Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 22:14

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o nadwoziu i wnętrzu SERYJNYCH aut.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 grudnia 2014, o 20:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
Astra Coupe wymiana linki fotela

Można bez problemów zrobić to w aucie. Postaram się punkt po punkcie opisać cały proces wymiany linki.

1. Odłączamy akumulator. To tak dla bezpieczeństwa. Nie wiem czy to jest konieczne, ale ja odłączyłem. Dość blisko tego wszystkiego jest poduszka boczna więc należy uważać.
2. Odsuwamy fotel maksymalnie do kokpitu, żeby zrobić sobie maksymalną ilość miejsca z tyłu.
3. Nie ma potrzeby zdejmowania bocznych plastyków. Ja to zrobiłem ale niepotrzebnie bo one nic nie zasłaniają jeżeli chodzi o linkę. Chociaż je się bardzo łatwo zdejmuje. Lewy jest na jeden wkręt a prawy na dwa. Ten prawy ma wkręt z boku zasłonięty i z przodu fotela od dołu.
4. Zdejmujemy tylną warstwę tapicerki u mnie akurat skóra. Zaczynamy od dołu. Jest ona tam wsunięta na tzw. „felc” tzn. wyczuwalna jest taka listwa (patrz zdjęcie poniżej), którą należy najlepiej z jej końca ciągnąć w kierunku podłogi a następnie obracać o około 180st.

Obrazek

5. Następnie analogicznie wyciągamy tapicerkę z lewej i z prawej strony. Tam też to wszystko jest wsunięte za pomocą takich listewek. Podczas demontażu wypada taka osłona na poduszkę. Należy ja później analogicznie włożyć.

Obrazek

6. Boczna cześć tylnej tapicerki wyciąga się do wysokości zagłówka, dalej już nie pójdzie, ale nie ma nawet takiej potrzeby. Dodatkowo tapicerka jest przymocowana do zbrojenia fotela za pomocą takich oczek (patrz zdjęcie poniżej). Jest ich dwie z lewej i dwie z prawej strony.

Obrazek

7.Zdjęcie poniżej przedstawia wygląd fotela z odpiętą tapicerką. Tapicerkę trzeba zarzucić na podgłówek i czymś przycisnąć, żeby nam nie przeszkadzała podczas wymiany linki. Linka jest podwójna czego może nie widać na zdjęciu poniżej ale jak już dojdziecie do tego etapu to wszystko jest jasne.

Obrazek

8. Linka prawa dodatkowo jest przymocowana gdzieś po środku fotela za pomocą oczka takiego samego jak wcześniej była przyczepiona tapicerka. Na zdjęciu powyżej widać na dole taki metalowy stelaż za którym są właśnie schowane dźwigienki odpowiedzialne za pochylanie fotela. Ten stelaż na brzegu jest bardzo ostry można sobie pociąć ręce. Trzeba położyć sobie na niego jakąś szmatkę aby się zabezpieczyć. Na zdjęciu poniżej pokazane jest jak linka jest zamontowana.

Obrazek

9. Linka jest zabezpieczona zawleczką którą należy wyciągnąć. Najlepiej zrobić to kombinerkami. Po wyciągnięciu zawleczki linkę trzeba pociągnąć w dół ponieważ jak pokazuje rysunek końcówka to dwa oczka. Małe oczko klinuje linkę a duże pozwala na jej zdjęcie i założenie z bolca. Analogicznie sytuacja wygląda po drugiej stronie.

Obrazek

10.Jak już mamy odpiętą linkę z jednej i drugiej strony przechodzimy do górnej strefy fotela. Na górze linka jest wciśnięta w stelaż fotela. Należy ją wyciągnąć energicznym ruchem. Są tam takie zaczepy. Jak będziecie mieć nową linkę to zobaczycie o co biega. Te zaczepy można też podważać z boku fotela od strony języczka. Oczywiście należy go najpierw wyciągnąć.
11. Acha można jeszcze wyciągnąć taki drut w poprzek fotela. Jego demontaż zwiększy nieco dostęp do mocowania tego plastyku linki. Zdjęcie poniżej pokazuje o czym napisałem. Ten pręt jest wciśnięty w plastik.

Obrazek

12. Jak już wyciągniemy ten plastyk. To musimy wyciągnąć boczny języczek. Koniecznie należy to zrobić bo on trzyma ten haczyk linki i za cholerę nie wyjmiecie linki. Aby wyciągnąć języczek należy za niego pociągnąć w kierunku przeciwnym do fotela. Nie bać się że siedzi mocno. U mnie musiałem pożądanie szarpnąć żeby go wyciągnąć. A o dziwo od strony kierowcy wychodził leciutko. Poniżej zdjęcie języczka

Obrazek

13. Można też wyciągnąć tą maskownice boczna na fotelu ale nie ma takiej konieczności.

Obrazek

14. Powyżej zdjęcie boczku bez języczka, a poniżej widok od strony języczka. Widać tam jak jest zamocowany haczyk linki.

Obrazek

15. No i oczywiście jak już linkę wyciągniemy to zakładamy nową analogicznie. Może pojawić się problem z włożeniem haczyka w odpowiednie położenie (taką dziurkę). Bynajmniej ja się troszkę namęczyłem. Po prostu jest takie wrażenie jak by ten nowy haczyk nie chciał wejść. Trzeba wtedy właśnie z boku fotela płaskim śrubokrętem wepchnąć go we właściwe miejsce.

No i to by było z grubsza wszystko.

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwietnia 2015, o 17:46 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Siemka małe uzupełnienie tematu co opisał Robert.
Jak już wypniecie listwy najpierw dolna pozniej prawo/lewo to trzeba jeszcze odpiać 4x haczyki Obrazek
drugi jest wyzej .
Ja wymieniałem poszycia na skóre wiec zdemontowałem wszystko i w skórcie opowiem co jaks ie demontuje .
Wiadomo zaczynamy od plastików . prawa strona trzyma sie na 1 srubce plus zasówanie .
Obrazek
pokrętło wystarczy mocno pociągnąć, ja używałem 2 śrubokrętów i jednocześnie z 2 stron podważałem Obrazek
. żeby zdemontować regulacje oparcia trzeba najpierw wyciągnąć bolec później później wkład i mamy ta stronę gotową
Obrazek
i prawa stronę mamy gotową.
teraz lewa strona plastik trzyma 3 śruby plus pokrętło. pod rączką 1 śruba Obrazek
kolejna od spodu z przodu Obrazek
pod zaślepka jest jeszcze jedna sruba Obrazek
i pokrętło delikatnie z 2 stron śrubokrętem Obrazek
i po tym zdejmujemy rączkę (do przodu) i pozniej plastik.
Później działamy co pisze Robert.
dalej rączka trzyma sie na takim zabezpieczeniu Obrazek
naciskamy i wyciagamy , wtedy raczka wyjdzie lekko .
Obrazek
linka to wiadomo jak sciągnąć .

Obrazek
boczna zaślepkę wypychamy od środka.
Wkładamy reke od spodu i naciskamy (prawa /lewa) plastikowe bolce i wypychamy do gory. Powinno zejsc w miare lekko . Obrazek
Żeby zdjąć dolne poszycie wystarczy wyciagnac "plastikowa szyne " z blachy i schodzi bez problemu . Obrazek
strzałki pokazują kierunek w który ma wychodzić element oraz gdzie sie znajduje czy tam gdzie nacisnąć .
i to by było chyba na tyle :D pozdrawiam MISQ

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lipca 2015, o 09:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 października 2013, o 10:07
Lokalizacja: PPL
Imię: Andrzej
Silnik: Z20LET
Blaszka / spinka, która trzyma "języczek" w skórzanych fotelach od turbo wygląda tak:
Obrazek

A tutaj blaszka położona pod otworem, z którego wychodzi:
Obrazek

Jeżeli ta spinka jest założona to szarpanie za języczek nic nie da: trzeba by szarpaniem przekrzywić tę blaszkę.

Dostęp do spinki jest bardzo trudny, gdyż języczek nie pozwala na zdjęcie tapicerki.
Trzeba odkręcić całą górną tapicerkę fotela wg opisów powyżej, aż będzie trzymała się tylko przy języczku.
Potem odciągać np. długimi wkrętakami (jak przy operacji chirurgicznej) i wreszcie jest trudny dostęp do blaszki/spinki.
Wyjąłem ją wkładając w nią wkrętak i pociągając do siebie.

Demontaż trwał w moim przypadku ok. 2 -3 godzin, a demontaż niecałą godzinę, ale spinki nie założyłem.
Języczek bez niej wypadnie, a kolejna naprawa będzie łatwiejsza.

Airbag jest mocowany 3 nakrętkami. Po odpięciu przewodu przy samej poduszce można go wyjąć na zewnątrz.
Widoczny plastik z napisem airbag jest jego częścią i nie można go wyjąć np. przez podważanie. Trzeba odkręcić poduszkę.

Dodatkowo obydwie linki były na dole przypięte plastikową opaską zaciskową.

Dobrze jest kilka razy otworzyć i zamknąć fotel przed założeniem tapicerki, gdyż źle włożona zawleczka na końcówkach linki może wyskoczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 października 2015, o 10:15 
Offline

Dołączył(a): 30 października 2015, o 19:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Imię: Grzegorz
Silnik: Z16XE
Tak na szybko to można też zastosować prowizorkę. W moim przypadku jedna z linek wypadła z górnego haczyka. Nie miałem za bardzo czasu na czekanie na zamówioną linkę, a auto było potrzebne. Wykorzystałem łącznik pręcików z uniwersalnych centralnych zamków. Po usunięciu pancerza z obu linek łączymy je i napinamy. Wymagało to kilku prób z regulacją, ale ostatecznie działało. Pewnie mogłoby to zostać, bo spełniało rolę, ale kupiłem komplet foteli i przy okazji przekładania tapicerki wymieniłem linkę na całą i sprawną.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL