Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 00:43

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o nadwoziu i wnętrzu SERYJNYCH aut.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lutego 2012, o 09:40 
Witam
Obserwując zmiany podświetlenia w waszych asterkach nie podobało mi się ze widać nierównomierne podświetlenie:
Obrazek
gdzieś słyszałem ze ktoś robił paskami led ale nie mogłem odszukać tego. Dlatego postanowiłem ze sam zrobię.
Potrzebne rzeczy:
- lutownica najlepiej punktowa (dobra tez do topienia plastiku ;])
- nożyk (do skrobania i topienia plastiku jak sie go podgrzeje ;D)
- penseta
- śrubokręcik plaski mały (do rozebrania obudowy)
- paski ledowe 120 sztuk na metr(te co maja 60 sztuk się nie nadają, pokaże dlaczego):
*2x15cm na temperature wody i poziom paliwa
*2x25cm obrotomierz i predkościomierz
- dużo chęci oraz piwa ;]

Na początku trzeba wymontować licznik ale to już jest inny manual.
Z rozkręceniem licznika też nie powinno być problemów.
Kiedy już mamy rozebrany licznik trzeba zdemontować wskaźniki. Łapiemy je przekręcamy w lewo i kiedy poczujemy opór kręcimy dalej i ciągniemy do góry (czasami ciężko wychodzą ale nic się nie popsuje).
Obrazek
Zdejmujemy "cyferblacik" i ukazuje nam się to coś:
Obrazek
Teraz można powiedzieć najgorsza część jaka mnie spotkała czyli Demontaż wyświetlacza.Trochę się obawiałem że jak zdemontuje to nie będzie działać, ale nie potrzebnie bo okazało się że łatwo to się robi. Zdejmujemy tą srebrną obudowę najpierw pochaczamy od spodu zapinki i zdejmujemy obudowę.
Obrazek
Widzimy wtedy sam goły wyświetlacz. Będzie on prawdopodobnie przyklejony do paska pomarańczowego pod wyświetlaczem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pisze ze bedzie prawdopodobnie przyklejony bo wczesniej bawiłem się anglikiem i nie był przyklejony tylko położony, ale jak podlaczyłem pod auto to normalnie działał.
To odklejamy go może mocno trzymać ale bez obaw ciągnąć ale powoli.
Kiedy mamy zdemontowany wyświetlacz odchaczamy wszystkie zaczepy dookoła i wyciągamy całą płytę.
Teraz zostaje nam goły biały plastik.
Obrazek
I zaczyna się rzeźbienie (rzeźbimy po to, aby paski ledowe miały gdzie wejść bo są za szerokie i jak tego nie zrobimy to plastik ktory rozprasza światło bedzie mocno odstawał "a nie może!!" bo pożniej w czasie jazdy widać podświetlone na "cyferblacie" kontrolki pod obrotomierzem oraz kontrolke od tempomatu :))
Teraz dam kilka fotek żebyście widzieli jak to zrobiłem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
tutaj dodalem kawalki plastiku zeby przykleic paski ledowe. paski same w sobie maja klej i to dosyc mocny wiec beda sie trzymac tych podpórek.
Obrazek
Obrazek
widac tutaj jak mocno musialem rzeźbic aż dziury sie porobiły, ale to nie przeszkadza w użytkowaniu.
Obrazek
a tu mamy wlasnie te paski ledowe juz pod plastikiem bo zapomnialem zrobic wcześniej fotki ale widac wszystko.
Obrazek
Trzeba pamiętać że ledy maja + i - na płytce pokaże gdzie jest + i - (trzeba powiększyć zdjęcie bo zaznaczyłem na zdjęciu, paski ledowe też maja oznaczenie gdzie + i -)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
i teraz wszystko analogicznie składamy i mamy piękny efekt ;]
Obrazek

Miałem pokazać dlaczego nie robić na paskach co maja 60 diod na jednym metrze o to zdjęcia. Nie układajcie tak pasków żeby szły nad wyświetlaczem przebiegu i nad kontrolkami przy obrotomierzu bo wtedy widać kropeczki od ledów zdjecia pokażą o co mi dokładnie chodzi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
tutaj widać te kropeczki
Obrazek
Tutaj widać już lepszy efekt. Bo obciąłem te paski co są nad wyświetlaczem przebiegu i nad kontrolkami w obrotomierzu. Ale było mi mało bo widać jeszcze nie równe podświetlenie to kupiłem te paski ledowe 120 i jest idealnie ;]


Góra
  
 
PostNapisane: 16 lutego 2012, o 10:36 
Bardzo fajny manual który dużo mi dużo pomoże w bliskiej przyszłości ::poklon , tylko jeszcze jak możesz to napisz gdzie kupiłeś listwe i czy nie za bardzo się grzeje bo mam za pomocą podobnej listwy zrobione podświetlenie w kuchni i musze przyznać że te rezystory na niej lubią się grzać...
Edit: Po co wyciągałeś wyświetlacz? Nie za jasno świeci? Jak możesz to wrzuć jakiś filmik i przyciemnij pokrętłem dla pokazania czy i jak bardzo można regulować.


Góra
  
 
PostNapisane: 16 lutego 2012, o 10:54 
nie zauwazylem zeby sie grzało. wyswietlacz wyciagalem dla bezpieczenstwa bo jak robiłem rowki dla paska to pełno było plastiku wokół mnie i czasami topiłem go bo nie miałem siły rzeźbić a lutownicą punktowa moment szło ;] ale pożniej trzeba dokladnie ja wyczyścic bo nic nia nie przylutujesz.
http://allegro.pl/odcinek-led-5cm-6-dio ... 78332.html TAŚMA LED SMD 5 cm, 6 diod, 6 Kolorów, BIAŁE PCB

! Debos, bez linków!
DAN


Góra
  
 
PostNapisane: 16 lutego 2012, o 12:52 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 października 2009, o 22:54
Lokalizacja: Łódź
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Bardzo dobry manual ;) też mnie to czeka na wiosnę tylko u mnie są czarne tarcze zegarów to chyba nie będzie znaczenia jaka będzie taśma zamontowana.

_________________
Suzuki Swift 1.0GL 53KM 2003r.
Astra Coupe Turbo 245 KM 371 Nm ''już zostały tylko miłe wspomnienia''
Audi S4 Avant quattro 344 KM 410 Nm
Opel Zafira B OPC 240 KM 320 Nm krzysiek44


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2012, o 12:56 
no nie wiem jak sie dobrze przyjrzysz to widac kropki a przy 120 nie.


Góra
  
 
PostNapisane: 30 lipca 2012, o 20:00 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lipca 2012, o 00:47
Lokalizacja: Berlin/Szczecin/Pila
Imię: Kris
Silnik: Z22SE
Elegancko to wyglada. Dobrza rzecz jak ktos sie lubi bawic takimi rzeczami. Ja u sb sie nie chcialem bawic za duzo i dalem zarowki ledowe smd.
Swieca elegancko i w nocy to moim zdaniem tez super wyglada.

Ale + dla cb Manual elegancki. Robota pieknie odwalona :)

Pzdr

_________________
Nie jezdzimy szybko, latamy nisko! Moje Tornado ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=13137&start=315

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 września 2012, o 12:22 
Mam problem.
Zmieniłem podświetlenie - to działa. Nie działa mi natomiast podświetlenie licznika oraz co najgorsze wskazówki. Wyciągałem tak jak w manualu, ale niestety po wsadzeniu ich z powrotem ni drgną. Pomóżcie!

23.41

Po paru próbach = nadal to samo. Do tego doszło: Wyłączanie się podświetlenie przy zapaleniu na krótko długich; brak długich w opcji na stałe; brak przeciwmgielnych (także podświetlenie się wyłącza).

Ogólnie podświetlenie piękne ale nie mogę dojść z tym do ładu. Pomocy!


Ostatnio edytowano 17 września 2012, o 07:25 przez ryba1, łącznie edytowano 1 raz
edytowałem do jednego posta


Góra
  
 
PostNapisane: 21 kwietnia 2013, o 21:08 
To ja mam pytanie. Co moglem zle zrobic, bo po podlaczeniu zegarow nie swieca sie te ledy, a w domu przy probach "czy dziala" swiecily sie ladnie. Dodam, ze reszta kontrolek jest w porzadku.


Góra
  
 
PostNapisane: 21 kwietnia 2013, o 21:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
mogłeś pokrzywić blaszki w zegarach i nie ma styku odpowiedniego z kablami...gdy zaciskasz je...

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwietnia 2013, o 21:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
zayl90 napisał(a):
To ja mam pytanie. Co moglem zle zrobic, bo po podlaczeniu zegarow nie swieca sie te ledy, a w domu przy probach "czy dziala" swiecily sie ladnie. Dodam, ze reszta kontrolek jest w porzadku.


Prawdopodobnie przy podłączaniu kabelków z ledów do płytki z zegarami zamieniłeś plus z minusem.
Przelutuj kabelki odwrotnie i powinno hulać ;)

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwietnia 2013, o 08:11 
Z tego co sprawdzalem to kabli nie pomylilem, + do + itd. Przy sprawdzaniu w domu wszystko dzialalo. I tak teraz nie mam jak sprawdzic bo aku mi padl :/


Góra
  
 
PostNapisane: 22 kwietnia 2013, o 08:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Możesz jeszcze sprawdzić czy jakiejś ścieżki przez przypadek nie przerwałeś lub coś w tym stylu.

Odnośnie pomylenia + i - to jest to częsty błąd. Żarówka będzie działać niezależnie jak ją podepniesz a dioda musi być podpięta właśnie na zasadzie + do + i - do - bo inaczej nie zaświeci.

Oczywiście nie mówię że mogłeś popełnić ten błąd ale to taka informacja dla potomnych ;)

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwietnia 2013, o 09:04 
robilem wedle tego manualu, i tam gdzie autor dal + to i ja to zrobilem. Chyba ze zaspalem :p lub on popelnil blad w opisie :p jak zweryfikuje to napisze.

Maniek mial chyba racje. Jedna blaszka byla zakrzywiona, ale dopiero jutro zobaczy czy wszystko dziala, aku sie naladuje :p jak ruszy to wrzuce fotki.

Kierwa... nie wiem gdzie jest blad, byl pin wygiety, ale juz zlikwidowalem ta usterke. Przy probach w domu z zasilaczem dzialalo wszystko jak nalezy, w aucie nieee... I zaobserwowalem ze nie dziala potencjometr od jasnosci. Czy moglem przy nie udolnym wyjmowaniu/wkaldaniu cos uszkodzic jeszcze?


Ostatnio edytowano 23 kwietnia 2013, o 20:08 przez ryba1, łącznie edytowano 1 raz
edytowałem do jednego posta


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL