Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 15:15

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 listopada 2010, o 15:00 
Jak należy odpowietrzyć układ hamulcowy jeżeli posiadam ESP ABS? Mam zamiar wymienić pompę hamulcową.


Góra
  
 
PostNapisane: 6 listopada 2010, o 16:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
A co ma ESP do ABSu??? ESP jest to wspomaganie układu kierowniczego

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 listopada 2010, o 18:20 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Cytuj:
Jak należy odpowietrzyć układ hamulcowy jeżeli posiadam ESP ABS? Mam zamiar wymienić pompę hamulcową.


normalnie.jak byś odpowietrzał malucha.obowiązuje ta sama zasada

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 listopada 2010, o 18:45 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Ja tam się może nie znam ale mnie uczyli że układ hamulcowy wyposażony w system ABS odpowietrza się przy włączonym zapłonie i zaczyna od koła najbliższego pompie czyli lewy przód czyli odwrotnie niż wspomnianym wyżej maluchu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 listopada 2010, o 18:57 
no ok ale jak sie odpowietrza w maluchu? Konkretnie które koła po kolei? Najpierw Lewy przod potem prawy tył prawy przod i lewy tył?


Góra
  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 00:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Driver_Kaskader napisał(a):
no ok ale jak sie odpowietrza w maluchu?

chlopie,
wez wydaj te kilka zlotych na mechanika.
Az mi sie wlosy na glowie jeza jak czytam takie posty.
Nie masz NAJMNIEJSZEGO pojecia w materii a chcesz majstrowac przy ukladzie hamulcowym.
Moja dobra rada;
zanim zabijesz siebie i ewtl. jeszcze kogos, to oddaj auto do mechanika.

Boro napisał(a):
ESP jest to wspomaganie układu kierowniczego

mylisz sie totalnie @Boro

Boro napisał(a):
mnie uczyli że układ hamulcowy wyposażony w system ABS odpowietrza się przy włączonym zapłonie i zaczyna od koła najbliższego pompie czyli lewy przód

to ktore kolo nie ma nic wspolnego, mozesz odpowietrzac jak ci sie podoba.
"problemem" w systemie ABS jest to ze zawory sa zamkniete, i sa dwie metody (no wlasciwie 3) jak mozna odpowietrzyc;
1. Tech 2
2. za pomoca sprezonego powietrza
3. stara metoda "pompowania pedalem"

Ten kto sie na tym zna, wie co mam tymi metodami na mysli,
a kto sie nie zna, ten niech jedzie do mechanika, odemnie nie dostanie przepisu na zabicie sie (jak cos spierd**li przy robocie)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 03:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Zgadzam sie z SirAdam. Lepiej nie robić tego samemu.

Ja rok temu wymieniałem pompę ABS. Odpowietrzałem cały układ w warsztacie a przy okazji zalali mi nowy płyn.
Koszt koło 100-150 pln jak dobrze pamiętam. Płyn ATE Dot4 (nie jestem pewien akurat oznaczenia DOT a nie mam jak sprawdzić teraz).
Śmigam tak już rok i wszystko jest OK.
Dodatkowo dodam, że płyn wymieniany był bez użycia Tech2.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 08:15 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
SirAdam napisał(a):
3. stara metoda "pompowania pedalem"

Ten kto sie na tym zna, wie co mam tymi metodami na mysli,


pewnie że wiem.stara szkoła


poza tym w tym roku w czerwcu wymieniałem tarcze klocki i płyn.sobie to robiłem z pomocą kolegi.bo się nie da domowym sposobem samemu odpowietrzyć.jeżdze do dziś.było ostre hamowanie parę i razy,wcześniej testy i jest żyleta



Cytuj:
Ja tam się może nie znam ale mnie uczyli że układ hamulcowy wyposażony w system ABS odpowietrza się przy włączonym zapłonie i zaczyna od koła najbliższego pompie czyli lewy przód czyli odwrotnie niż wspomnianym wyżej maluchu


nie słyszałem o takiej metodzie odpowietrzania

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 08:41 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
odpowietrzamy w pracy zaczynajac od najdalszego kola od pompy. koles siedzi w aucie i pompuje. Wczesniej odciagam stary plyn w zbiorniczku i zalewam swierzym. pompujac pedalem przepompowuje uklad swierzm plynem i jednoczesnie odpowietrzam. przepompowanie robimy upuszczjac plyn tak po 4-5 pompniec pedalu hamulca. ),5 litra plynu ham wystarcza spokojnie.
Jednak przy wymianie pompki hamulcowej czy pompy absu poswieca sie troszke wiecej czasu by miec pewnosc ze nie zostalo gdzie spowietrza w ukladize- poprostu przelewa sie plyn dwukrotnie przez caly uklad. Techem jeszcz enie robilem ale jest mozliwosc aktywacji nim elektorzaworkow na pompie abs( bawilem sie tym i w oplu jaki i VW) ale czy to cos daje to nie powiem bo nic nie zauwazylem roznicy
Teoretycznie mozna jeszcze po wymianie plynu jeszcze przepompowac plyn w ukladzie sprzeglowym bo to ten sam plyn na tym samym zbiorniczku z tym ze tam nie ma zaworka na koncu ukladu tylko nieco wczesniej.
Dodam jeszcze ze nie raz sam odpowietrzam hamulce i jest okej- poprostu zakladam wezyk z butelka na odpowietrznik gdzie koniec jest zanurzony w plynie wiec nie ma mozliwosci dostania sie powietrza.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 09:51 
Może i sie nie znałem za bardzo ale z pomocą kolegów daliśmy radę zmienić pompę, wlać nowy płyn, ale niestety odpowietrzaliśmy za pomocą pompowania pedałów ale sie nie odpowietrzyło. Nie wiedzieliśmy za bardzo od którego koła zacząć, w końcu zaczeliśmy raz od tyłu a potem od przodu ale dalej hamulce są zapowietrzone. Płynu weszło około 1.5 L. Co do odpowietrzania techem to jaki jest koszt odpowietrzenia i gdzie takie urzadzenie mają?


Góra
  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 11:57 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Driver_Kaskader napisał(a):
ale z pomocą kolegów daliśmy radę zmienić pompę


a pompę odpowietrzyłeś???

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 12:05 
No właśnie nie wiedzieliśmy jak sie ją odpowietrza. Zrobiliśmy tak:
1 odkręciliśmy w przednim lewym zacisku odpowietrznik i spuściliśmy cały płyn naciskając na pedał.
2 odkręciliśmy pompę
3 założyliśmy nową
4 nalaliśmy płynu
5 lewy tył, prawy tył, prawy przod, lewy przod- odwpowietrzyliśmy,
6 odpowietrzylismy tylko ze zaczelismy na odwrot czyli od przodu i potem tył.
7 zapaliliśmy auto a pedał dalej taki jak był przed wymianą pompy.


Góra
  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 13:21 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Driver_Kaskader napisał(a):
No właśnie nie wiedzieliśmy jak sie ją odpowietrza. Zrobiliśmy tak:


stary powiem Ci tak:oddaj to do mechanika a nie rób tego sam bo nie masz zielonego pojęcia o mechanice no i Twoi kumple też(nie obrażając nikogo)


nic kompletnie nie wiecie.zbędne tu nasze udzielanie porad.zrobisz jedno to nie zrobisz drugiego.pamiętaj że to są hamulce!!!!

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 14:27 
ryba1 no dobra powiedz co zrobić, bo wczesniej wymieniał jeden z nich pompe w aucie bez abs i zrobił tak samo i auto jezdzi do dzidsiaj. Może powiesz czego nie zrobiliśmy? Tu nie chcodziło o to że nie che oddac auta do mechanika tylko własnie wczoraj od niego odebrałem bo miał zrobić rozrzad i pompe hamulcowa. Dobrze wiedział ze pompa ważniejsza to zrobił tylko rozrzad a pompy nie zdazył wymienic, a ja potrzebuje auto na jutro wiec sam wolałem to zrobic.


Góra
  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 16:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Do wszystkich panów mechaników na forum proszę zapoznać się z tym artykułem
http://www.motofocus.pl/technika,4511,j ... z-abs.html
A komu się nie chce to szybko streszcze że zaczyna się od rewy przód a następnie prawy przód itd
miłej lektury. Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL