Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 00:58

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lipca 2010, o 05:36 
hbr napisał(a):
Grzanio 1.6 z klimą 1370kg :) -> http://astracoupe.pl/dane/
podałeś wagę ale Z20Let a Z16XE waży 1260 (z klimą) i 1240 bez :)


Góra
  
 
PostNapisane: 7 lipca 2010, o 09:29 
Winiar napisał(a):
hbr napisał(a):
Grzanio 1.6 z klimą 1370kg :) -> http://astracoupe.pl/dane/
podałeś wagę ale Z20Let a Z16XE waży 1260 (z klimą) i 1240 bez :)


Winiar, źle spojrzałeś, zasugerowałeś się tabelką dla coupe a nie cabrio.


Góra
  
 
PostNapisane: 7 lipca 2010, o 21:27 
Cytuj:
Winiar, źle spojrzałeś, zasugerowałeś się tabelką dla coupe a nie cabrio.
A widzisz masz rację :)


Góra
  
 
PostNapisane: 19 lipca 2010, o 12:34 
Witam

Muszę na gwałt wymienić sprężyny z tyłu, ponieważ okazało się, że są pęknięte, a za 1,5 tyg wyjeżdżam na urlop i to by było nierozsądne jechać parę tys km na czymś takim.
Zwykle czytam dużo i pytam się w sklepach, czy dane modele na 100% podejdą, ale obecnie jestem zawalony robotą, a termin urlopu się bardzo zbliża, także proszę o wyrozumiałość.

Przejrzałem wstępnie forum i z tego co widzę, niektórzy polecają sprężyny KYABA. Jako że mam uszczuplony budżet z powodu urlopu, to prawdopodobnie będę je właśnie zakładał. Nie znalazłem tylko potwierdzenia nr seryjnych.

Czy te sprężyny na pewno podejdą pod 1.8 (nr kat. sprezyn KYBRJ5418):
http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL

Druga wersja to Lejsforsy (LS4263453):
http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL

Czy ktoś sprawdzał te sprężyny i może podzielić się relacjami?

Nie zależy mi na obniżeniu zawieszenia - chciałbym, żeby to było jak najbardziej zbliżone do serii. W jednym sklepie mnie straszyli, że większość zamienników podnosi auto do góry i wygląda po tym jak traktor. Przy okazji polecali "seryjne", które jak mi powiedziano, to są Eibachy, przepakowane do kartonu GM :O, za "jedyne" 900 zł z hakiem, co raczej nie wchodzi w grę. Rozumiem, że auto lekko pójdzie do góry, ponieważ stare sprężyny miały już swój wiek, ale nie chciałbym mieć Monster Cara :)

Z tego co widzę w Intercarsie mają spory zapas na przód oraz tył z KYABA, a tylko jedną parę na tył i nic na przód z lejsforsa, więc optowałbym za KYB (po urlopie zmieniłbym również przód, żeby wszystko było tego samego producenta).

Jak myślicie - będą dobre sprężyny i auto nie pójdzie mi do góry? Może jakieś inne propozycje - prosiłbym o nr katalogowe w miarę możliwości. Chciałbym się zmieścić w kwotach zbliżonych do KYB i LS. (czyli do 250 zł / szt).

Dodam jeszcze, że wolałbym kupić w sklepie niż przez internet ze względu na to, że różnie to bywa z czasem przesyłki. Przy okazji, jeśli ktoś poleca jakiś w miarę tani sklep w okolicach Katowic, gdzie mógłbym dostać ww części, to byłbym wdzięczny za informacje).

Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 19 lipca 2010, o 14:09 
GregK napisał(a):
Druga wersja to Lejsforsy (LS4263453):
http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL


Nie można edytować posta, więc poprawiam link:
http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL


Góra
  
 
PostNapisane: 23 lipca 2010, o 17:49 
Witam

Mam ten sam problem co ty - muszę wymienić sprężyny a nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznych danych które potwierdziły by że dana sprężyna jest wyłącznie do coupe.
W intercarsie znalazłem sprężyny tył do coupe o symbolu KYB RJ5418 (nie mają zastosowania w innych wersjach nadwozia wiec to może być to) niestety jeśli chodzi o przód to już inna bajka - wg. intercars KYB RH1156 ale one znajdują zastosowanie we wszystkich wersjach nadwozia.

Na allegro mozna znaleźć orginalne springi ale najczęściej od turbo - wie ktoś może czy można je zamontować do ver. 1.8 (tył by pewnie pasował ale czy przód nie siedziałby wyżej z uwagi na mniejszą wagę silnika?)

Na allegro znalazłem również coś takiego http://moto.allegro.pl/item1158986764_opel_astra_g_sprezyny_30_mm_3_cm_od_fk_tuning.html
Jeśli ma zastosowanie w sedanie i obniża auto o 30 mm to po zamontowaniu coupe siedziałoby 10 mm niżej niz seria... może ktoś sprostuje??

Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 23 lipca 2010, o 19:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Makiavelli82 napisał(a):
Na allegro mozna znaleźć orginalne springi ale najczęściej od turbo - wie ktoś może czy można je zamontować do ver. 1.8 (tył by pewnie pasował ale czy przód nie siedziałby wyżej z uwagi na mniejszą wagę silnika?)

przod sie podniesie, bylo ju o tym napisane na forum (opcja-szukaj)

Makiavelli82 napisał(a):
Na allegro znalazłem również coś takiego http://moto.allegro.pl/item1158986764_o ... uning.html


W zasadach dzialu wyraznie pisze ze linki do aukcji sa w dzialach tematycznych zabronione - warn.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lipca 2010, o 10:42 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Makiavelli82 napisał(a):
Na allegro mozna znaleźć orginalne springi ale najczęściej od turbo - wie ktoś może czy można je zamontować do ver. 1.8 (tył by pewnie pasował ale czy przód nie siedziałby wyżej z uwagi na mniejszą wagę silnika?)


sam sobie już sobie opowiedziałeś na pytanie

Makiavelli82 napisał(a):
Na allegro znalazłem również coś takiego http://moto.allegro.pl/item1158986764_o ... uning.html
Jeśli ma zastosowanie w sedanie i obniża auto o 30 mm to po zamontowaniu coupe siedziałoby 10 mm niżej niz seria... może ktoś
sprostuje??


co to za szajs?

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 listopada 2010, o 11:41 
Panowie mam pytanie do osób, które jeżdzą na zawieszeniu Irmschera (dedyk spręzyny + amorki), a wczesniej jeździły na serii - jaka jest różnica w twardości. Osobiście przetestowałem różne zawieszenia w Calibrze, od serii poprzez -60 a ostatnio dedykowany zawias Irmschera do Calibry Last Edition. Oczywiście najbardziej komfortowa jest seria, -60 + twarde amroki to katorga na nasze drogi. Irmscher jest jakby kompromisem pomiędzy wyglądem a komfortem, chociaż jest nieco twardszy niż się spodziewałem.

Jak jest w przypadku Astry Coupe? czy mocno trzęsie na zawieszeniu Irmschera? jak wypada w porównaniu z serią. Nie ukrywam ze seryjne zawiesenie bardzo mi odpowiada pod względem komfortu, wizualnie nie przykładam już takiej wagi jak kiedyś- nie musi być nisko. Aktualnie musze wymienić amorki bo już troche buja, czy inwestowąc w serie czy moze pokusić się o Irmiego (komplet) ? (wazne zeby nie było twardo, bo do prób zręcznościowych to jest jak najbardziej ok, ale na co dzień juz nie. Swoje już w życiu z twardymi samochodami przeszedłem i już mnie to tak nie bawi.


Góra
  
 
PostNapisane: 21 listopada 2010, o 15:26 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
ol3j napisał(a):
wazne zeby nie było twardo, bo do prób zręcznościowych to jest jak najbardziej ok, ale na co dzień juz nie. Swoje już w życiu z twardymi samochodami przeszedłem i już mnie to tak nie bawi.

To moze lepiej zainwestowac w jakis gwint :) ustawisz sobie tak, jak Ci bedzie odpowiadalo.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 listopada 2010, o 16:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Polus napisał(a):
To moze lepiej zainwestowac w jakis gwint

miekki gwint ?
Zartujesz sobie ?



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 listopada 2010, o 16:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
SirAdam napisał(a):
miekki gwint ?
Zartujesz sobie


Miekki nie bedzie, ale wysokosc sobie moze ustawic jaka mu sie podoba. Seryjny zawias tez nie jest miekki, tylko wysoki. Skoro irmschera zawias idzie 3 centy w dol, a kolega sie obawia ze bedzie za nisko to najlepszym wyjsciem bedzie gwint jak dla mnie :) Jezdzilem u Juranda na zawiasie irmiego, nie ma jakiejs tragedii z twardoscia. Auto sie fajnie zachowuje, tylko trzeba dodac ze Jurand ma opony 215/45/17. To jest dosc fajny balon.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 listopada 2010, o 16:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
ol3j napisał(a):
Nie ukrywam ze seryjne zawiesenie bardzo mi odpowiada pod względem komfortu, wizualnie nie przykładam już takiej wagi jak kiedyś- nie musi być nisko.

Polus przeczytaj jeszcze raz co kolega napisal.
Tu nie chodzi o wysokosc, tylko o twardosc, a ja nie znam gwintu ktory jest miekki lub porownywalny twardoscia do seryjnej zawiechy w Coupe.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 listopada 2010, o 16:40 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
No masz racje Adam ::coll jeszcze wczorajszy jestem.

Ja osobiscie, bym drugi raz nie zakladal seryjnego zawiasu. Jak juz zmieniac to zmieniac na cos innego. Dla mnie seryjny zawias fajnie wybiera nierownosci, ale jest zdecydowanie za wysoki. Przy oponach o profilu 40 wyglada astra jak tarpan, hehe. Na zawiasie irmiego bardzo fajnie sie jezdzi. Na zakretach jest bajka, tylko na zime nie widze tego :( trzeba by miec dwa zawieszenia. Na wiosne irmiego, a na zime zakladac serie. Dla mnie jedynym wyjsciem jest gwint i jak to kiedys Nash napisal "jezdzi sie twardo, ale bardzo pewnie".

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 listopada 2010, o 17:13 
gwinty nie wchodzą w gre, mi osobiście wygląd astry coupe na seryjnym zawiasie nie przeszkadza, komfort jako taki jest. Pytanie czy na zawiasie Irmschera auto dużo ucierpi na komforcie?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL