Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 08:10

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 maja 2013, o 08:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Jestem pewien na 100%! Już bardzo dużo płynu przelałem i nie widać żadnych pęcherzyków powietrza a pedał dalej jest miękki.

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2013, o 08:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
A Ty zmieniales Klocki?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2013, o 09:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Jeden zacisk rozbierałem całkowicie, ponieważ mechanizm hamulca awaryjnego ciężko działał. Drugi zacisk był wymontowany tylko do malowania. Klocki też będę musiał wymienić w najbliższym czasie. A czy odpowietrzanie pompy powinno wyglądać tak: jedna osoba pompuje pedałem a druga popuszcza przewód który wychodzi do pompy ABS kiedy pedał jest naciśnięty?

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2013, o 10:44 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Cytuj:
A czy odpowietrzanie pompy powinno wyglądać tak: jedna osoba pompuje pedałem a druga popuszcza przewód który wychodzi do pompy ABS kiedy pedał jest naciśnięty?



stary nie rozmieszaj mnie.pytasz jak odpowietrzyć układ???czy Ty chcesz kogoś zabić bo szczędzisz na naprawie.MASAKRA

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2013, o 11:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Chyba się nie zrozumieliśmy. Nie pytałem o odpowietrzanie standardowe hamulców, bo to wiem jak się przeprowadza. Przy odpowietrzaniu w zbiorniczku było mało płynu przez moją nie uwagę i widocznie pompa zassała powietrze. W poście poprzednim pytałem się czy można odpowietrzyć SAMĄ POMPĘ!

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2013, o 11:07 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Cytuj:
W poście poprzednim pytałem się czy można odpowietrzyć SAMĄ POMPĘ!



pewnie że można

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2013, o 11:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
A czy mógłbyś coś więcej napisać o tym procesie? Czy da się to zrobić samemu bez użycia jakiś skomplikowanych urządzeń?

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 listopada 2013, o 20:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
miękki pedał hamulca!!
ściągnąłem ostatnio zaciski hamulcowe do malowania i niestety wypłynął cały płyn z układu :(
po pomalowaniu założyłem zaciski nalałem nowy płyn do zbiorniczka i zacząłem odpowietrzać za pomocą pedału hamulca i odpowietrzników na zaciskach.
przy każdym kole powtórzyłem to kilkakrotnie i pedał dalej przy odpalonym śilniku jest miękki i trzeba ze 3 razy nacisnąć żeby stwardniał.
mam ESP więc znajomy mechanik powiedział że sam tego nie odpowietrze bo trzeba program odpowietrzający przez złącze diagnostyczne i komputer zrobić. Zrobiliśmy to dwa razy i dalej to samo!!! Próbowaliśmy chyba prawie każdym przewodem wypchnąć powietrze i dalej to samo.
brak mi pomysłów. może ktoś coś podrzuci????

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 listopada 2013, o 23:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Ja miałem taki problem, że nie mogłem odpowietrzyć hamulców po rozebraniu przy malowaniu. Jak brat pompował to w pewnym momencie nagle pedał wpadł w podłogę i po tym incydencie nie dało się już w ogóle odpowietrzyć. Kilkanaście prób nic nie dało. Po wymianie przewodów elastycznych z tyłu, regeneracji pompy hamulcowej, nowych odpowietrznikach nic się nie poprawiło. Dalej na uruchomionym silniku pedał wpadał w podłogę. W końcu podczas uruchomionego silnika siedząc w środku i naciskając hamulec było słychać uciekające powietrze z okolicy ściany grodziowej. Okazało się, że serwo hamulca jest uszkodzone Oo . Po wymianie wszystko wróciło do normy.

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 grudnia 2013, o 20:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
problem z miękkim pedałem hamulca sam się rozwiązał :) pomogły pierwsze oznaki zimy :) a mianowicie to że ABS i ESP się napracowały na oblodzonej nawierzchni i chyba w końcu gdzieś puściło :D
teraz zauważyłem kolejny problem taki że klocki z przodu hamują na połowie tarczy tzn. od piasty do połowy tarcza rdzewieje bo klocek jej nie trze a od połowy jest już ok.
tak jakby zacisk się wykrzywiał (skręcał czy nie wiem jak to nazwać) podczas hamowania . zauważyłem ze zacisk przy cofniętym tłoczku można przesuwać do środka i na zewnątrz ale też ma tak jakby luz i można go delikatnie tak jakby odginać na bok. nie wiem czy dobrze piszę ale próbuję to jakoś ubrać w słowa ;)
nie wiem czy powinien być taki luz.
dodam że klocki i tarcze są ok (prawie nowe)

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 grudnia 2013, o 00:10 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
a zalozyles ten drucik na zacisk ? jesli tak to jestes pewny ze prawidlowo? druga sprawa czy klocki swobodnie pracuja w prowadzeniu czyli Jazmie? Uklad hamulcowy wyposazony w ABS odpowietrza sie przy wlaczonym zaplonie. Jestem zdania ze jesli ktos sie na czyms nie zna to lepiej niech sie za to nie bierze z naciskiem na hamulce...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 grudnia 2013, o 19:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
założony jest napewno dobrze ten drucik. mam drugą astrę g w garażu tylko z wolnossącą dwulitrówką i już trzeci raz klocki wymieniałem i wszystko jest ok.
klocki też swobodnie pracują w jarzmie choć wiem że po malowaniu zacisków różnie z tym bywa. i dlaczego jeżeli ktoś o coś pyta to zakłada się ze odrazu sie nie zna. niestety nie wiem wszystkiego ale coś potrafię sam zrobić.

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 grudnia 2013, o 17:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
już wszystko ogarnięte.
zgubił mnie chyba pośpiech bo tak jak boro pisał źle założyłem jednak ten drucik i odpychał zacisk zamiast go ciągnąć na swoje miejsce.
wszystko działa już poprawnie.
dziękuję za pomoc

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 grudnia 2013, o 20:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Fajnie ze udalo mi sie Ciebie naprowadzic i ze auto juz smiga... Szerokosci

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL