Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Wymiana amortyzatorow
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=711
Strona 1 z 14

Autor:  mjaza [ 13 maja 2006, o 17:00 ]
Tytuł:  Wymiana amortyzatorow

Witam,
Od paru dni zauwazylem, ze w garazu powstala jakas dziwna plama. Wygladala na olej, ale byla mocno za jasna. Dzisiaj podnioslem auto i od razu sie sprawa wyjasnila - wyplynal amortyzator od strony kierowcy - Cale zawieszenie przy amortyzatorze mokre, sam amortyzator od gory do dolu caly mokry - ewidentnie to musi byc jego wina. Tak wiec czeka mnie wymiana obydwu przednich amortyzatorow. Nie chce auta obnizac!!!

Co wlozyc zamiast seryjnych - zakup orginalnych w gre nie wchodzi... Ogolnie to zachowanie auta pasowalo mi takie jakie bylo i chyba bym nic nie chcial udoskonalac. Przejzalem forum - ktos polecal bilsteiny? Czy moze cos innego. I oczywiscie kwestia gdzie kupic te amortyzatory?

I kwestia najwazniejsza - gdzie je w wawie zamontowac?

Autor:  Coube [ 13 maja 2006, o 23:43 ]
Tytuł: 

jezeli nie chcesz nic zmieniac.....co naprawde jest dobra okazja :twisted: no ale skoro juz zdecydowales...to szczerze polecam Bilstein'a model B6 wg. katalogu grupa czesci "005067". Polecam zakup u tego uzytkownika allegro... http://www.allegro.pl/show_user.php?search=mtsbilstein

Autor:  mjaza [ 14 maja 2006, o 07:57 ]
Tytuł: 

Sprawdzilem - cena za sztuke 520zl.
A nie wiecie moze gdzie mozna sprawdzic ile by kosztowaly amortyzatory KONI?

Jakbym sie zdecydowal na delikatne obnizenie, to jaki to bylby koszt orientacyjny - tak abym mial porownanie.


Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  Coube [ 14 maja 2006, o 21:54 ]
Tytuł: 

do obnizenia potrzebujesz amorkow Bilstein B8 i sprezyny...Eibach/HR nic innego nie proponuje. Z tym, ze myslalem, ze chcesz to zrobic dobrze, ale budzetowo...wymieniajac tylko przod, a jak obnizysz...to musisz jeszcze zajac sie tylem w takiej samej konfiguracji.

Jezeli chodzi o KONI to www.fosab.pl, kiedys mialem tam spore znizki, ale to stare czasy :( do wyboru zolte...czyli gorna polka. Jezeli nie chcesz "az tak wydziwiac" to mozesz spokojnie kupowac czerwone.

Bardzo jestem ciekaw porownania cen, gdybys mogl cos takiego sporzadzic :mrgreen: B6, B8, springi i koni zolte/czerwone. Mozesz kupic caly komplet np Bilstein'a czyli amorek ze sprezyna i wtedy jako zestaw to jest B8 ze sprezyna HRa.

EDIT: mozliwe, ze uda mi sie przetrzec ponownie jakies sciezki w celu rabatu klubowego ;)

Autor:  mjaza [ 14 maja 2006, o 22:10 ]
Tytuł: 

Chyba sobie jednak daruje obnizanie:(
Jesli bym obnizal, to oczywiscie, ze calosc bym musial wymienic, a nie tylko przod.
A co do cen, to napisze to co juz wiem:
B6 - 510zl
B8 - 510zl
B12 (czy jakos tak) - zestaw bilsteina ze sprezynami na 4 kola - 3500zl
Zestaw sprezyn HR - 788zl

A co do cen koni to jeszcze nic nie wiem - jutro bede dzwonil.


Mnie szczerze mowiac mocno korci zalozenie B4 GAS. Sa ponad polowe tansze od B6. Za 700zl mialbym wszystkie 4 amorki B4GAS. Czy coupe turbo jest obnizona w stosunku do coupe zwyklej? Jesli tak, to moze wiecie ile i czy te amorki B4 beda dzialac w turbo? Wiem, ze one beda gorzej sie zachowywaly od B6, ale czy z nimi da sie jezdzic wogole w takiej konfiguracji.

Autor:  SirAdam [ 14 maja 2006, o 22:44 ]
Tytuł: 

mjaza napisał(a):
Czy coupe turbo jest obnizona w stosunku do coupe zwyklej? J



Nie.
Coupe jest tylko w porownaniu do "zwyklej" Astry o 20mm obnizona.
Jedyna roznica Turbo do innych Coupe jest ciezar na przedniej osi, wiec musisz odpowiednie sprezyny wybrac (sprzedawca ci poradzi, wg. katalogu)





SirAdam

Autor:  Coube [ 14 maja 2006, o 23:23 ]
Tytuł: 

jestes przekonany, ze B6 i B8 maja identyczna cene :?: :shock:
Z zawiasem to jest tak...kazdy lubi co innego, ale sa okreslone trendy i rozwiazania przodujace :)
Nie wiem jak zachowa sie B4GAS....ale pamietaj, ze masz do ogarniecia calkiem szybkie i wcale nie takie lekkie auto. Jak juz kupisz...to potem z tym zostaniesz :(

chyba, ze dam sie namowic na sprzedanie tego co mam w garazu :D ;)

Autor:  mjaza [ 15 maja 2006, o 11:42 ]
Tytuł: 

b6 i b8 w jednej firmie bylo oferowane po cenie rozniacej sie o 10zl. Dokladnie to to bylo 510 i 520, wiec sa w tej samej cenie.

Ciag dalszy wyliczenia kosztow (komplety czterech):
Kayaba - 634zl
Magnum - 496 zl
Monroe - 576 zl

Jednakze ja nie wiem za bardzo nic o tych firmach. Slyszalem, ze Kayaba jest niezla, ale czy wystarczajaca do turbo? Przy tych wszystkich jest gwarancja 24 miesiace.

Dalej rozwazam jednak wlozenie tych b4gas, jednakze jest z nimi jeden problem - nie ma b4gas do coupe na tyl, sa tylko na przod. Amorki na tyl sa inne w coupe niz w zwyklych astrach:(

-----
edit.
Przed chwila jeszcze sprawdzalem te ceny bilstein'a w tym sklepie, ktory polecaliscie - www.mts24sklep.pl I co ciekawe, to b8 sa tansze o te 10zl od b6 (zarowno przednie jak i tylnie). Ciekawe czemu tak jest? B8 chyba powinny byc lepsze od B6, wiec jaki jest sens B6 kupowac?


Maciek

Autor:  Coube [ 21 maja 2006, o 19:44 ]
Tytuł: 

mysle, ze jajo polega na tym...ze B8 wymagaja zakupu dodatkowo sprezyn. a do B6 mozna zalozyc seryjna sprezyne. co w przypadku tych pierwszych jest oczywiste z generowaniem wiekszych kosztow. roznica polega na tym, ze sa przystosowane do pracy z krotsza sprezyna.

Autor:  karczel [ 30 stycznia 2007, o 20:32 ]
Tytuł: 

Odswieze kotleta i sie podziele sie wrarzeniami nowych bilsteinow B6:

1. duzo twardsze od fabrycznych, ale daje rade
2. wmiare komfortowe :lol:
3. lepsze prowadzenie auta w zakretach
4 gorzej auto zachowuje sie na recznym (jakos kwadratowo chodzi bokiem)

ogolnie jak cos nowego zakupie do qp to jestem :lol:

Autor:  DAN [ 30 stycznia 2007, o 22:02 ]
Tytuł: 

A jakie masz sprężyny?

Pozdrawiam

Autor:  karczel [ 31 stycznia 2007, o 08:52 ]
Tytuł: 

DAN napisał(a):
A jakie masz sprężyny?

Pozdrawiam


Fabryczne, nie chce jezdzic traktorem po naszych drogach

Autor:  cezzar [ 31 stycznia 2007, o 09:24 ]
Tytuł: 

B6 wymagają sportowych (skróconych i utwardzonych) sprężyn.

Autor:  mjaza [ 31 stycznia 2007, o 09:37 ]
Tytuł: 

b8 wymagaja sportowych, b6 nie wymagaja i nie mozna do nich zamontowac sportowych skroconych sprezyn. Jest jeszcze b4gas, ale to sa amortyzatory raczej do zwyklej astry.

Autor:  karczel [ 31 stycznia 2007, o 09:42 ]
Tytuł: 

mjaza napisał(a):
b8 wymagaja sportowych, b6 nie wymagaja i nie mozna do nich zamontowac sportowych skroconych sprezyn. Jest jeszcze b4gas, ale to sa amortyzatory raczej do zwyklej astry.


Zgadza sie :wink:
Choc producent dopuszcza do b6 zakladanie sportowych sprezyn ale nie pamietam o jakiej wysokosci :roll:

Strona 1 z 14 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/