Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 07:22

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 czerwca 2010, o 20:16 
heh... miałem tak jak niektórzy drgania kierownicy przy 120 km/h, wyważyłem koła i przestało drgać... w tym zakresie a za to powyżej 160 i więcej drga jakby cały układ kierowniczy.. jak pójdę z tym do mechanika to powiedzieć mu żeby co sprawdził??


Góra
  
 
PostNapisane: 19 czerwca 2010, o 20:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
to może być przyczyna krzywej felgi złego wyważenia lub brak wyważenia ale piszesz że robiłeś może ktoś to zrobił niedokładnie lub ciężarek odpadł :P choć to mało prawdopodobne ;) albo tarcze już biją i nadają się do wymiany

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 czerwca 2010, o 20:40 
kiedyś w astrze f mi tarcze biły ale one biły tylko przy hamowanie a tak wszystko ok choć w sumie moje już raczej do wymiany... kurde, znowu wydatki... czyli najpierw jechać jeszcze raz dokładnie wywarzać albo zamieniać miejscami koła???


Góra
  
 
PostNapisane: 19 czerwca 2010, o 21:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
nie wiem czy zamiana kół ci coś da jak kierownica drga może być wiele przyczyn sprawdź gałki sworznie potem zbieżność sprawdź jaki masz stan opon może sa ścięte już za bardzo zużyte czy coś na pewno któryś z tych wymienionych przyczyn będziesz miał tylko trzeba to zdiagnozować dociąg śruby w kołach posprawdzaj co się da :)

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 czerwca 2010, o 22:09 
heh... widzę że zabawy z tym będzie;/


Góra
  
 
PostNapisane: 19 czerwca 2010, o 22:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
no trochę jest :) jak już dojdziesz co było przyczyną to napisz na forum :)

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 czerwca 2010, o 22:30 
spoko, choć teraz tak poczytałem te wszystkie tematy i mam nadzieję że będzie to tylko kwestia ponownego wyważenia, bo przed wyważeniem takiego problemu nie było


Góra
  
 
PostNapisane: 27 marca 2015, o 20:07 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwietnia 2009, o 12:48
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Łukasz
Silnik: X18XE1
zauważyłem że nie równo zużywają mi się opony - jakby w jednym miejscu przytarte bardziej, mechanik jako przyczynę wskazał brak pierścieni centrujących na alufelgach - pasuje to ponieważ zimówki na stalowej feldze są ok mimo że starsze, alufelgi są proste i wyważone. Pytanie: skąd wziąć takie pierścienie, jaki to rozmiar? Felga standardowa 16" jak na obrazku obok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 marca 2015, o 20:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2014, o 20:57
Imię: Karolina
Silnik: Z20LET
sokal napisał(a):
zauważyłem że nie równo zużywają mi się opony - jakby w jednym miejscu przytarte bardziej, mechanik jako przyczynę wskazał brak pierścieni centrujących na alufelgach - pasuje to ponieważ zimówki na stalowej feldze są ok mimo że starsze, alufelgi są proste i wyważone. Pytanie: skąd wziąć takie pierścienie, jaki to rozmiar? Felga standardowa 16" jak na obrazku obok.


Aby dobrać pierścień centrujący powinieneś znać dwa wymiary. Pierwszy wymiar to średnica piasty. Drugi to średnica otworu centralnego w feldze.

pierscienie sa na allegro 10zł/szt.
Ja wlaśnie tez kupowalam teraz na nowe felgi :) z 72./65.1
ale ty musisz sam u siebie sprawdzic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 marca 2015, o 20:44 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 28 grudnia 2009, o 01:29
Imię: Maciek
Silnik: Z18XE
Jeśli felgi ze zdjęcia to pasują one bez żadnych pierścieni centrujących ponieważ mają otwór na piastę o średnicy 65.1mm.
Zmień mechanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 marca 2015, o 20:49 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:12
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
Przecież to są ori fele od bertony, to jak mogą mieć inny otwór centrujący... niech on pomyśli zanim coś powie.

_________________
My garage

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 marca 2015, o 21:31 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwietnia 2009, o 12:48
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Łukasz
Silnik: X18XE1
ok, dzięki za podpowiedzi, może więc jest inna przyczyna, wytarły się obie tylne, jedna mi strzeliła w czasie (szybkiej) jazdy - nic z niej nie zostało, przy okazji wymiany obejrzałem drugą a tam druty na wierzchu, bicia dostawały dopiero przy ostrym hamowaniu na dużej prędkości albo podczas jazdy powyżej 130km/h. Myślałem że to tarcze. Kupiłem już nowe opony i nie chcę powtórki, wymieniłem też belkę tylną bo tamta była lekko rozkraczona a przycierka była właśnie po wewnętrznej stronie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 marca 2015, o 23:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
To masz nieźle rozjechaną geometrię.

sokal napisał(a):
wymieniłem też belkę tylną bo tamta była lekko rozkraczona a przycierka była właśnie po wewnętrznej stronie.

W sensie, że opona przetarła się na bocznej ściance?????

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 marca 2015, o 08:19 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwietnia 2009, o 12:48
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Łukasz
Silnik: X18XE1
na przyśrodkowej krawędzi, na długości ok 20cm. Tak jakby starta przy hamowaniu przy braku geometrii, nie na całej szerokości bieżnika tylko na samym wewnętrznym brzegu. Od hamowania to nie mogło być bo sięgnęło aż do drutów a opony miały ze 2 lata, po za tym długość uszkodzenia była większa niż powierzchnia normalnego kontaktu opony z jezdnią. Jak mówiłem koła trochę były "rozkraczone" ale nie było tego widać gołym okiem tylko na geometrii wychodziło - była lekko krzywa belka co podobno jest normą w starych oplach. Na całym obwodzie zużycie było dużo większe od wewnętrznej strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 marca 2015, o 10:00 
Offline

Dołączył(a): 14 lutego 2012, o 19:41
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Witam, Walczę z tym tematem już rok:( Z moich doświadczeń to łączniki stabilizatora odpadają. Objawy tylko na letnich a na zimówkach jest ok przy tych samych łącznikach. Co do wymiany to nie jest tak łatwo jak może się wydawać chyba że ma się palnik. Śruby potrafią trzymać na amen a dojście bez szału. Kolejne spostrzeżenia to nawet nowe opony potrafią mieć "balony" jeżdżę na młodych i nowych a spotkałem się z takim przypadkiem. Moim skromnym zdaniem największe prawdopodobieństwo to albo krzywa felga, albo źle wyważona, albo opona ma balon. Ostatnim wyjściem ale to tylko jakieś wieści z trzeciej ręki to coś z maglownicą.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL