Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 18 kwietnia 2024, o 15:39

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2009, o 11:24 
Sprawa rozwiązana już dawno, a mianowicie...

U mnie problemem okazały się nie dokręcone felgi :/ :/ o zgrozo Oo| Oo|

chyba mi próbowali zawinać w takim razie :/ :/

stad bylo to pykanie, bo były luzy na kole :/ :/ :/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2009, o 22:00 
Boro napisał(a):
Mam dokładnie ten sam problem co Ty Dejm wymiana łączników i gum nic nie pomogla i też slychać puknięcie tylko przy ruszaniu wydaje mi się że to może być tylna poduszka skrzyni biegów przy sankach co jest ale teraz cierpie na brak czasu żeby auto na podnośnik wstawić pewnie dopiero w sobote bede coś wiedział


Wydaje mi się, ze to wina kasowania się luzów na przegubach wewnętrznych.
Przerabiałem to teraz u siebie.
Przy ruszaniu słychać lekki stuk, czasem wyczuwalny na pedale sprzęgła
Pomóc może rozebranie, wyczyszczenie wewn przegubu oraz nacisniesie do niego dużej ilości smaru.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Przegub
PostNapisane: 10 października 2010, o 23:08 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwietnia 2009, o 12:48
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Łukasz
Silnik: X18XE1
Odgrzeję temat. Przy ostatniej okazji włażenia pod QP zauważyłem lekki luz na przegubie wewnętrznym no i całej półosi. Obejrzał to mechanik i powiedział że to nie przegub ma luzy tylko, z tego co zrozumiałem. Poluzowało się na skrzyni biegów / mech. różnicowym (mówił raz tak a raz tak) i trzeba by to skręcić. Powiedział że dopóki nie hałasuje to nie ma co ruszać. Jak na razie nie mam żadnych hałasów, ale zrobię niedługo w kilka dni 1500km i zastanawiam się ile przejadę jakby "zaczęło hałasować" i jaki może był najczarniejczy finał zignorowania tego luzu. Luz jest rzeczywiście mały, poprzeczny, może z 1mm da się ruszyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 18 marca 2011, o 09:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 października 2008, o 10:52
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Imię: Jerzy
Silnik: Z18XE
Sioma napisał(a):
Podłączę sie pod temat. U mnie słychać wyraźny stuk ( najczęściej jeden ) przy pełnym prawoskręcie, i to zarówno do przodu jak i przy cofaniu. Wystarczy lekka korekta kierownicą i wszystko gra. Nie jestem fachowcem i trudno mi określić co jest tego przyczyną. Na pewno pofatyguję się do diagnosty.


Po 1,5 rocznej jeździe z w/w usterką sprawdziłem u diagnosty stan tego przegubu - do wymiany. Jestem umówiony na przyszły piątek do jego wymiany. Jak wracałem od mechanika, objawy przestały dawać znać o sobie. Ale na pewno nie zrezygnuję z wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przegub
PostNapisane: 22 marca 2011, o 18:12 
Witam, podlacze sie pod temat. oczywiscie tyczy przegubu.
Po przeszukaniu forum i nie tylko stwierdzam ze trzeba przyjzec sie przegubowi lewemu. Slychac stukanie przy skrecie kol ale tylko podczas jazdy, na wprost jeszcze nie. Stukanie jest skorelowane z predkoscia. Co do glosności to trzeba wrzucic luz i jechac po gladkiej drodze by uslyszec, ale tak bylo teraz, w zime pryz duzych mrozach to masakrycznie glosno. I tu pytanie do was, jak stwierdzic czy chodzi o wew. czy zew. przegub.

pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Przegub
PostNapisane: 23 marca 2011, o 18:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
zewnetrzne padaja czesciej choc bywa roznie. Jesli na skreconych kolach stuka to zewnetrzny jesli nie zaleznie od skrecenia kowl to wewnetrzny. Mowisz ze zina to zerknij czy nie dostala sie woda pod manszete gumowa do przegubu bo wtedy bedzie wlasnie stukac strasznie glosno a po zimie moze nawet ustac objaw. Na poczatek obejrzyj wszystkie manszety(oslony) przegupow.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przegub
PostNapisane: 23 marca 2011, o 19:01 
Bylem dzis na kanale u dziadka (fajnie miec własny ale u mnie sie nie da) i faktycznie ze wszystkich 4 osłon akurat lewa zewnetrzna jest podniszona i wylazł z niej smar bo dookoła było tłusto-zielono.
Jeszcze jedno pytanko, nie wiem dokładnie ale w takim przegubie są kulki czy one też podlegają wymianie?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Przegub
PostNapisane: 23 marca 2011, o 19:55 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Coen napisał(a):
Jeszcze jedno pytanko, nie wiem dokładnie ale w takim przegubie są kulki czy one też podlegają wymianie?


Jeśli będziesz wymieniał przegub to jest on kompletny razem z kulkami ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przegub
PostNapisane: 23 marca 2011, o 22:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Coen napisał(a):
.....wylazł z niej smar bo dookoła było tłusto-zielono.

no to niewlasciwy smar masz.
Wlasciwy smar do przegubow to jest smar grafitowy MOS a ten jest czarny, a nie zielony.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 28 marca 2011, o 18:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 października 2008, o 10:52
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Imię: Jerzy
Silnik: Z18XE
Sioma napisał(a):
Sioma napisał(a):
Podłączę sie pod temat. U mnie słychać wyraźny stuk ( najczęściej jeden ) przy pełnym prawoskręcie, i to zarówno do przodu jak i przy cofaniu. Wystarczy lekka korekta kierownicą i wszystko gra. Nie jestem fachowcem i trudno mi określić co jest tego przyczyną. Na pewno pofatyguję się do diagnosty.


Po 1,5 rocznej jeździe z w/w usterką sprawdziłem u diagnosty stan tego przegubu - do wymiany. Jestem umówiony na przyszły piątek do jego wymiany. Jak wracałem od mechanika, objawy przestały dawać znać o sobie. Ale na pewno nie zrezygnuję z wymiany.



I po bólu. Wymieniłem lewy przegub i teraz śmiga jak nowy. Koszt 90 zł - przegub + 60 zł robocizna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 28 marca 2011, o 19:00 
Sioma napisał(a):
Sioma napisał(a):
Sioma napisał(a):
Podłączę sie pod temat. U mnie słychać wyraźny stuk ( najczęściej jeden ) przy pełnym prawoskręcie, i to zarówno do przodu jak i przy cofaniu. Wystarczy lekka korekta kierownicą i wszystko gra. Nie jestem fachowcem i trudno mi określić co jest tego przyczyną. Na pewno pofatyguję się do diagnosty.


Po 1,5 rocznej jeździe z w/w usterką sprawdziłem u diagnosty stan tego przegubu - do wymiany. Jestem umówiony na przyszły piątek do jego wymiany. Jak wracałem od mechanika, objawy przestały dawać znać o sobie. Ale na pewno nie zrezygnuję z wymiany.



I po bólu. Wymieniłem lewy przegub i teraz śmiga jak nowy. Koszt 90 zł - przegub + 60 zł robocizna.


Masz szczęście, że do tej wersji silnika jest to jeszcze w miarę tanie. Ja ostatnio nie mogłem dostać odpowiedniej osłony przegubu a nowa, oryginalna kosztuje ponad 400 zł. Na szczęście w końcu coś spasowało.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Przegub
PostNapisane: 28 marca 2011, o 21:07 
a ja mam pytanie o troszkę inne objawy... podczas hamowania silnikiem, lub też jechania na jakimkolwiek biegu, ale bez wciśniętego pedału gazu (oczywiście przy dość sporej prędkości jak na dany bieg) to słychać takie jakby terkotanie... czy to może być wina przegubu, jeśli tak, to którego, wewnętrznego czy zewnętrznego? Zewnętrzny do 2.2 DTI to nieduży koszt, ok 150-200zł, ale wewnętrznego nigdzie nie widziałem zamiennika (chyba nie ma).


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Przegub
PostNapisane: 28 marca 2011, o 21:21 
Wewnetrzne tez widzialem, ale faktycznie ciezko, musisz popytac sprzedawcow bo czasem moga byc od Vectry z silnikiem 2.2 DTI zakładając ze skrzynie taka sama.
A czy terkotanie podczas skretu jest glosniejsze niz przy jezdzie na wprost?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Przegub
PostNapisane: 29 marca 2011, o 14:53 
nie, takie samo...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Przegub
PostNapisane: 29 marca 2011, o 17:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
jak na wprost terkocze to powinien byc winny temu wewnetrzny.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL