Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 08:05

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, o 17:18 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Na ate nie ma bata. Mm i ja w TDI od 2 trygodni i sie spisuja wysmienicie. Oczewiscie gladkie, zadne tam power disc. Co dziwne ciezko znalezc na allegro gladkie bo wszyscy wciskaja te frezowane- paranoja jak dla mnie. Okazuje sie ze ludzie sie nie kieruja rozumem tylko trendami jakie aktualnie panuja i mitami przenoszonymi z ust do ust.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, o 21:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
wesol napisał(a):
Oczewiscie gladkie, zadne tam power disc


Do codziennego uzytku sa wystarczajace gladkie. Nacinane tarcze to raczej sprawdzaja sie juz typowo do jazdy wyczynowej, gdzie nasza jazda polega na: gaz - hamulec, gaz - hamulec itd. :D

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Ostatnio edytowano 27 kwietnia 2009, o 21:06 przez Polus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, o 21:15 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Mnie uczono ze hamowanie to zamiana energii kinetycznej na ciepna wiec jak tarcza jest frezowana czy wiercona to ma mniejsza powierzchnie oddawania no i mniejsza powierzchnia traca. Jedynie scinanie klockow je jakby odswierza i usuwa spalony nalot. Zdania sa podzielone co do poprawy czy pogorszeni ahamowania przez takie tarcze.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, o 22:37 
Jesli zrobisz duzo dziur to masz cos w stylu radiatora czyli powierzchnia sumaryczna sie zwieksza, nie ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, o 22:40 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
M@verick napisał(a):
czyli powierzchnia sumaryczna sie zwieksza, nie ?

ale powierzchnia tarcia sie pomniejsza....





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, o 17:10 
DAN napisał(a):
Pytanie z innej beczki.
Jak się wymienia tarcze to klocki też?

SirAdam napisał(a):
Ja bym wymienil, bo uzywane klocki maja rowki,
i te rowki "natna" ci w nowych tarczach.
W fachowych kregach jest opinia ze jak tarcze nowe, to i klocki nowe.

Fachowo powinno się wymieniać i tarcze i klocki, bo tak jest najlepiej i najprościej, ale..
Wiadomo że to kosztowna zabawa, a jeżeli ktoś zmienia tarcze, a klocki ma prawie nowe i jeszcze jakieś firmowe to bez sensu je wyrzucać.
Wystarczy je tylko dobrze (równo) zeszlifować tak aby pozbawić się ewentualnych nierówności (rowków).
Po takim zabiegu zalecenia jak przy nowych klockach, nie hamować ostro przez naście km żeby wszystko ładnie się dotarło. :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, o 21:57 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Jarko napisał(a):
a jeżeli ktoś zmienia tarcze, a klocki ma prawie nowe

to jest dupa a nie fachowiec, bo poco zmienial klocki jak tarcze byly juz "na wykonczeniu" ?
W tym przypadku powinny byc odrazu tarcze i klocki wymienione, a nie najpierw klocki, i "chwile" pozniej tarcze, nie uwazasz ?




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, o 23:24 
Heh no z tym racja, bo tak na zdrowy rozsadek się tak robi, ale załóżmy że ktoś musiał wymienić klocki, a na tarcze mu brakło :D
Ewentualnie może ktoś sobie wymyślił założyć tarcze nacinane albo jakieś inne, a klocki ma już wyczynowe :)

Wracając do tematu, to ktoś pisał żeby najlepiej używać klocków i tarcz tej samej firmy,
też jestem podobnego zdania, a gdzieś na jakimś forum znalazłem takie zestawienie.
Tarcze i klocki, które z jakimi zalecane, a które nie bardzo :)
Nie wiem na ile to jest wiarygodne, ale ponoć w każdej bajce jest trochę prawdy, może się komuś przyda.


Obrazek


Ostatnio edytowano 14 maja 2009, o 23:31 przez Jarko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, o 06:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Jarko napisał(a):
Wracając do tematu, to ktoś pisał żeby najlepiej używać klocków i tarcz tej samej firmy,
też jestem podobnego zdania, a gdzieś na jakimś forum znalazłem takie zestawienie.


Caly czas to powtarzam nawet na innych forach oplowskich i VW. Nie ma co wybrzydzac i wystarcza ATE, no ewentualnie jak ktos ma zamiar poszalec to moze sie pokusić o jakies wyczynowe ale wiadomo cena jest juz niestety wysoka.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, o 15:03 
Taki zestaw będzie pasować ? :

KLOCKI

TARCZE

I czy to jest dobra cena ?


Ostatnio edytowano 20 maja 2009, o 15:04 przez zabkagdynia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, o 13:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
tarcze mi cos podpadaja bo pisze ze 262 mm a powinny byc 280 mm. Bynajmniej takie sa w silnikach od 18 w zwyz no poza LETami gdzie sa wieksze. Oczewiscie chodzi o przod. Te mniejsze byly w 1.2 1.4 i 1.6 i 1.7

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, o 18:31 
Koledzy pomóżcie :)
Postanowiłem sobie kupić na przód tarcze EBC Turbo Groove (nr. kat. GD1070).
Do tego klocki EBC RedStuff i wszystko by było pięknie gdybym wiedział jakie dokładnie mają wymiary te klocki dla OPC.
Według strony ebcbrakesdirect.com numer katalogowy dla OPC: DP31187C
Niestety według ebcbrakes.pl dla tego samego OPC jest już inny: DP31443C

Teraz pytanie które będą pasować ?? :? Niby różnica jest niewielka, ale jednak jest.

Dla porównania niżej rysunki dla tego i tego numeru.

Obrazek

Obrazek



PS. Jak się ma sprawa z czujnikami do tych klocków tak poza tym?
Z góry dzięki za pomoc.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, o 20:01 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
z tego co wyczytałem powyżej tarcze do 1.8 powinny mieć 280mm,
dziś zmierzyłem swoje i mają ok 300mm, tarcze napewno były wymieniane bo sa w dobrym stanie, czy czegoś nie wiem- może byly montowane takie ok 300mm tez??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, o 21:01 
Jarko napisał(a):
Teraz pytanie które będą pasować ??
Z kolei według katalogu EBC - "2008 Automotive Catalogue" DP31187C mają zastowowanie w samochodach marki Saab a DP31443C właśnie m.in. w Astrach OPC :]
Jarko napisał(a):
PS. Jak się ma sprawa z czujnikami do tych klocków tak poza tym?
Czujniki powinny być w komplecie - jak nie to seryjne można upchnąć ;)
Robertnet napisał(a):
dziś zmierzyłem swoje i mają ok 300mm, tarcze napewno były wymieniane bo sa w dobrym stanie, czy czegoś nie wiem- może byly montowane takie ok 300mm tez??
Może masz 308 mm tj. od 2.0T...
Pozdro.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, o 21:09 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
jula napisał(a):
Może masz 308 mm tj. od 2.0T..

http://images37.fotosik.pl/133/3a5971622f50044b.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL