Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 00:44

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o nadwoziu i wnętrzu SERYJNYCH aut.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 stycznia 2012, o 13:59 
Instrukcja wymiany zespołu lewarka zmiany biegów z Opla Astry H z wstecznym do góry, 5 biegów.

Na początku musimy rozebrać tunel środkowy, żeby dostać się do śrub mocujących koszyk lewarka. Tak więc po kolei:

1) Zdejmujemy klapkę pod hamulcem ręcznym.

2) Następnie odkręcamy ramkę mieszka lewarka.

Obrazek

Obrazek

3) Zdejmujemy mieszek hamulca ręcznego.

4) Demontujemy blendę przycisków grzanych foteli i demontujemy popielniczkę (3xwkręty torx).

Obrazek

5) Teraz kolej na tunel środkowy - 2 wkręty są z przodu, a z tyłu (fotele na max przesunąć do przodu). Tunel wolny, można wyciągnąć na zewnątrz auta.

6) Wyciągamy gąbkę osłaniającą kosz lewarka.

Obrazek

Obrazek

7) Ściągamy mieszek lewarka z AG z plastikowej ramki.


Teraz czas na wczołganie się pod auto. Ja niestety robiłem to na podniesionym samochodzie na podnośniku i raczej polecam każdemu wjechanie na kanał, bo znacznie ułatwi to pracę.

::mechanik

8) Pod autem należy poluzować obejmę trzymającą prowadnicę lewarka.

Obrazek

9) Następnie można już odkręcić 4 śruby (nasadka 6) trzymające kosz lewarka.

Obrazek

10) Lewarek jest już luźny, więc wyciągamy cały element wraz z "drągiem".

11) Podmieniamy na piękny, nowy i wspaniały lewarek od Astry H.

Obrazek

12) Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności do demontażu.

13) Na koniec jest trochę zabawy z mieszkiem od AH, bo jest trochę szerszy od AG, ale chwila przypasowania i gotowe.

Obrazek

Obrazek

Cała operacja zlikwidowała większość luzów na lewarku (z racji mniejszego zużycia), wprowadziła trochę świeżości do wnętrza i przyniosła dużo satysfakcji z ciekawego moda :)

Dla zainteresowanych mogę podać namiary na gostka, co sprzedaje lewarki z AH za małe pieniądze, w bardzo dobrym stanie.


UWAGA!!! Po całym zabiegu istnieje możliwość, że potrzebna będzie regulacja biegów. Ja zamontowałem nowy zespół w takiej pozycji, w jakiej wyciągnąłem stary i nie było potrzeby regulowania. Ale odsyłam do "sam naprawiam" - tam na stronie 152 jest opisana cała procedura. Warto wcześniej ją też przestudiować, bo przybliży trochę zasadę działania i lokalizację śruby obejmy trzymającej "drąg".


Góra
  
 
PostNapisane: 15 stycznia 2012, o 14:04 
Masz dobrą flaszke u mnie na zlocie za to ;)


Góra
  
 
PostNapisane: 16 stycznia 2012, o 16:10 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
SIemka masz ten namiar na goscia od tych lewarków?

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 stycznia 2012, o 16:56 
W związku z wieloma pytaniami o lewarki odpowiadam:
z racji małego stopnia skomputeryzowania znajomego nie ogłasza się on w necie ani allegro.
Są jeszcze 4 sztuki, po 150zł każda. Na dniach mi podrzuci i zrobię fotki jak wyglądają (ale z tego co wiem to tak samo jak mój)

Jak ktoś jest chętny to niech mi napisze. Później jak je będę mieć to mogę wrzucić w giełdę.


Góra
  
 
PostNapisane: 17 stycznia 2012, o 20:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Ryba za manulala nalezy mu sie status forumowicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 stycznia 2012, o 20:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
To ja jako uzupełnienie opisze wam procedurę zestawienia biegów ;)

Kiedy nowy mechanizm jest już na swoim miejscu przyciągamy lewarek tak aby otwór na nim pokrył się z otworem w koszyku i blokujemy np śrubokrętem o podobnej średnicy
następny krok
pod maską na skrzynie biegów znajduje się dekielek wybieraka a z niego wychodzą "widełki" oraz guziczek... Widełki musimy powoli obracać w kierunku lewego koła a drugą ręką wciskać guziczek w pewnym momencie guzik wejdzie głębiej i zablokuje widełki...
teraz możemy udać się pod auto i dokręcić śrubę torx zaznaczoną pod punktem nr 8
ostatni krok to luzujemy wybierak tak żeby guziczek odskoczył i wyjmujemy nasz śrubokręt przy lewarku i mamy wyregulowane biegi ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 stycznia 2012, o 21:18 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
a ja dodam od siebie ze w wersji na linki regulacja biegow jest nastepujaca:
- rozkrecamy tunel
- wrzucamy luz
- zwalniamy zaczepy linek przy koszyku
- blokujemy lewarek poprzez wcisniecie blokady-taki metalowy bolec w ksztalcie litery C (ci co maja linki wiedza o co chodzi)
a ci co nie wiedza.... pozycja 1 na fotce
- spinamy zaczepy linek
- zwalniamy blokade
- skrecamy tunel do kupy

i z glowy :D


Obrazek

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2012, o 14:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Panowie mam pytanie do tych co maja u siebie dzwignie zmiany biegów z Astry H
Czy tez musicie plynnym ruchem wrzucac wsteczny bo inaczej nie wchodzi ?
Dzis brat przestawial samochody i dzwoni do mnie ze nie moze wstecznego wrzucic...
meczyl sie z 10 minut az sam musialem sie ubrac i przestawic samochod.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2012, o 16:44 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
ja nie mam zadnych problemow...

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2012, o 20:47 
sjR napisał(a):
Panowie mam pytanie do tych co maja u siebie dzwignie zmiany biegów z Astry H
Czy tez musicie plynnym ruchem wrzucac wsteczny bo inaczej nie wchodzi ?
Dzis brat przestawial samochody i dzwoni do mnie ze nie moze wstecznego wrzucic...
meczyl sie z 10 minut az sam musialem sie ubrac i przestawic samochod.


Możesz masz "niezestawione" biegi, albo druga opcja - zapowietrzone sprzęgło. Ja tak miałem jak mi zaczął wysprzęglik kończyć swój żywot.


Góra
  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2012, o 21:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
juz ogarnalem temat. Musze jeszcze raz wyregulowac biegi i bedzie ok, bo mam lekkie przesuniecie w poziomie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, o 11:22 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 grudnia 2009, o 11:45
Lokalizacja: Toruń/Górsk/Bydgoszcz
Imię: Lukasz
Silnik: Y22DTR
Czy ktos z posiadaczy samochodow z silnikiem diesla (skrzynia F35) wymienial sobie lewarek na taki z Asty H?
Chcialbym sie dowiedziec na co zwracac szczegolna uwage przy zakupie zestawu lewarka.. od jakich silnikow Astry H pasuje?
Jakies doswiadczenie ktos posiada?

_________________
once chicks go black they'll never go back..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, o 12:21 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
1. musisz zobaczec czy masz na linki czy na pręcie
2. ilu biegowa skrzynia, i w zaleznosci jak masz wbijany wsteczny (jak jedynke czy jak 6 bieg) taki lewarek kupujesz...

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, o 13:27 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 grudnia 2009, o 11:45
Lokalizacja: Toruń/Górsk/Bydgoszcz
Imię: Lukasz
Silnik: Y22DTR
Doktor29 napisał(a):
1. musisz zobaczec czy masz na linki czy na pręcie
2. ilu biegowa skrzynia, i w zaleznosci jak masz wbijany wsteczny (jak jedynke czy jak 6 bieg) taki lewarek kupujesz...

Kurde teraz widze ze troche nie doprecyzowalem pytania.. :/
Lewarek mam na precie. Skrzynia standardowa 5 biegowa, wsteczny wbijany do tylu (jak 6 bieg).

Ogolnie przelecialem juz z grubsza allegro i stanelo na tym ze nie znalazlem lewarka na precie w takiej konfiguracji - (zeby wsteczny byl do tylu) - stad ponowie swoje pytanie juz konkretniejsze:
czy wychodzily Astry H z lewarkiem na precie i wstecznym do tylu?

_________________
once chicks go black they'll never go back..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, o 13:48 
Chyba nie...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL