... łuszczy się folia wszędzie gdzie jest zainstalowana, czyli tył i wszystkie boczne szyby :(


Góra
  
 
PostNapisane: 19 czerwca 2011, o 16:37 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Michaello84 napisał(a):
a czy jest jakiś sposób na zerwanie folii z tylnej szyby bez niszczenia nitek?


da się.polecałbym Ci jakiś wyspecjalizowany zakład który przyciemnia szyby.sam możesz spaprać.chyba lepiej zapłacić te 50-60zł niż wymieniać szyba znacznie droższą.sam płaciłem za zrywanie folii żeby nic się nie stało ogrzewaniu

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 czerwca 2011, o 21:35 
na bocznych szybach sobie to zrobię, ale z tylną chyba faktycznie zapłacę :) bo nie chcę tego zniszczyć...

a docelowo i tak znów przyciemnię, ale to jak będę miał trochę kasy, bo chcę to zrobić w AutoFolSzybie a oni się cenią - za całe auto liczą ok 1200PLN... ale wiem, że robią bardzo porządnie, bo w poprzednim aucie miałem szyby u nich przyciemniane i było git :)


Góra
  
 
PostNapisane: 19 czerwca 2011, o 22:06 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Michaello84 napisał(a):
troszkę odświeżę temat :)

a czy jest jakiś sposób na zerwanie folii z tylnej szyby bez niszczenia nitek? Np z użyciem opalarki/suszarki? bo jak nie to będę musiał szukać tylnej szyby z 2003 roku, tylko pytanie czy tam będą sprawne te nitki?

muszę zerwać folię bo taśma wybrał chyba najgorszy warsztat w swojej okolicy i po niespełna 3 latach od montażu folia zaczęła się łuszczyć :( i wyglądało tak jakbym miał od groma brokatu na tylnej kanapie i półce pod szybą... łuszczy się folia wszędzie gdzie jest zainstalowana, czyli tył i wszystkie boczne szyby :(


Ja jak pytalem we Wroclawiu w pierwszym lepszym warsztacie ile za zerwanie folii i potem zalozenie nowej, to samo zerwanie kolo 100zl z calego tylu. Swoja droga ja mam folie u siebie praktycznie od 10 lat (w Niemczech robiona) i nic sie nie dzieje.

edit: ale 1200 to drogo strasznie, u mnie robia za mniej niz polowe tego w wiekszosci renomowanych zakladow. I wszystko sie trzyma jak trzeba potem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 czerwca 2011, o 22:44 
to taniej mi wyjdzie zrobić sobie wycieczkę na podobno najpiękniejszą Starówkę w kraju i przy okazji przyciemnić ;)


Góra
  
 
PostNapisane: 3 kwietnia 2013, o 19:06 
kolejny raz odświeżę temat. dzisiaj musiałem przez niebiesko odzianego palanta zrywać folię z szyb... palanta nie dlatego że kazał zrywać folię, ale dlatego, że się przyczepiał o wszystko do około, między innymi zarzucił kradzież auta bo nie było pod maską naklejki/tabliczki z numerem VIN.

Jak pozbyć się kleju po folii? Słyszałem o metodzie zmywania acetonem (ale to śmierdzi i trujące), metodzie zmywania oliwką dla dzieci (ale potem podobno strasznie dużo roboty ze zmywaniem tłuszczu z oliwki).

Czy jest jakiś sensowny sposób, który po pierwsze nie zniszczy ani szyby ani tapicerki, po drugie cholernie ciężką metodą?


Góra
  
 
PostNapisane: 3 kwietnia 2013, o 19:47 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Michaello84 napisał(a):
Jak pozbyć się kleju po folii? Słyszałem o metodzie zmywania acetonem


możesz ale roboty od cholery.kumpel kilka godzin czyścił

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwietnia 2013, o 21:20 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Ja zaatakowałem ten klej mieszanina metanolu, benzyny i troche nitro. Napewno wam też pomoże :D

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwietnia 2013, o 21:51 
Polecam Terpanol. Psikasz, czekasz 2 minuty, przecierasz i wszystko zchodzi bez najmniejszego problemu.


Góra
  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, o 09:11 
W związku z problemami ze znalezieniem Terpanolu w sklepach (nie mam czasu czekać na przesyłkę z allegro) kupiłem inny środek. W jednym z chemicznych sklepów był zmywacz do naklejek ale cholernie drogi (75zl za puszkę 400ml) więc też odpuściłem. Gość w InterCars polecił mi zmywacz do hamulców BRAKLEEN. 500ml puszka za niespełna 15zl. Troszkę siły trzeba było włożyć w czyszczenie ale dwie szyby wyczyściłem w niecałe 2 godziny =)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL