Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
Wymiana amortyzatorow http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=711 |
Strona 1 z 14 |
Autor: | mjaza [ 13 maja 2006, o 17:00 ] |
Tytuł: | Wymiana amortyzatorow |
Witam, Od paru dni zauwazylem, ze w garazu powstala jakas dziwna plama. Wygladala na olej, ale byla mocno za jasna. Dzisiaj podnioslem auto i od razu sie sprawa wyjasnila - wyplynal amortyzator od strony kierowcy - Cale zawieszenie przy amortyzatorze mokre, sam amortyzator od gory do dolu caly mokry - ewidentnie to musi byc jego wina. Tak wiec czeka mnie wymiana obydwu przednich amortyzatorow. Nie chce auta obnizac!!! Co wlozyc zamiast seryjnych - zakup orginalnych w gre nie wchodzi... Ogolnie to zachowanie auta pasowalo mi takie jakie bylo i chyba bym nic nie chcial udoskonalac. Przejzalem forum - ktos polecal bilsteiny? Czy moze cos innego. I oczywiscie kwestia gdzie kupic te amortyzatory? I kwestia najwazniejsza - gdzie je w wawie zamontowac? |
Autor: | Coube [ 13 maja 2006, o 23:43 ] |
Tytuł: | |
jezeli nie chcesz nic zmieniac.....co naprawde jest dobra okazja :twisted: no ale skoro juz zdecydowales...to szczerze polecam Bilstein'a model B6 wg. katalogu grupa czesci "005067". Polecam zakup u tego uzytkownika allegro... http://www.allegro.pl/show_user.php?search=mtsbilstein |
Autor: | mjaza [ 14 maja 2006, o 07:57 ] |
Tytuł: | |
Sprawdzilem - cena za sztuke 520zl. A nie wiecie moze gdzie mozna sprawdzic ile by kosztowaly amortyzatory KONI? Jakbym sie zdecydowal na delikatne obnizenie, to jaki to bylby koszt orientacyjny - tak abym mial porownanie. Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | Coube [ 14 maja 2006, o 21:54 ] |
Tytuł: | |
do obnizenia potrzebujesz amorkow Bilstein B8 i sprezyny...Eibach/HR nic innego nie proponuje. Z tym, ze myslalem, ze chcesz to zrobic dobrze, ale budzetowo...wymieniajac tylko przod, a jak obnizysz...to musisz jeszcze zajac sie tylem w takiej samej konfiguracji. Jezeli chodzi o KONI to www.fosab.pl, kiedys mialem tam spore znizki, ale to stare czasy do wyboru zolte...czyli gorna polka. Jezeli nie chcesz "az tak wydziwiac" to mozesz spokojnie kupowac czerwone. Bardzo jestem ciekaw porownania cen, gdybys mogl cos takiego sporzadzic :mrgreen: B6, B8, springi i koni zolte/czerwone. Mozesz kupic caly komplet np Bilstein'a czyli amorek ze sprezyna i wtedy jako zestaw to jest B8 ze sprezyna HRa. EDIT: mozliwe, ze uda mi sie przetrzec ponownie jakies sciezki w celu rabatu klubowego |
Autor: | mjaza [ 14 maja 2006, o 22:10 ] |
Tytuł: | |
Chyba sobie jednak daruje obnizanie:( Jesli bym obnizal, to oczywiscie, ze calosc bym musial wymienic, a nie tylko przod. A co do cen, to napisze to co juz wiem: B6 - 510zl B8 - 510zl B12 (czy jakos tak) - zestaw bilsteina ze sprezynami na 4 kola - 3500zl Zestaw sprezyn HR - 788zl A co do cen koni to jeszcze nic nie wiem - jutro bede dzwonil. Mnie szczerze mowiac mocno korci zalozenie B4 GAS. Sa ponad polowe tansze od B6. Za 700zl mialbym wszystkie 4 amorki B4GAS. Czy coupe turbo jest obnizona w stosunku do coupe zwyklej? Jesli tak, to moze wiecie ile i czy te amorki B4 beda dzialac w turbo? Wiem, ze one beda gorzej sie zachowywaly od B6, ale czy z nimi da sie jezdzic wogole w takiej konfiguracji. |
Autor: | SirAdam [ 14 maja 2006, o 22:44 ] |
Tytuł: | |
mjaza napisał(a): Czy coupe turbo jest obnizona w stosunku do coupe zwyklej? J
Nie. Coupe jest tylko w porownaniu do "zwyklej" Astry o 20mm obnizona. Jedyna roznica Turbo do innych Coupe jest ciezar na przedniej osi, wiec musisz odpowiednie sprezyny wybrac (sprzedawca ci poradzi, wg. katalogu) SirAdam |
Autor: | Coube [ 14 maja 2006, o 23:23 ] |
Tytuł: | |
jestes przekonany, ze B6 i B8 maja identyczna cene :?: :shock: Z zawiasem to jest tak...kazdy lubi co innego, ale sa okreslone trendy i rozwiazania przodujace :) Nie wiem jak zachowa sie B4GAS....ale pamietaj, ze masz do ogarniecia calkiem szybkie i wcale nie takie lekkie auto. Jak juz kupisz...to potem z tym zostaniesz chyba, ze dam sie namowic na sprzedanie tego co mam w garazu |
Autor: | mjaza [ 15 maja 2006, o 11:42 ] |
Tytuł: | |
b6 i b8 w jednej firmie bylo oferowane po cenie rozniacej sie o 10zl. Dokladnie to to bylo 510 i 520, wiec sa w tej samej cenie. Ciag dalszy wyliczenia kosztow (komplety czterech): Kayaba - 634zl Magnum - 496 zl Monroe - 576 zl Jednakze ja nie wiem za bardzo nic o tych firmach. Slyszalem, ze Kayaba jest niezla, ale czy wystarczajaca do turbo? Przy tych wszystkich jest gwarancja 24 miesiace. Dalej rozwazam jednak wlozenie tych b4gas, jednakze jest z nimi jeden problem - nie ma b4gas do coupe na tyl, sa tylko na przod. Amorki na tyl sa inne w coupe niz w zwyklych astrach:( ----- edit. Przed chwila jeszcze sprawdzalem te ceny bilstein'a w tym sklepie, ktory polecaliscie - www.mts24sklep.pl I co ciekawe, to b8 sa tansze o te 10zl od b6 (zarowno przednie jak i tylnie). Ciekawe czemu tak jest? B8 chyba powinny byc lepsze od B6, wiec jaki jest sens B6 kupowac? Maciek |
Autor: | Coube [ 21 maja 2006, o 19:44 ] |
Tytuł: | |
mysle, ze jajo polega na tym...ze B8 wymagaja zakupu dodatkowo sprezyn. a do B6 mozna zalozyc seryjna sprezyne. co w przypadku tych pierwszych jest oczywiste z generowaniem wiekszych kosztow. roznica polega na tym, ze sa przystosowane do pracy z krotsza sprezyna. |
Autor: | karczel [ 30 stycznia 2007, o 20:32 ] |
Tytuł: | |
Odswieze kotleta i sie podziele sie wrarzeniami nowych bilsteinow B6: 1. duzo twardsze od fabrycznych, ale daje rade 2. wmiare komfortowe :lol: 3. lepsze prowadzenie auta w zakretach 4 gorzej auto zachowuje sie na recznym (jakos kwadratowo chodzi bokiem) ogolnie jak cos nowego zakupie do qp to jestem :lol: |
Autor: | DAN [ 30 stycznia 2007, o 22:02 ] |
Tytuł: | |
A jakie masz sprężyny? Pozdrawiam |
Autor: | karczel [ 31 stycznia 2007, o 08:52 ] |
Tytuł: | |
DAN napisał(a): A jakie masz sprężyny?
Pozdrawiam Fabryczne, nie chce jezdzic traktorem po naszych drogach |
Autor: | cezzar [ 31 stycznia 2007, o 09:24 ] |
Tytuł: | |
B6 wymagają sportowych (skróconych i utwardzonych) sprężyn. |
Autor: | mjaza [ 31 stycznia 2007, o 09:37 ] |
Tytuł: | |
b8 wymagaja sportowych, b6 nie wymagaja i nie mozna do nich zamontowac sportowych skroconych sprezyn. Jest jeszcze b4gas, ale to sa amortyzatory raczej do zwyklej astry. |
Autor: | karczel [ 31 stycznia 2007, o 09:42 ] |
Tytuł: | |
mjaza napisał(a): b8 wymagaja sportowych, b6 nie wymagaja i nie mozna do nich zamontowac sportowych skroconych sprezyn. Jest jeszcze b4gas, ale to sa amortyzatory raczej do zwyklej astry.
Zgadza sie :wink: Choc producent dopuszcza do b6 zakladanie sportowych sprezyn ale nie pamietam o jakiej wysokosci :roll: |
Strona 1 z 14 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |