Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 08:10

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 listopada 2011, o 00:21 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
U mnie problem powrocil jak jechalem teraz pareset kilometrow autostrada. W momencie rozpedzenia auta i puszczenia gazu slychac dzwiek takiego jakby hybotania sie, cykliczny co sekunde moze. Rowniez w czasie trzymania stalej predkosci (jakies 60-70km/h bo akurat zwezenie bylo). Co ciekawe wystapilo to dopiero po przejechaniu jakichs 150-200km, w miescie tego nie zanotowalem.
Ogolnie cholera wie co to jest, ponad rok temu zaczalem walczyc z tym po wymianie klockow i tarcz, wymienilem potem jeden zacisk, z powrotem go zamienilem i jezdzilem dlugi czas, teraz problem powrocil. Ten dzwiek naprawde jest cholernie trudno opisac bo nie ma do czego go porownac, to trzeba samemu uslyszec. Jedno jest pewne, przy lekkim podciagnieciu recznego albo przyhamowaniu dzwiek zanika. Najlatwiej chyba wymienic oba zaciski z tylu i problem z glowy. Z tymi cholernymi Boschami wiecznie jest jakis problem, ludzie maja Lukasa i zero problemow.

19.03.14

Problemu dalej nie rozwiazalem :P Pojawil sie znowu przy pelnym obciazeniu samochodu przy wyzszych predkosciach. Ma ktos jakis pomysl dlaczego zacisk mi "wyje"? Lekkie przyhamowanie czy nawet podciagniecie recznego o zabek, dwa go ucisza. Felga sie nie grzeje. Teraz pytanie czy to tak naprawde zacisk halasuje, a podciagniecie recznego go usztywnia czy moze klocki w magiczny sposob halasuja? Te sprezynki do klockow sa oczywiscie zalozone, klocki siedza odpowiednio.


Ostatnio edytowano 19 marca 2014, o 20:27 przez ryba1, łącznie edytowano 1 raz
edytowałem do jednego posta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 marca 2014, o 20:17 
Czasem nie masz złożonych sworzni zacisków na sucho? Smar miedziowy czy inny nie będzie się tam dobrze sprawował oprócz specjalnego gęstego silikonowego.
Druga opcja to taka, że blaszki nie trzymają klocków i to właśnie one tak hałasują.


Góra
  
 
PostNapisane: 19 marca 2014, o 20:27 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
hay masz ewidentnie luz na klockach.wiem że tez miałem coś podobnego i przy hamowaniu była cisza.posprawdzaj jeszcze raz wszystko dokładnie

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 marca 2014, o 22:44 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2012, o 07:07
Lokalizacja: Lublin/Świdnik
Imię: Bernard
Silnik: Z18XE
A kiedy ostatnio wymieniany był płyn hamulcowy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 marca 2014, o 22:54 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Rok temu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 marca 2014, o 19:26 
Miałem to samo, zapieczony jeden sworzeń (dolny), tak zapieczony, że wogóle się nie ruszał; też już szału dostawałem od tego pisku, a wystarczyło tylko pomęczyć się z wyjęciem i go włożyć z powrotem, tym razem już na smar i od tej pory spokój


Góra
  
 
PostNapisane: 21 marca 2014, o 20:19 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Klocki sprawdzimy w takim razie jeszcze raz i przesmarujemy je ATE Plastilube.

Te sworznie zacisku to jest to co na zdjeciu zaznaczone? http://img812.imageshack.us/img812/4254/1271299003.jpg Jesli to to to pakowalismy juz tam smaru miedziowego.

DODATKOWO CO UDALO MI SIE ZAOBSERWOWAC. Przykladowo w garazu jak stoje, wsiadam do samochodu, spuszczam reczny (idealnie rowno nie jest wiec jakies tam "naprezenia" dzialaja) to slyszac cichy dzwiek z tego zacisku. Dzwiek bardzo przypomina probe ruszenia na zaciagnietym recznym tylko jest po prostu cichy. Gibanie sie w samochodzie powoduje wzmacnianie dzwieku, podciagniecie recznego standardowo ucisza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 marca 2014, o 21:07 
hay napisał(a):
Te sworznie zacisku to jest to co na zdjeciu zaznaczone? http://img812.imageshack.us/img812/4254/1271299003.jpg Jesli to to to pakowalismy juz tam smaru miedziowego.


Tak to jest to (są dwa) muszą idealnie chodzić bez żadnego oporu;
Hmmm... tak mi przyszło na myśl, przy rozbieraniu przyjrzyj się czy te gumki ochraniające od brudu masz całe;


Góra
  
 
PostNapisane: 22 marca 2014, o 00:48 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:12
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
hay napisał(a):
DODATKOWO CO UDALO MI SIE ZAOBSERWOWAC. Przykladowo w garazu jak stoje, wsiadam do samochodu, spuszczam reczny (idealnie rowno nie jest wiec jakies tam "naprezenia" dzialaja) to slyszac cichy dzwiek z tego zacisku. Dzwiek bardzo przypomina probe ruszenia na zaciagnietym recznym tylko jest po prostu cichy. Gibanie sie w samochodzie powoduje wzmacnianie dzwieku, podciagniecie recznego standardowo ucisza.


Podpinam się co to może być, bo nie mam pomysłu?

Mam to samo z tą różnicą, że na odwrót ten dźwięk się czasami pojawia, czyli jak przyjadę i wstawię do garażu (równe podłoże), bez zaciągana ręcznego, dodam, że z hamulcami jest wszystko ok.

_________________
My garage

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 marca 2014, o 10:46 
Klocki latają w zacisku albo masz wyrobione sworznie. Byle jaki smar pod wpływem temperatury robi się zbyt rzadki i też może powodować luz.


Góra
  
 
PostNapisane: 22 marca 2014, o 12:11 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
micho90 zaciski Boscha masz?
bertoni7 mozesz cos polecic w takim razie do smarowania sworzni?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 marca 2014, o 19:16 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:12
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
Z tyłu Lucas.

_________________
My garage

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 października 2014, o 18:37 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwietnia 2009, o 12:48
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Łukasz
Silnik: X18XE1
Odgrzeję nieco,
mam z tyłu zaciski Boscha, strasznie felerne, chciałbym założyć Lucasa i tu pytanie, jak przełożę linkę, jarzma, zaciski i klocki to tarcza może zostać czy tez do wymiany? Szkoda mi jej po dużo jeszcze nie przeleciała.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 października 2014, o 20:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 22:02
Lokalizacja: Piła
Imię: Maciej
Silnik: Z18XE
Ja niedawno zmieniałem tylne zaciski z BOSCHA na LUCASA. Wymieniłem tylko jarzma, zaciski i klocki. Linka i tarcze zostały.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL