Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 10:30

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 listopada 2010, o 17:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
czy duzo to nie wiem, ale NAPEWNO bedzie twardszy.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 listopada 2010, o 11:52 
Ja zmieniłem z serii na Irmshera - tylko sprężyny. Szczerze mówiąc w twardości nie zauważyłem różnicy.


Góra
  
 
PostNapisane: 22 listopada 2010, o 12:07 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
na pewno jest twardsze.zapytaj Zlatan-a.ma irmiego.podejrzewam że komfort jest taki sam jak na H&R.niby to samo ale w zakrętach lepiej trzyma.obecnie mam już sportowe amorki ale to już inna bajka

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 listopada 2010, o 17:25 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 października 2008, o 11:08
Lokalizacja: Warszawa - Lublin
Silnik: Z22SE
Witam, wcześniej miałem coupe na seryjnym zawiasie, teraz na irmiego, jakiejś wielkiej różnicy nie ma, na pewno jest trochę twardsze ale kosmicznej różnicy nie ma, fajniej wygląda i lepiej w zakręty się wchodzi, tylko trzeba uważać na dziury i pozapadane studzienki.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 listopada 2010, o 19:02 
ryba1 napisał(a):
zapytaj Zlatana

Jest twardziej niż na serii. Dla jednego to będzie trochę twardziej, a dla drugiego dużo twardziej - subiektywne odczucia.
U siebie w Coupe springi Irmschera mam od nowości, ale miałem też okazję jeździć na zupełnie seryjnym zawiasie. Tak jak już było wspomniane wszelkie dziury, nierówności, studzienki to dramat. Aha i koledzy, którzy jeżdżą na co dzień na gwintach Teina, mówią, że u mnie jest twardo.


Pozdro, Zlatan


Góra
  
 
PostNapisane: 2 maja 2011, o 13:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 listopada 2010, o 09:13
Lokalizacja: Świętochłowice
Imię: Grzesiek
Silnik: Z20LET
Jeździ ktoś na seryjnych amortyzatorach i sprężynach eibach przy oponach 215/40R17 czy różnica jest odczuwalna w komforcie jazdy, jest wogóle sens zakładać sprężyny bez wymiany amortyzarotów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, o 11:46 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Witam serdecznie.

Mam prośbę: czy ktoś mógł by zmierzyć odległość od środka koła do krawędzi błotnika w seryjnej Bertonce Turbo? Najlepiej na w miarę poziomej nawierzchni i z nieobciążonym tyłem (bagażnik, siedzenia).

Założyłem ostatnio zawieszenie KW i mam wrażenie że obniża więcej niż powinno przód 30-60, tył 30-55mm. W najwyższej pozycji na tyle koło jest na równi z krawędzią błotnika, a przód niewiele wyżej i już przekracza zalecaną odległość regulatora.

Dziękuję i pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, o 12:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
Witam serdecznie.

Mam prośbę: czy ktoś mógł by zmierzyć odległość od środka koła do krawędzi błotnika w seryjnej Bertonce Turbo? Najlepiej na w miarę poziomej nawierzchni i z nieobciążonym tyłem (bagażnik, siedzenia).

Założyłem ostatnio zawieszenie KW i mam wrażenie że obniża więcej niż powinno przód 30-60, tył 30-55mm. W najwyższej pozycji na tyle koło jest na równi z krawędzią błotnika, a przód niewiele wyżej i już przekracza zalecaną odległość regulatora.

Dziękuję i pozdrawiam
Lobuziak


Wydaje mi sie ze lezy po stronie profilu opony 215/45/17 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, o 13:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
sjR napisał(a):
Lobuziak napisał(a):
Witam serdecznie.

Mam prośbę: czy ktoś mógł by zmierzyć odległość od środka koła do krawędzi błotnika w seryjnej Bertonce Turbo? Najlepiej na w miarę poziomej nawierzchni i z nieobciążonym tyłem (bagażnik, siedzenia).

Założyłem ostatnio zawieszenie KW i mam wrażenie że obniża więcej niż powinno przód 30-60, tył 30-55mm. W najwyższej pozycji na tyle koło jest na równi z krawędzią błotnika, a przód niewiele wyżej i już przekracza zalecaną odległość regulatora.

Dziękuję i pozdrawiam
Lobuziak


Wydaje mi się że leży po stronie profilu opony 215/45/17 :)

Profil zmniejsza prześwit pomiędzy oponą a błotnikiem raptem o 5 mm... to i tak niewiele zmienia.
Pytanie było o odległość od środka koła do błotnika którą KW podaje minimalna ma być 300mm, a w pozycji najwyższej jest może 305mm więc wygląda na to że ta niemiecka precyzja już nie taka precyzyjna.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 stycznia 2012, o 10:56 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 marca 2009, o 01:39
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Imię: Tomek
Silnik: inny
Odgrzeje trochę temat, bo mam jedno pytanie a nie będę otwierał nowego.

Może ktoś zmierzyć jaka jest odległość od opony do nadkola na całym seryjnym zawieszeniu w Z20LET? (w cm)
Chodzi mi dokładnie o przód jak i tył na równej powierzchni, żeby jak najdokładniej zmierzyć.

Bardzo mi to potrzebne i będę wdzięczny osobie która dla mnie to zmierzy albo zna takowe odległości. Na kołach R17/40.

_________________
HUMMART.pl - sklep z naklejkami!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 stycznia 2012, o 13:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Kolega Boboszyn zrobił taki pomiar dla mnie ale od środka koła - wtedy średnica koła i profil opony nie mają znaczenia. Przy pełnym baku bez żadnego nadmiarowego obciążenia.

"Przy pełnym zbniorniku od rantu do środka felgi mniej więcej wyszło 340 mm" - przód i tył wyszedł podobnie.

Natomiast kolega Kulpek podobno wymieniał zawieszenie na nowe seryjne w swoim turbo i na oko auto stało jeszcze ze 2 cm wyżej - niestety nie miałem czym zmierzyć. Czy to możliwe że taka duża różnica powstaje ze względu na zużywanie się zawieszenia?

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 stycznia 2012, o 14:56 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 marca 2009, o 01:39
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Imię: Tomek
Silnik: inny
Dzięki Łobuziak, czyli od rantu do srodka kola 34cm.
Co do zawieszenia to wydaje mi sie ze uzywane zawieszenie bardziej 'osiadlo' i siedzi nizej niz w przypadku nowego. Tak na logike sie wydaje w tym wypadku skoro jest taka różnica.

_________________
HUMMART.pl - sklep z naklejkami!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lipca 2012, o 12:25 
Słuchajcie, a jak wygląda sprawa obniżenia a nieseryjnych opon? Ile mogę obniżyć jeżeli na zimę chce wstawić 205/55R16 a na przyszły sezon 215/45R17.

Teraz mam 215/40R17, ale nie wiem jaki zawias. Seria czy już obniżone.


Góra
  
 
PostNapisane: 3 lipca 2012, o 12:31 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Rybson, ogarnij się. Temat felg/opon/czy będzie tarło ma 14 stron.
viewforum.php?f=32
To jest temat o sprężynach i to seryjnych, więc nie pytaj się o opony, ani o obniżenie.

Rybson napisał(a):
Teraz mam 215/40R17, ale nie wiem jaki zawias. Seria czy już obniżone.

To się najpierw dowiedz, bo takto można wróżyć.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lipca 2012, o 15:03 
DAN napisał(a):
Rybson, ogarnij się. Temat felg/opon/czy będzie tarło ma 14 stron.
http://www.astracoupe.pl/forum/viewforum.php?f=32
To jest temat o sprężynach i to seryjnych, więc nie pytaj się o opony, ani o obniżenie.

Rybson napisał(a):
Teraz mam 215/40R17, ale nie wiem jaki zawias. Seria czy już obniżone.

To się najpierw dowiedz, bo takto można wróżyć.


DAN, masz rację, sorry!


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL