Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 14:48

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, o 20:38 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
Jak w temacie. Czy ktoś z Was wie jaki jest moment (Nm ) przy dokręcaniu kół w qp? Czy jest różny dla felg alu i stalowych? Pytam gdyż stwierdziłem,że zakup klucza dynamometrycznego plus lewarka hydraulicznego bardziej się opłaca niż latanie po serwisach przy przekładce kół. A mam 2 autka...Tylko wyważanie będę robił w serwisie:)

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, o 20:42 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
ja dokrecam zawsze 110NM w alusach

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, o 21:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
tak samo alu jak stalowe. W sumie dokrecanie kol kluczem dynanometrycznym to jakaś przesada. Dokreca sie reką i tyle. Na drodze jak zlapiesz gume to tez bedziesz dynanometrycznym dokrecał? To nie glowica czy sruba centralna na wale korbowym czy tez panewki.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, o 21:33 
wesol napisał(a):
tak samo alu jak stalowe. W sumie dokrecanie kol kluczem dynanometrycznym to jakaś przesada. Dokreca sie reką i tyle. Na drodze jak zlapiesz gume to tez bedziesz dynanometrycznym dokrecał? To nie glowica czy sruba centralna na wale korbowym czy tez panewki.


Potwierdzam, dokręca się ręką i to z umiarem, by później w razie niespodzianki na drodze nie bluźnić pod nosem sam na siebie


Góra
  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, o 21:36 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
Ręką? No wiadomo, bo czym?:)))) jeden jest pakerem 2m wysokości i 120kg a drugi ma 160cm i 50kg. Myślisz, że to ta sama ręka?:)))) żona z dzieckiem jeździ autem i do tego klucz kosztuje 120zł. Więc raczej dobrze jest wiedzieć?

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, o 21:46 
I żona złapie gumę na drodze i będzie sama koło zmieniać i barować się z dynamometrem? Bez sensu, już widzę jak spieszysz się do pracy albo do dziewczyny i będziesz latał z kluczem jak gdzieś w szczerym polu flaka złapiesz. Ale jak jesteś taki dokładny to przecież nikt Ci nie zabroni ;)


Góra
  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, o 21:48 
Radzio napisał(a):
Ręką? No wiadomo, bo czym?:)))) jeden jest pakerem 2m wysokości i 120kg a drugi ma 160cm i 50kg. Myślisz, że to ta sama ręka?:)))) żona z dzieckiem jeździ autem i do tego klucz kosztuje 120zł. Więc raczej dobrze jest wiedzieć?


Kolego nie wiem czy zdajesz sobie sprawę lecz takie klucze też nie są tak extra dokładne jak Ci się wydaje... szczególnie jeszcze w takim zakresie cenowym, więc odpowiadając na Twoje pytanie: jeden jest pakerem 2m wysokości i 120kg a drugi ma 160cm i 50kg. Myślisz, że to ta sama ręka?... uważam, że na takim kluczu w przypadku dokręcania śrub na kole będziesz miał podobną różnicę, ja nie jestem wielkich gabarytów i jeszcze żadna śruba nie odważyła mi się odkręcić
... ale to tylko takie moje skromne zdanie. Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, o 21:53 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
To ile trzeba wydać na taki dokładny klucz? Ja nie do końca wiem, czy dokręcanie 13cali w Ibizie i 17w Vectrze to ta sama siła ręki?

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, o 21:57 
U nas na forum był omawiany po krótce temat kluczy dynamometrycznych:
Proszę: viewtopic.php?f=8&t=9497&p=145678&hilit=dynamometryczny#p145678


Góra
  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, o 21:59 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
miczu napisał(a):
I żona złapie gumę na drodze i będzie sama koło zmieniać i barować się z dynamometrem? Bez sensu, już widzę jak spieszysz się do pracy albo do dziewczyny i będziesz latał z kluczem jak gdzieś w szczerym polu flaka złapiesz. Ale jak jesteś taki dokładny to przecież nikt Ci nie zabroni ;)

Oczywiście masz rację. Ale w awaryjnych sytuacjah to co innego. Pytanie moje jest stąd: jeżdże do dobrego serwisu i oni kasują 80zł za przekładke. Razy np. 3auta. Stąd wolę kupić ten klucz i podnośnik. Samo wyważenie co 40zł. Więc dlaczego samemu nie mogę tego robić wg instrukcji? Pozdrowionka:)))

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, o 22:01 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
damicz napisał(a):
U nas na forum był omawiany po krótce temat kluczy dynamometrycznych:
Proszę: viewtopic.php?f=8&t=9497&p=145678&hilit=dynamometryczny#p145678

Dziękuję, Damicz:)

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, o 18:55 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Moj mechanik dokreca mi kluczem dyno w okolicach setki. Twierdzi, ze jest to wartosc wystarczajaca, kolo na pewno nie odpadnie a i ja dam rade odkrecic reka. Dokladnie czy to jest 100 czy moze 110 to juz nie pamietam. Zreszta wiekszosc takich zmieniaczy kol kreci na zasadzie skocze na kluczu i bedzie dobrze albo na maxa pistoletem cisna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, o 19:02 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lutego 2009, o 21:06
Lokalizacja: Świętochłowice
Imię: Jarek
Silnik: inny
U mnie w salonie Renault dokreca sie kazde odkrecone koło w samochodzie osobowym dynamometrem o sile 120 Nm

_________________
Hello. It's good that you stopped by. Do you wanna win some money? Then I want to advise you the best
[url=https://jockerland.com/canada-slots]internet slots[/url], come in and play.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, o 09:23 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
a dokreca sie z Momentem po to zeby kazda sruba dzialala z ta sama sila na kolo!
i nie trzeba skakac na kluczu bo to nie na srubach sie trzyma felga tylko na wypuscie piasty!
sruby pelnia role ze tak to ujme "pomocnicza" :P

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, o 16:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
jak jeszcze robilem w oplu to na poczatku nie mialem wlasnego klucza dynanometrycznego ( jak to u Kozła) ale spokojnie powiedzialem ze nie mam i mi zakupili. Klucz ten mniejszy bo do 200 Nm- koszt za pozadny furmy Beta to jakies 700-800 zl. W Fordzie gdzie tez robilem tez kazdy mial wlasny klucz. Wszytskie kola dokrecane byly w obu firmach zawsze tymi kluczami na 110Nm. Robilem tez w warsztacie samochodowym- gumiarskim i tam akurat klucza nie było ale ale krzyżakiem spokojnie ręką dobrze sie dokreca tak by nie bylo za slabo ani za mocno. Polecam taki wlasnie krzyżak.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL