Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 10:30

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lutego 2006, o 12:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Jaki płyn polecacie :?:
Ile się go mieści?

Może MOTUL RACING BRAKE FLUID 600.
Ferrodo racing
czy może Castrol SRF

Czy do qp są stosowane silikonowe plyny syntetyczne czy nie :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2006, o 21:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
DOT4 - tylko i wylacznie.
DOT5 czyli silikonowy syntetyk nie nadaje sie do Coupe, zezre Ci wszystkie uszczelki w ukladzie hamulcowym.
Dla DOT5 musi byc uklad hamulcowy przystosowany przez producenta.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2006, o 11:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Dzieki SirAdam

Czyli ten Motul będzie OK.

MOTUL RACING BRAKE FLUID 600 FACTORY LINE

100% syntetyczny płyn do hamulców hydraulicznych i sprzęgieł DOT 4
Bardzo wysoki punkt wrzenia 312°C

ZASTOSOWANIE
Wszystkie rodzaje hamulców hydraulicznych i sprzęgieł wymagających niesilikonowych płynów syntetycznych..
Specjalnie zaprojektowany by wytrzymać wysokie temperatury w trakcie wyścigów.
Przewyższa standardy DOT 5.1 i DOT 3, z wyjątkiem lepkości w temperaturze -40°C.

WŁASNOŚCI
STANDARTY: FMVSS 116 DOT 4 - SAE J 1703

Bardzo wysoki punkt wrzenia (312°C), przewyższający wskaźniki tradycyjnych płynów klasy DOT 5.1 non silicon base / DOT 5 silicone base oraz DOT 4, co pozwala na skuteczne hamowanie nawet w ekstremalnych warunkach.
Skuteczny w czasie deszczu:
Bardzo wysoki punkt wrzenia na mokro (216°C), przewyższający wskaźniki tradycyjnych płynów klasy DOT 5.1 non silicon base / DOT 5 silicone base oraz DOT 4, co umożliwia skuteczną pracę układu hamulcowego w czasie deszczu. Płyny DOT 3, DOT 4 oraz DOT 5.1 mają zdolność do wchłaniania wilgoci z powietrza co obniża punkt wrzenia i zwiększa ryzyko wystąpienia zjawiska "korka powietrznego".
Punkt wrzenia na mokro jest mierzony przez rozcieńczenie produktu 3,5% wody.

ZALECENIA
Należy uniknąć mieszania z poliglikolowymi płynami hamulcowymi o niższych właściwościach. Nie należy mieszać w z produktami na bazie silikonu (DOT 5) lub produktami mineralnymi (LHM).
Przechowywać w oryginalnych opakowaniach, szczelnie zamkniętych w celu uniknięcia wchłaniania wilgoci.
Produkt agresywny chemicznie w przypadku kontaktu ze skórą dłoni, farbami lub lakierami.
W przypadku kontaktu ze skórą należy spłukać obficie wodą.

* Cena dotyczy bańki 0,5 litra.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2006, o 17:02 
WARIK napisał(a):
* Cena dotyczy bańki 0,5 litra.


Ale jaka to cena?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2006, o 23:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
cezzar napisał(a):
Ale jaka to cena?



W niemczech ok. 12-13 euro.

@Warik
ten plyn jest ok.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2006, o 10:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
cezzar napisał(a):
WARIK napisał(a):
* Cena dotyczy bańki 0,5 litra.


Ale jaka to cena?

Kosztował 60,- zł, a teraz 48,- zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2006, o 05:10 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
Motul jest bardzo OK :) jedyna roznica w stosunku do "lepszego" SRF'a to nizsza temp. wrzenia "po czasie" czyli po pochlonieciu pewnej ilosci wody...
ale i tak motul jest tanszy jezeli sie go czesciej wymienia niz castrol :)

dla leniuchow Castroll...sam jestem leniuchem ;)

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, o 19:07 
Witajcie! Czy uzywał ktos z was tego płynu hamulcowego EBC BF307+.Mozecie cos o nim powiedziec?.Warto w niego zainwestowac?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, o 22:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Plyn hamulcowy mozna dolac? czy spuscic stary i wymienic na nowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, o 22:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
1. Plyn hamulcowy wymienia sie regularnie co 2 lata
2. Jezeli zaszla koniecznosc dolac, to albo klocki hamulcowe sa juz na wykonczeniu, albo system hamulcowy jest nieszczelny.
3. dolac mozna, ale musi byc to plyn tej samej specyfikacji, w Coupe normalnie jest to DOT4




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, o 22:26 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Dzieki:) juz wczesniej czytalem troche o tym w "Sam naprawiam samochod", przedwczoraj zaswiecila mi sie kontrolka od plynu hamulcowego spr i jest ponizej min. Kupie plyn wymieniony wyzej i pojade chyba wymienic. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, o 13:19 
SirAdam napisał(a):
1. Plyn hamulcowy wymienia sie regularnie co 2 lata


Adam


Dodam, ze jesli mowimy o plynach z pierwszego postu to powinno sie je nawet po roku wymienic, po roku to one juz w niczym nie sa lepsze od zwyklych.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, o 23:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
DOT 4 co dwa lata niby ale mozna troszk eprzedluzyc i nic nie bedzie ale te jeszcze niby lepsze plyny DOT 5.1 itp sa bardziej chlonne i nawet producenci zalecaja czestrza wymiane. Niestety ale cos za cos temp wrzenia okolo 300 stopni C nie bierze sie z niczego.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 14 marca 2010, o 23:20 
SirAdam napisał(a):
1. Plyn hamulcowy wymienia sie regularnie co 2 lata
2. Jezeli zaszla koniecznosc dolac, to albo klocki hamulcowe sa juz na wykonczeniu, albo system hamulcowy jest nieszczelny.
3. dolac mozna, ale musi byc to plyn tej samej specyfikacji, w Coupe normalnie jest to DOT4




Adam




Adamie a jak robi się już czarnawy też nie powinno sie juz o tym pomyśleć??


Góra
  
 
PostNapisane: 15 marca 2010, o 00:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
ToMMiCOUPE napisał(a):
robi się już czarnawy

tego jeszcze nie widzialem.
Ze wraz z wiekiem robi sie brazowawy to tak, ale czarny ?
Kup jakis "firmowy" plyn i wymien, nie czekaj.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL