Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 14 maja 2024, o 16:11

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o zawieszeniu i całym podwoziu w SERYJNYCH autach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lutego 2007, o 10:38 
Witam, czy w Astrach G byly rozstawy 4x100 a jak tak, to jaki tam jest otwór centrujący? pozdrawiam


Ostatnio edytowano 4 lutego 2008, o 22:06 przez Marcinek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2007, o 11:00 
W zwykłych astrach był taki rozstaw i w astra coupe cabrio z silnikiem 1.6 jak pamietam a otwór centrujacy to dla większości opli w wynosi 65,1.

[ Dodano: 2007-02-25, 11:05 ]
Dla 4x100 otwór centrujacy to 56mm a 65,1 dla rozstawu 5x110


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, o 01:04 
Podpinam sie pod ten temat zeby nie zakladac nowego. Moj problem polega na tym ze na oryginalnej piascie z rozstawem srub 5x110 mam zalozony dystans ze zmiana na 5x112. Dystans jednak nie ma w sobie wypuszczonego tego pierscienia centrujacego na ktory by mozna zalozyc felge stalowa. Ostatnio mialem wlozona do przymiarki felge stalowa z Mercedesa A z rozstawem wlasnie 5,5Jx15 H2 ET-54 5 x 112 mm i srednica otworu centrujacego 66,6 mm. I tutaj pojawia sie moje pytanie : czy zalozenie tego na samych srubach jest rzecza wystarczajaca? Czy musi byc wlasnie ten pierscien ktory wystaje z tarczy na ktory to zakladam pozniej felge stalowa. Czy ten pierscien ma inne zadania niz centrowanie takiej felgi przy zakladaniu? Czy przenosi obciazenia dzialajace w plaszczyznie pionowej z felg? W przypadku felgi aluminiowej ktora mam teraz nie ma tego problemu gdyz ma ona w sobie zrobiony wypust ktory to wchodzi do srodka podkladki dystansowej. Mam okazje tanio kupic te felgi z oponami zimowymi z A klasy dlatego bardzo zalezy mi na odpowiedzi na moje pytania.
Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, o 09:01 
Założenie felgi bez oparcia, na samych śrubach - odradzam stanowczo... Wpływa to negatywnie raz na bezpieczeństwo, dwa na komfort jazdy. Pierścień centrujący piasty (lub dystansu) centruje Ci koło nie tylko w momencie zakładania i dokręcania śrub ale cały czas podczas jazdy - bez tego śruby będą obciążane znacznie bardziej, a toczność koła ucierpi - będzie to odczuwalne przy wyższych prędkościach.
Kwestia inna jest jakiej grubości dystans - w naszych coupe wypust piasty wynosi 17 mm więc można zakładać albo dystans cienki - do 10mm bez kołnierza centrującego żeby zostało te 7mm na wycentrowanie felgi albo od 20 mm wzwyż - z własnym kołnierzem centrującym. Pośrednie dystanse w coupe raczej nie wchodzą w rachubę


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, o 10:22 
Czy w przypadku fabrycznych felg (na Coupe Turbo) obecność taki pierścieni centrujących jest również obowiązkowa?

Czy lepiej stosować pierścienie z ABS czy może stalowe (alu czy z jakiego oni je metalu tam robią) będzą lepsze?


Ostatnio edytowano 15 grudnia 2008, o 10:23 przez ValVe, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, o 10:58 
ValVe napisał(a):
Czy w przypadku fabrycznych felg (na Coupe Turbo) obecność taki pierścieni centrujących jest również obowiązkowa?

Zaszło małe nieporozumienie może zły dobór słów wcześniej z mojej strony ;) Mówimy do tej pory o samej piaście lub dystansie z własnym kołnierzem centrującym... chodziło mi o to żeby felga miała na czymś oparcie i wycentrowanie a nie trzymała się na samych śrubach.
Przy fabrycznej feldze oplowskiej, takiej jak do Turbo, nie potrzebujesz Valve żadnych dodatkowych pierścieni centrujących (w sensie tych obrączek które dodają sprzedawcy do felg)... One mają zastosowanie tylko w przypadku felg nie-seryjnych gdzie jest inna średnica otworu w feldze.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, o 11:25 
Zeby wszyscy sie dobrze zrozumieli :)

Obrazek

tak wyglada dystans z kolnierzem centrujacym - u mnie tego kolnierza nie ma.

W feldze aluminiowej ktora teraz mam taki kolnierz jest i wchodzi on do srodka piasty. Ale przesiadka na stalowke sprawia ze taki pierscien musi sie pojawic. Rafaello do Ciebie pytanie - czy taki kolnierz ma za zadanie trzymac ta felge na piascie tez oprocz srub ktore docisniete powoduja tarcie powierzchni dystansu jak i kola czy spelnia tylko swoje zadanie przy zakladaniu felgi na piaste celem jej wycentrowania w fazie montazu??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, o 12:28 
Shreq79, ja w zlotej astrze mialem pierscienie cetrujace i jak mi przy zmianie na lato opon zgubili 2 takie pierscienie to przy wyzszych predkosciach mialem straszne drgania i bicie na kierownicy :/ sprawialo to wrazenie jakby byly kola zle wywarzone albo felgi pogiete

nie moglem dokupic takich samych, wiec zrobilem z dziadkiem w garazu z aluminium i bylA bajka :D

wiec Shreq79, odpowiadajac na Twoje pytanie, bedziesz potrebowal takich pierscieni :)


Ostatnio edytowano 15 grudnia 2008, o 12:29 przez Dioda, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, o 12:58 
Dioda a masz jeszcze kontakt z dziadkiem ;> Swieta sie zblizaja czas prezentow moze by warto z nim pogadac na moj temat ;) :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, o 13:26 
Shreq79 napisał(a):
czy taki kolnierz ma za zadanie trzymac ta felge na piascie tez oprocz srub ktore docisniete powoduja tarcie powierzchni dystansu jak i kola czy spelnia tylko swoje zadanie przy zakladaniu felgi na piaste celem jej wycentrowania w fazie montazu??

Przede wszystkim ma za zadanie "trzymać" felge w położeniu "wycentrowanym" bo same śruby - pomimo że się tak może wydawać - nie zapewniają precyzyjnego wycentrowania a to ma podstawowe znaczenie...Śruby jedynie dociągają całość! Gdyby kołnierza nie było (koło "wisiało" w powietrzu dokręcone samymi śrubami) nacisk na śruby byłby o wiele większy bo cały ciężar auta spoczywałby jedynie na śrubach, koło w takiej sytuacji będzie ulegało mikro-przesunięciom wywierając ogromne naprężenia na śrubach - czym to grozi, każdy już może sobie wyobrazić.
Także kołnierz ma znaczenie nie tylko przy montażu ale wpływa na późniejsze użytkowanie - tak jak napisałem powyżej :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, o 16:43 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Sa dwa sposoby centrowania kol na piascie: otworem centrujacym i srubami. Ople ma ten drugi sposób ( sruby). Felga ttrzyma sie za pomoca takze śrub i jak wszytcy wiedza opel ma sruby z lbem stozkowym i wlasnie ten storzek trzyma a nie wcale ten gwint jak niektorzy mysla. Otwor na piaste pomaga jedynie zamontowac kolo, ewentualnie inne felgi itp. Jesli ktos uwaza inaczej to polecam poczytac pare ksiazek oraz zapytac w dobrej szkole typu polibuda- tam wszystko wyjasnia.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, o 22:34 
wesol czyli Twoim zdaniem ten pierscien nie jest potrzebny??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, o 08:51 
No niestety nie zgodzę się z kolegą Wesol:
1. Skoro śruby ze stożkiem są w stanie same wycentrować koło a otwór jest jedynie pomocniczy przy montażu to wogóle go nie powinno być bo dam rade bez - jedną ręką trzymam koło w powietrzu drugą łapie gwint śruby jednej, drugiej potem dokręcam wszystkie 5 śrub i już mam koło wycentrowane i moge bezpiecznie jeździć? :DD
2.
wesol napisał(a):
Otwor na piaste pomaga jedynie zamontowac kolo, ewentualnie inne felgi itp.
Sorry Wesol ale to już jest herezja - Twoim zdaniem piasta (czy kołnierz centrujący) jest tylko do tego żeby pomóc w montażu albo zamontować inny typ felgi??? Nie wierze, że to piszesz stary...
3. Po trzecie ja Ciebie odsyłać do polibudy nie będę - za to odsyłam Cie do montażu w sposób zaproponowany przez Ciebie i opowiesz jakie miałeś wrażenia z jazdy, o ile wogóle opowiesz. Bo widzisz ja próbowałem już montażu na samych śrubach xP Potem gadałem z producentami, firmami tuningowymi - zapytaj kto z nich wypuści auto gdzie koła wiszą na samych śrubach


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, o 22:34 
Sherq79 znajdziesz bez problemu cos takiego na allegro!
musisz dokładnie pomierzyc średnice piasty i otworu w kole i na pewno znajdziesz to czego szukasz:)
poza tym jak masz watpliwosci zadzwon tutaj:
http://www.novax.pl/info.php?kontakt

maja prawie kazde pierscienie - jak by co zawsze mozesz jechac do tokarza - dorobi ci to za dobrą flaszke :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, o 09:45 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Odnosnie tego kołnierza to ja podaje co mowia ksiazki, producenci itp. Ja wiem ze jak zalozy sie kola od vw do opla( mam tu na mysli 4x100 rozstaw to moga wystapic bicia. ROznica w otworze na piaste to vw57,1 a opel to 56,5 Producenci aut wyraznie zanaczaja ze ich kola sa albo centrowane piasta albo srubami. Wiekszosc marek ma centrowanie srubami. Jesli jednak umiejetnie sie zalozy kolo bez pierscienia( z wiekszym otworem na piaste) i odpowiednio przykreci to nie powinno miec to wplywy na komfort czy bezpieczenstwo. Wiem ze to dziwnie brzmi ale tak jest. Oczewiscie nie znaczy to ze namawiam do tego zeby nie uzywac pierscieni czy to metalowych czy to plastikowych zwlaszcza ze na allegro mozna je kupic za kilka PLNów. Jedynie twierdze ze ten kawalek plastiku nie przenosi takich obciazen jak tu podajecie. Zdajecie sobie sprawe jaki jest nacisk na piaste podczas ostrego skretu i przy duzej predkosci? JAk uwazacie wytrzymal by to kawalek plastiku o grubosci 6-8 mm?? Co innego praktyka a co innego teoria. Gdyby piasta miala przenosic obciazenia to by byla robiona na stozek tak aby podczas dokrecania kola nie bylo absolutnie zadnego luzu tylko sie niwelowal. Jak precyzyjnie jest dobranyotwor w feldze? 0.1 mm moze 0.05 mm bo na wcis k to nie jest ale powiem wam ze zakladalem do AF kola od vw polo gdzie luz jest 0.3 mm i mozna bylo zalozyc tak ze nieszlo jechac juz od 50km/h ale mozna bylo i zalozyc tak ze bylo okej. Jeszcze nalazy pamietac ze sruby w wiekszosci aut ( w tym opel) sa stozkowe a w vw sa z łbem kulistym. To jest wazne- odpowiednie sruby.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL