Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 9 maja 2024, o 15:10

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 sierpnia 2006, o 16:34 
Witam,
Planuje zmienic pierwsza sonde lambda - w zwiazku z pojawiajacymi sie jej bledami.
W necie sa dostepne uniwersalne sondy lambda boscha 0-1V. Sprzedajacy zarzekaja sie, ze jesli tylko kolory kabelkow sa identyczne (czarny, szary i 2 biale) to sonda na pewno pasuje. W astrze mojej - 2.0T - sa takie kolory kabelkow.

Czy naprawde bedzie ona pasowac?
Jakiej wziac firmy - jest boscha i jest NTK?


Pozdrawiam,
Maciek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2006, o 18:10 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
W zasadzie sprzedawca ma racje.
λ-Sondy sa znormalizowane i jezeli maja ta sama ilosc kabli to bedzie pasowac.
Czarny - sygnal sondy
Szary - masa
Bialy - ogrzewanie sondy
Bialy - ogrzewanie sondy




Adam


PS. wzialbym NTK, zreszta Bosch tez chyba u nich kupuje sondy a nie produkuje swoich :roll:



Dodane;

WAZNE;
jezeli ta sonda bedzie miala tylko "gole" kable bez wtyczki oplowskiej (a tak najprawdopodobniej bedzie) to KONIECZNIE wtyczke oplowska z originalnej sondy z ok. 10 cm kawalkiem kabli obciac i do tej nowej sondy PRZYLUTOWAC !!!
Zadnych tam "na skretke" czy tym podobne, i starannie te lutowane miejsca zaizolowac.
najlepiej nadaje sie do tego samowulkanizujaca tasma, lub wezyki termoskurczliwe.




.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, o 21:54 
Witam, Panowie jak coś jest do wszystkiego to jest do du..y, niestety nie polecam sondy uniwersalnej do asterki, ponieważ ECU określa temperaturę katalizatora na podstawie rezystancij grzałki sondy, taki wynalazek aby zapobiec stopieniu kata. Są sondy dedykowane pod określony system wtryskowy oraz pojemność silnika tak że fabryki to raczej nie poprawisz uniwersalną :|


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 07:36 
Hmmmm tak się składa, że pracuje dla BOSCHa i z tego co rozmawiałem z kumplami z Warszawy z działu (AA - Automotive Aftermarket) części zamiennych to te uniwersalne sondy niczym nie różnią się od oryginalnych bo te jak już ktoś wspomniał są zestandaryzowane. Jeśli chodzi o wtyczki, to te uniwersalne sondy są ponoć sprzedawane z zestawem przejściówek, tak że nie ma żadnego lutowanie itp... pisze, że ponoc bo w rękach jeszcze tego nie miałem....

Jak ktoś zaś nie wierzy w uniwersalne rozwiązania, to może kupić sondę dedykowaną do danego modelu... tylko, że ta jest droższa, ale chyba wiem, kto może ją taniej załatwić... 8)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL