Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 01:34

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, o 17:41 
A ja powiem tak, mam duży zakład wulkanizacyjny w Kurowie k. Puław i kluczem dynamometrycznym dokręca się tylko tym osobom które sobie tego życzą. Wg mnie dokręcenie koła dynamometrycznym kluczem na to standardowe 125nm jest zbyt słabe. Powinno się dokręcać ręcznie aż będzie trzeba użyć SPOREJ siły. (bez przesady, w granicach rozsądku i tylko rękoma a nie z buta jak czasem się z tym spotykam. Z buta to można je odkręcać i to też nie zawsze dobra opcja) Popsiukasz sobie piaste miedzią i potem "z kopa" odejdzie z piasty koło bez problemu. Jak masz zadbane felgi i piasty z tarczami to powinno samo odejść. Jeśli śruba się urwie to nie dlatego że ją dokręciłeś za mocno, tylko dlatego, że była piasta przegrzana, słaby stop, zaniedbane otwory na śruby albo pełno syfu albo też właśnie dokręcane było "z buta" o czym wcześniej pisałem. Powinno się raz na sezon otwory na śruby przepłukać benzyną ekstrakcyjną, śruby przetrzeć szmatą i tyle. Koło Ci nie odpadnie a śruba nie powinna się urwać. Klucz dynamometryczny można używać przy dokręcaniu głowicy itp. Jest to przereklamowane tak jak pompowanie kół azotem. Nie oszukujmy się. Zdradzę wam jedną rzecz jako wulkanizator. Azot to maszynka do dorabiania hajsu w sezonie. Minimalne różnice w pracy mechanicznej. Azot sie stosuje w samolotach albo maszynach budowlanych gdzie praca tych kół jest niemalże graniczna a temperature liczy się w setkach stopni.
btw. stan azotu w oponach też należy sprawdzać. Opona z felgą w 99% nie utrzyma stałego ciśnienia jak przeleży zime czy też lato w garażu. Zwykła mechanika. Opona pracuje razem z felgą.

hay napisał(a):
Moj mechanik dokreca mi kluczem dyno w okolicach setki. Twierdzi, ze jest to wartosc wystarczajaca, kolo na pewno nie odpadnie a i ja dam rade odkrecic reka. Dokladnie czy to jest 100 czy moze 110 to juz nie pamietam. Zreszta wiekszosc takich zmieniaczy kol kreci na zasadzie skocze na kluczu i bedzie dobrze albo na maxa pistoletem cisna.


Tak dla nie wtajemniczonych którzy patrząc jak wulkanizator dokręca koło i stuka tym kluczem stosunkowo długo, ok 2sek, i się drą na niego "Panie kur*a! I czym ja to kur*a potem odkręce?!" oświadczam!
Klucze pneumatyczne posiadają biegi z różną siła. Wszystkie są ustawione odpowiednio.


btw. Dobry klucz dynamometryczny kosztuje w granicach tysiąca złotych. Średniej klasy 400-500. Mówię tu o cenach netto. Nie ma sensu kupować na dzien dobry klucza dynamometrycznego do domowego użytku. Już lepiej przykręcić koła tak zeby było stosunkowo mocno dokręcone, pojezdzic ze 30km, podjechać do wulkanizacji, dać chłopakom na piwo i Ci dokręcą z taką wartością jaką sobie zażyczysz skoro jesteś taki dokładny. A zapewniam Cię, że na 90% żadnej śruby nie będą musieli dokręcać bo od razu będziesz miał 120Nm.
Pozdro ;]


Góra
  
 
PostNapisane: 30 sierpnia 2012, o 05:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Aha zapomnialem dodac. Gwint na srubie oraz stozek smaruje smarem tak jak i ten czop piast gdzi enachodzi felga. Przy smarowaniu smarem nie powinno sie dokrecac przesadnie mocno alumek bo pozniej jak miedz przysniedzieje to na przedluzanej rurze nie da sie tego odkrecic.
Tak nawiasem mowiac musze kupic sobie klucz dynamometryczny ale ten maly do nieduzych sił. Duze sily to reka sie wyczuje mniejwiecej ale jak tu dokrecac mostki penewek na walku, swiece zarowe i inne takie tam gdzi esily sa 15Nm czy 22Nm. ??

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sierpnia 2012, o 07:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Jarek napisał(a):
U mnie w salonie Renault dokreca sie kazde odkrecone koło w samochodzie osobowym dynamometrem o sile 120 Nm


Ja również dokręcam wszystkie koła 14-17cali na 120Nm, lekkie auta typu Seicento na 13calach 100Nm, a ciężkie koła typu bus to już jest 150Nm w góre :)

Oczywiście tak jak wesol napisał warto psiknąć piaste pastą miedziową żeby potem na drodze nie mieć kuku jak się felga zapiecze

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL