trzeba zdjac boczki, dostac sie do silniczków szyb, posiadac miernik uniwersalny i troche czasu. Mi sie zeszlo okolo 4-6 godzin z zalozeniem. Najtrudniej jest przeciagnac sie kabelkami z drzwi do kabiny. nie wiem czy juz wczesniej o tym nie pisalem w tym temacie.
Kupilem moduł a allegro RTX ktory domyla 2 szyby JEDNOCZESNIE. Nie chcialem chlamu ktory domyka po kolei.
Do rzeczy.
Montarz jest banalnie prosty ale potrzeba sporo wolnego czasu, pare piwek lub czegos mocnieszego, 8 m przewodu 1mm (4 koloru np. czarnego i 4 koloru czerwonego), zestaw do lutowania, srubokrety (torx i krzyzak)
Troche o modulle. Moduł domyka szyby tylko i wylacznie wtedy gdy wyjmiemy kluczyk ze stacyjki. W momencie gdy mamy kluczyc w stacyjce modul nie działa.
Instalacja jest prosta lecz wybaga cierpliwosci.
ODPIAC AKU !
Oprocz wpiecia sie w wiązke sterownika centralki (znajduje sie pod półką koło nóg pasażera) musimy dostać sie do silniczków znajdujących sie w drzwiach.
W tym celu zdejmujemy poszycia drzwi (manual jest gdzies na stronie) ale jezeli ktos nie pamieta to najpierw zdejmujemy trojkaty przy lusterkach (mocowane na 3 spinki) pozniej krzyzakiem odkrecamy 3 sruby od dolu poszycia, następnie zdejmujemy rączke od wewnetrznego poszycia, odkrecamy 4 sruby krzyzakowe, wypinamy boczek ze spinek. Jezeli boczek jest juz luzny lapiemy go od dolu i wypychamy ku gorze. Listwa ktora przylega do okna powinna wyjsc i boczek powienien odejsc.
Po demontazu boczku odłaczamy klamke (niebieska spinka i stalowa linka)
Jezeli calo boczek udalo nam sie zdjąć odstawiamy go na bok i przystepujemu do demontazu glosnika. Demontujemy go odkrecajac 3 sruby TORX i odpinajac wiązke.
Jezełi udalo nam sie dostac juz do drzwi i zdemontowalismy glosnik po lewej (drzwi lewe) lub prawej (drzwi prawe) stronie ukaze sie nam wiązka z wtyczką do silniczka (kolor szary). Musimy ja odpiąc z silniczka oraz przeciąc opaskę zaciskowa ktora utrudnia nam wyciagniecie jej przez otwor po glosniku.
Jezeli juz mamy wtyk silniczka wyciagniety pozostalo nam puscic od niego przewod do kabiny. Ja i siebie nawiercilem 2 otwort w gniazdach wiązki ktora idzie od drzwi do kabiny. Niestety nie udalo mi sie przeciągnac przewodów po wyjssciu z drzwi w tym gumowym "kondonie" dlatego zaraz po wyjsciue przewodami przez plastikowe gniazda wykolanel dziury w gumie i puscilem je dolem. Następnie zaraz przed kabiną podwazylem tego kondona i przewody puscilem dolem.
Jezeli udalo nam sie pociagnac juz po 2 przewody z drzwi do kabiny (prawe drzwi i lewe drzwi po 2 przewody - kolor1 i kolor2) mogemy przystapic do instajacji modulu.
w tym celu ponownie bierzemy kostke wiązki silniczka, odszukujemy przewod szaro zielony w drzwiach pasazera i szaro zolty w drzwiach kierowcy i przecinamy je.
Teraz wlutowac wczesniej puszczone przewody w miejsce przeciecia.
Zasada jest taka. ze impuls domykania ktory znajduje sie na przewodach szaro-zoltym i szaro zielonym musi przejsc przez modul znajdujacy sie w kabinie.
tak to wyglada.
Jezeli juz wpielismy sie nowymi przewodami do wiazki silniczkot pozostaje podpiac modul.
Modul domykania wpinamy w wiązkę centralki pod schowkiem.
Musimy znalesc 4 przewody: +12V (czerwony GRUBY); +12V (czerwont Cienki), Masa (Brazowy GRUBY), Sygnal sterowania centralnym (Czarno-zółty)
wpinami sie w nie wedlug instrukcji dołączonej do moduli a zworke w module ustawiamy na PLUS.
Podłaczamy modul i skladamy wszystko do kupy.
Czas: 8h
Ale jaka radosc
teraz pare porad.
1. Najgorzej jest puscic nowe przewody z drzwi do kabiny, z tym meczylem sie kolo 4 godzin
2 Plastikowe gniazda wiązki laczace drzwi z kabina odkreca sie po wyjeciu czerwonej plomby na gorze (odkrecac w doł)
3 gniazda i gumy wyjmuje sie do wewnatrz (wpychajac do srodka kabiny lub do srodka drzwi)
4 przy montarzu modulu nie trzeba zrywac foli znajdującej sie na drzwiach,
Niestety w ziazku z tym ze jest zima mialem wypozyczony garaz od kolegi z astra-g. Mialem skonczyc to do 13 a zeszlo mi sie do 17... dlatego tez nie mam zdjeć.
Postaram sie jutro cyknac fotke jak poradzilem sobie z puszczeniem przewodow z kabiny do drzwi. Mam nadzieje ze moje wypociny na cos sie przydadza.
I powiem jeszcze raz. Najgorzej jest pociagnac nowe przewody z drzwi do kabiny ! Reszta to banal.
przepraszam za bledy ale jestem po paru... a nawet wiecej jak paru
[ Dodano: Nie 01 Lut, 2009 01:11 ]
Aha. Korzystamy ze schematu nr1 poniewaz astra posiada potencjal masy w trakcie spoczynki na przewodach od zamykania.