Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 25 kwietnia 2024, o 14:02

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 lipca 2009, o 20:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Witam
Zakupiłem alarm do swojej Qpety. Jako że schemat miał być opracowany dla laika to postanowiłem że zabiorę się za to sam. Do tej pory wszystko rzeczywiście było łatwe ale zatrzymałem się w momencie podpiecia krańcowek do centralki. Do krańcówki idą dwa przewody - niebieski i szary.
Który z nich to plus a który minus???
Oba kolory są raczej "zimne" więc trudno coś powiedzieć.
Ewentualnie proszę o jakieś schematy bo te na rapidzie z forum już wygasły.
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, o 09:02 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2007, o 12:09
Lokalizacja: krakow
Imię: Irek
Silnik: Z18XE
Cytuj:
Który z nich to plus a który minus???

tam nie ma plusa jest tylko minus(masa)gdy otworzysz drzwi masa pojawia sie na szarym kabelku i tam musisz sie podpiac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, o 09:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Z centralki wyprowadzone są m.in. dwa przewody które należy według instrukcji podłączyć pod plus jednej krańcówki i minus drugiej krańcówki.Obie krańcówki mają szary i niebieski przewód.
Dlatego pytanie który to plus a który minus?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, o 10:30 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2007, o 12:09
Lokalizacja: krakow
Imię: Irek
Silnik: Z18XE
to tak w drzwiach od pasazera jest tylko minus,a od kierowcy plus i minus i tam musisz podpiac sie z centralki
plus wpinasz na niebieski minus na szary


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, o 10:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Cytuj:
to tak w drzwiach od pasazera jest tylko minus

Zdjąłem krańcówkę od pasażera i tam są takie same przewody jak od strony kierowcy.
Cytuj:
a od kierowcy plus i minus i tam musisz podpiac sie z centralki
plus wpinasz na niebieski minus na szary

Czy to co piszesz jest oparte własnym doświadczeniem. Pytam bo wolałbym być pewien zanim spalę samochód... ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, o 11:12 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2007, o 12:09
Lokalizacja: krakow
Imię: Irek
Silnik: Z18XE
Adaś napisał(a):
Zdjąłem krańcówkę od pasażera i tam są takie same przewody jak od strony kierowcy.

przewody sa 2 ale zerknij do tej krancowki tam gdzie wpinasz kostke od pasazera jest wykorzystany jedenstyk (jedna blaszka)druga jest obcieta prawie nie widoczna a od kierowcy wystaja z krancowki 2 blaszki wlasnie + i -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, o 13:55 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Dzięki wielkie za pomoc. Rzeczywiście jest tak jak mówiłeś. Krańcówki już podłączone. Trochę ruszyłem się z miejsca ale znowu utknąłem.
Chodzi o podłączenie do centralnego zamka.
Z centralnego zamka wychodzą przewody:
czarno biały, brązowo czarny, niebiesko czarny, brązowo biały, czerwono biały, czerwono niebieski, szary
czarno zółty, czerwono brązowy, czerwono czarny, czerwono brązowy, czerwony gruby, czerwony cienki, brązowo biały, brązowo biały.
Ja mam z centralki od alarmu podłączyć czarno biały, biały, czarno zółty, pomarańczowo czrany, pomarańczowy i zółty.
Wiadomo niektóre pasują kolorami ale czy wiesz może które z którymi powinienem połączyć???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, o 17:06 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2007, o 12:09
Lokalizacja: krakow
Imię: Irek
Silnik: Z18XE
z centralki wychodza chyba +12v czerwony.masa brązowy,przewody kierunkowskazów czarny z białym i czarny z zielonym,przewody sterowania zamkiem w kolorach brązowo biały - otwieranie i brązowo czerwony - zamykanie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, o 15:40 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Mam jeszcze pytanie:
Chciałbym żeby centralny i ryglowanie działało z pilota fabrycznego Opla (tego oryginalnego do QP) a pilot do alarmu tylko uzbrajał alarm.
Czy dobrze myślę, że w takiej sytuacji nie muszę podłączać alarmu pod centralny zamek?

[ Dodano: Pon 03 Sie, 2009 15:35 ]
Wszystko podłączyłem oprócz centralnego zamka do centralki alarmu.(nie chciałem dublować funkcji którą ma fabryczny pilot Opla.
Jak włączam alarm to za chwilę się włącza i wyje.(pomimo że wszystko jest pozamykane)
Jak wyłączam to po kilku chwilach też wyje.
Czy wie ktoś co może byc przyczyną zaistaniałej sytuacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, o 17:06 
Adaś, napisz co to za alarm i wrzuć jego schemat to może coś się uda pomóc. Możesz też od razu dpisać w które kolory przewodów z Asterki czym sie podpinałeś.

Kiedyś jak pierwszy raz zakładałem alarm w Astrze G to dużo czytałem najpierw i taki opis sobie zrobiłem:

zasilanie:
"+" (styk 30) czerwony kabel 4mm^2 na wejściu do skrzynki bezpieczników
"-" (styk 31) do masy auta, np. śrubka przy wiązce z dwoma masowymi czyli brązowymi kablami na dole słupka przedniego strona kierowcy

"plus" po zapłonie:
"+" (styk 15/54) czarny kabel zlokalizowany np. w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycji 77 - generalnie każdy jednolicie czarny kabel

kierunkowskazy:
biały/czarny i zielony/czarny przewód 0,75mm^2 zlokalizowane w wiązce która idzie od słupka wzdłuż lewego progu lub w 80-pinowej zielonej kostce na pozycjach 65 i 19

elektryczne szyby:
całkowite zamknięcie czerwony/niebieski przewód w 16-pinowym czarnym złączu wychodzącym z drzwi kierowcy

odcięcie pompy paliwa:
czerwony/niebieski przewód (dużo czerwonego cienki niebieski pasek) 1.5mm^2 zlokalizowany wiązce która idzie od słupka wzdłuż lewego progu lub w 80-pinowej zielonej kostce na pozycji 1

rozrusznik:
"+" (styk 50) gruby czarny/czerwony przewód 2,5mm^2 w wiązce ze stacyjki lub w miejscu gdzie kable tej wiązki przechodzą do komory silnika

maska:
dodatkowy przełącznik/krańcówka na pasie przednim np. obok lewego reflektora jest otwór na przykręcenie takiej krańcówki - jest to krańcówka dająca sygnał masy po otwarciu maski

drzwi:
szary przewód 0,5mm^2 zlokalizowany wiązce która idzie od słupka wzdłuż lewego progu lub w 80-pinowej zielonej kostce na pozycji 29 - jest to krańcówka dająca sygnał masy po otwarciu maski

klapa bagażnika:
brązowy/biały przewód 0,5mm^2 przy lampce bagażnika - jest to krańcówka dająca sygnał plusowy po otwarciu klapy bagażnika


Ostatnio edytowano 3 sierpnia 2009, o 17:40 przez Sly_1981, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, o 17:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Schemat:
Obrazek
Na schemacie moje "notatki"
Opisuję od góry schamtu:
Centralny zamek - nie podłączyłem (pisałem poprzednio dlaczego)
Plus i minus wiadomo. Dodatkowo minus do masy - pod śrubę przy kielichu (pod maską)
Różowy połączony z czerwonym plusem z syrenki.
Minus z syrenki do masy.
Kierunkowskazy zostawiłem na końce bo to drobiazg.
Czujnik i dioda LED do centralki alarmu.
(Krańcówki)
Czerwony do szarego przy krańcówce kierowcy.
Niebieski do niebieskiego przy krańcówce pasażera.
(Stacyjka i odciecie zapłonu)
Żółty na przekaźnik.
Biały pod plus do stacyjki (czerwony).(Ten na którym pojawia się plus razem z włączeniem zapłonu) - dalej biały pociągnięty do przekaźnika.
Przewód rozrusznika (gruby czarno czerwony) przecięty i wprowadzony tam przekaźnik.
Teraz co jest na tą chwilę:
Działa przekaźnik - jak alarm wyje to nie da się odpalic zapłonu.
Jak włączę alarm to za chwilę wyje.
Jak wyłączę to po kilku chwilach daje jeden sygnał a później wyje.
Dioda działa, wszystkie bezpieczniki OK.
Czujnik działa (dioda na nim się zapala)
Jeśli są jakieś pomysły to bardzo proszę bo już mi pomysłów brakuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, o 17:35 
Wstrzeliłem się z edycją mojego poprzedniego posta w trakcie jak pisałes swój :)

Wstaw zdjęcie w większej rozdzielczości, bo tego nie można bardzo powiększyć, żeby było czytelne

na szybko to:
- krańcówka drzwiowa to tylko szary kabelek dający sygnał masy (tą krańcówkę plusową możesz wykorzystać do klapy bagażnika jak chcesz)

- czerwony to nie plus po stacyjce tylko plus permanentny, czyli taki co jest zawsze, a nie wtedy jak przekręcisz kluczyk w pozycję zapłonu


Ostatnio edytowano 3 sierpnia 2009, o 17:43 przez Sly_1981, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, o 18:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Obrazek
Mam nadzieję że ten będzie lepszy.
Co do plusa i minusa na krańcówkach to zrobiłem tak po podpowiedzi kolegi "szumacher".
Oczywiście nie mam żadnych pretensji czy coś. Wszystkie podpowiedzi i wszelka pomoc mile widziana.
Co do tego plusa to sprawdziłem i pojawia się tylko przy włączonym zapłonie.
Jutro zmienię te krańcówki i zobaczymy.(byc może plus i minus robią jakieś zamieszanie w centralce alarmu - przepięcie czy cos).

[ Dodano: Pon 03 Sie, 2009 20:13 ]
Tak analizuję to ci napisałeś żeby wiedzieć co jutro robić i mam pytanie czy dobrze rozumuję:
Podłączyłem na masce dodatkową krańcówkę - powinienem połączyc ją z plusem z klapy bagażnika (bo minus bierze z masy)?
Do krańcówki kierowcy dochodzi niebieski i szary przewód - łączę minusową krańcówkę z centralki alarmu z szarym?
Czy wystarczy podłączyć jedną krańcówkę drzwi np. kierowcy? :oops:
Dobrze kombinuję????? ?|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, o 23:05 
Sorki ale nie miałem czasu wcześniej, a teraz już padam bo noce za krótkie ostatnio, więc tylko na szybko o krańcówkach -

- ta dodatkowa krańcówka którą dołożysz pod maskę przednią będzie dawać sygnał ujemny jeżeli maska będzie podniesiona, więc musisz ją wpiąć do centralki tam gdzie centralka przyjmuje krańcówki ujemne - czyli u Ciebie ta co i od drzwi też idzie

- jeśli chodzi o drzwi to wpinasz się w ten szary kabel - lepiej po stronie kierowcy bo po tamtej stronie sie z większością rzeczy wpinasz i jest wygodniej - i to wystarczy żeby obsłużyć krańcówki drzwiowe

- jeżeli chcesz jeszcze jest krańcówka bagażnika/klapy tylnej - czyli wpięcie się przy lampce podświetleniowej bagażnika tak jak opisałem powyżej czyli już w ten kabel obsługujący krańcówki dające dodatnie sygnały

reszta jutro bo na oczy nie widzę ;)


Ostatnio edytowano 3 sierpnia 2009, o 23:08 przez Sly_1981, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, o 23:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Ooo i o takie wskazówki mi chodziło.
Czyli jutro z samego rana idę z tym walczyć. Dam znać co i jak i ewentualnie będę prosił o dalszą pomoc i sugestie.
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL