Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 13:01

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lutego 2014, o 18:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Koledzy od jakiegoś czasu słyszałem w samochodzie podczas jazdy cykliczny szum dobiegający z tyłu pojazdu. Ostatnio podniosłem prawe koło i się okazało, że tarcza w znacznej części swojego obwodu obciera o klocki. Stwierdziłem, że tarcza jest krzywa a więc postanowiłem ją wymienić. Założyłem drugą tarczę i niestety jest to samo. Wychodzi na to, że krzywa jest piasta, ale nie wiem z jakiego powodu, gdyż nie miałem żadnej przygody przez którą mogłaby ona ulec uszkodzeniu. Miał ktoś taki przypadek? Czy pozostaje tylko wymiana piasty?

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lutego 2014, o 19:16 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Sprawdz dobrze zacisk.
Kolo nie ma luzu? (Lozysko)
Z 2 stron tarczy tak obciera?

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lutego 2014, o 20:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Po napisaniu posta wróciłem do garażu i za pomaca papieru ściernego na szlifierce wygładziłem powierzchnie piasty w miejscu styku z tarcza oraz samą tarcze tak samo. I dalej bije. Zrobiłem sobie statyw i zamocowałem do niego rysik, przy obracaniu samą piastą w jakiejś 1/4 obwodu rysik wskazywał, że jest krzywa ::beczy . W dodatku słychać dość głośno same łożysko także szukam piasty na wymianę. Co polecacie. Jest sens szukać używki czy od razu nową? Jakieś firmy?

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lutego 2014, o 20:43 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
no gdzie uzywke czlowieku:) to czesc majaca wplyw na twoje bezpieczenstwo
ja polecam SKF

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lutego 2014, o 20:46 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
martino90 napisał(a):
Jest sens szukać używki


jak Doktor29 napisał możesz kupić w takim samym stanie lub nawet gorszym.takie rzeczy kupuje się nowe!

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lutego 2014, o 20:47 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
piasta +/- 250-300zł z SKF'a więc tragedii nie ma:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lutego 2014, o 21:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
A czy ktoś ma doświadczenia z takimi piastami za ok. 200 - 230zł. Ostatnio miałem kilka wydatków no i wydanie na piastę powyżej 300 zł trochę mnie w tym momencie przeraża.

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lutego 2014, o 21:21 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Bratu wymienilem zamiennik i nie wytrzymalo pol roku.
Zamiennik cos 250 a lepszy 370 .
250 wywalone w bloto, na tym nie oszczedzaj bo tu chodzi o Twoje zycie!

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lutego 2014, o 22:38 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Powiem szczerze, że to jest bardzo dziwne, że powierzchnia piasty się wykrzywiła. Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do głowy to temperatura. Może łożysko padło i się przegrzało. Ewentualnie sprawdź czy tarcza się nie nagrzewa.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lutego 2014, o 22:45 
Napisz pw do Adamo, ona ma w niezłych cenach części i Ci doradzi z pewnością. Tylko upewnij się wpierw, że to na pewno piasta, bez sensu wydawać kasę na darmo.


Góra
  
 
PostNapisane: 23 lutego 2014, o 01:34 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:12
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
A, jak złapiesz koło z góry i z dołu rękoma i poruszasz to czuć wyczuwalny luz? Bo skoro już szumi i ma jakieś bicie to raczej tak i jeśli przyjdzie Ci wymieniać to jak koledzy piszą tylko SKF, ew. EVR, bo nic nie da, że zaoszczędzisz 50 zł, jak z kilka miesięcy będziesz pewnie drugą musiał kupić ;) .

_________________
My garage

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lutego 2014, o 09:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Właśnie piasta nie ma żadnych luzów, słychać tylko lekki szum jak się ją kręci. Podczas jazdy nie było słyszalne to w samochodzie, lecz tylko dobiegał cykliczny dźwięk obcierania tarczy o klocki. Pomiary bicia, które robiłem ewidentnie potwierdzają, że piasta jest krzywa.

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lutego 2014, o 11:04 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Kolego a czy jak zmieniałeś tarcze to założyłeś nówki czy używane? Oczyściłeś dokładnie piastę przed montażem tarczy?

U mnie była analogiczna sytuacja. Kupiłem sobie komplet tarcz Kraft za namową kolegi, oczywiście nówki. Założyłem w dwóch astrach i w obu pojawiło się drżenie kierownicy. Okazało się że wadliwa partia tarcz, po wymianie na Boscha wszystko wróciło do normy.

Sprawdz płaszczyznę piasty ale po zdjęciu tarczy.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lutego 2014, o 11:37 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Cytuj:
lecz tylko dobiegał cykliczny dźwięk obcierania tarczy o klocki. Pomiary bicia, które robiłem ewidentnie potwierdzają, że piasta jest krzywa


myślę że jakbyś wyjął to na tokarce by wszystko wyszło 100%.jak sjR pisze też bym obstawiał tarcze że jest krzywa i obciera o klocki jak napisałeś

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lutego 2014, o 15:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Nie wiem czy ja nie umiem pisać czy o co kaman, bo już wyżej napisałem, że robiłem pomiary tarczy i samej piasty! Ewidentnie bije sama piasta. Tarcze miałem swoją przetaczaną na tokarce a więc jest prosta. Powierzchnia styku między piastą i tarcza można powiedzieć, że wypolerowana. Poza tym piasta już kupiona i jutro montaż, także napisze czy pomogło.

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL