Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 20:55

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lipca 2006, o 19:01 
Witam,
Przez tydzien asterki nie odpalalem, bo mnie w domu nie bylo. Wrocilem, przejechalem 500m i esp weszlo w usterke. Oczywiscie jak zwykle po zgaszeniu usterki nie bylo, ale sie potem pojawila. Czas pojawiania sie po odpalaniu sie caly czas zmniejsza. Pojechalem do opla na zczytanie bledow. I co nastepuje:
-przerwany obwod prawy przod
- brak sygnalu z czujnika skretu kierownicy

Oczywiscie zaczalem od porozlaczania czujnikow i elektrokontaktem przeczyscilem styki, aby byc pewnym, ze to nie to. I niestety to nie to :(
Niestety dalej juz mi sie pomysly wyczerpaly. Czujnik w piascie to raczej nie poszedl, bo piasta jest dosc nowa i jezdzila dobrze. Co do czujnika skretu to za cholere nie wiem jak go zdiagnozowac. Dziwne jest to, ze on sie lekko rusza gora dol.

Nie mam pomyslow co moze byc przyczyna, w aso to nawet nie bede probowal, bo wiadomo jakie oni maja pojecie o samochodach.... Jedyna rzecz jaka mi przychodzi do glowy, to ze sie gdzies kabel przetarl, czy cos i dlatego oba od razu wyswietlaja bledy. Wymienialem nie dawno plyn hamulcowy na przyklad, moze troche jego gdzies sie wydostalo i przezarlo kabelki jak auto stalo???

Sam juz nie wiem, nie mam sil do tego, bo nie mam pojecia co moze byc przyczyna:(

Pomozcie,
Maciek

Ps.
Gdzies w necie znalazlem, ze bled czujnika skretu kierownicy moze byc spowodowany popsutym wspomaganiem. Jednakze ja jakos nie zauwazylem, aby wspomaganie inaczej dzialalo, ale moze to sie tak szybko nie objawia....


Ostatnio edytowano 11 lutego 2008, o 19:25 przez mjaza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2006, o 00:48 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
jestes naprawde biedny ilosc usterek jakie Cie dotyka jest dramatyczna :( ale miejmy nadzieje, ze wyjdziesz kiedys na prosta i bedziesz mogl zajac sie zdobywaniem mocy :)
w wawie troche tych aut jest....umow sie z kims, podmiencie czujniki i sprawa bedzie wowczas duzo latwiejsza

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2006, o 13:41 
tez mi sie tak wydaje:((

Teraz jestem juz na etapie podejzen, ze blokowanie sie kola i blad esp sa polaczone ze soba. Poniewaz blokuje sie wlasnie to kolo, ktore podaje brak odczytu czujnika esp. Dodatkowo wyjalem wtyczke od ukladu esp - ta przy zbiorniczku hamulca i pod nia znalazlem usmazonego robala. Nie wiem jak on sie mogl tak dostac, ale moze mogl powodowac zwarcie.

Teraz juz niestety uklad esp jest w awarii na stale - od razu po zapaleniu silnika:( Moze to dlatego, ze wielokrotnie wykryl blad czujnika, sam nie wiem....

Zastanawiam sie natomiast, gdzie sie udac z naprawa tego. Do aso to wiadomo, ze nie ma po co isc. Sa jakies firmy specjalizujace sie w ukladach hamulcowych. W necie znalazlem, ze prawie do kazdej czesci ukladu sa jakies zestawy naprawcze - do tloczkow, pomp hamulcowych, ukladow abs. A w aso to od razu wszystko nowe beda chcieli wkladac.

To kolo sie blokuje dosc mocno. Tzn. podnioslem auto, wrzucilem piatke na wolnych obrotach i krecilo sie tylko lewe, a prawe stalo w miejscu. Natomiast jak wylaczylem silnik, odczekalem troche, wlaczylem i zrobilem to samo tylko nie dociskajac wczesniej hamulca, to sie ladnie oba krecily. Tak jakby tloczek poprostu czasami nie wracal....

Poradzcie do kogo z tym isc, bo ja nie mam zielonego pojecia kto sie zna na ukladach hamulcowych.


Maciek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2006, o 22:40 
Witam. Słuchaj miałem podobny problem. Po odpaleniu autka wszystok było ok ( kontrolka od trakcji się nie paliła). Po przejechaniu 10 metrów zaczęło szarpać kołami po czym zapaliła się kontrolka. Czujnik skrętu znajduje się pod kierownicą ( plastykowy kwadrat mna kolumnie kierowniczej) możesz zobaczyć czy się nie przesunął. U mnie się poprostu przesunął i dlatego były takie jaja. Później oczywiście trzeba było wykalibrować system na komputerze. Jest wszystko OK. w razie pytań pisz na gg: 5437006


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2006, o 22:44 
Seboll_cabrio, mi sie wydaje, ze on sie specjalnie nie przesunal. Slyszalem juz o tej kalibracji komputerem w autach VAG'a. Czy ta kalibracje sie przeprowadza tylko tech'em i czy w serwisie umieja to robic?


Maciek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2006, o 08:27 
Ja też jestem zainteresowany tym problemem.
Od zeszłego tygodnia świecą mi sie kontrolki od ABS i TC, ale ABS działa i nie ma problemów z prowadzeniem auta.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2006, o 11:47 
rivo napisał(a):
Ja też jestem zainteresowany tym problemem.
Od zeszłego tygodnia świecą mi sie kontrolki od ABS i TC, ale ABS działa i nie ma problemów z prowadzeniem auta.


Jeśli chodzi o ABS I TC sprawa przedstawia się trochę inaczej. Najprawdopodobniej masz padnięty czujnik ABS'u który jest niestety dość częstą usterką. Koszt wymiany czujnika wraz z piastą na jedną stronę to 300 zł plus robocizna, oczywiście mam na myśli zamiennik.
TC i ABS są powiązane i jeśli jedno z nich nie działa, to najprawdopodobniej będzie właśnie to o czym pisze.

Sorry że piszę w tym temacie i go zaśmiecam troszeczkę, bo tak naprawdę czujnik skrętu kierownicy ma niewiele współnego z ABS i TC, ale kolega zadał pytanie własnie tu, więc proszę ew. MODA o przeniesienie tych dwóch postów do odpowiedniego tematu. Tnx.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2006, o 13:24 
dokladnie - tak jak napisala Julka,
w twoim przypadku rivo, to jeszcze da sie przezyc. Przynajmniej wiesz co zrobic. Piaste radze poszukac na allegro. Ja zamawialem i jestem zadowolony. Firmy SKF oczywiscie. Jak dzwonilem w wawie po sklepach, to cena oficjalna byla kolo 450zl, wiec jest roznica....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, o 19:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Panowie odgrzeje troche temat. Potrzebuje dowiedziec sie , w ktorym miejscu w aucie znajduje sie czujnik obrotu/skretu auta od ESP. I nie chodzi mi o czujnik skretu kierownicy.
Chodzi o cos takiego :

Obrazek

Jest to napewno gdzies we wnetrzu auta lub bagazniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, o 19:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Między fotelami, trochę do tyłu, przed tylną popielniczką.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, o 19:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Ale tam przeciez jest czujnik od poduszek powietrznych. Pozatym okablowanie od tego czujnika skretu nie idzie razem z tymi kablami do czujnika poduszek , tylko idzie na reszte auta poprzez to zlacze przy nogach kierowcy po lewej stronie.
A wiec czekam na jakies inne propozycje na temat lokalizacji tego czujnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, o 22:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Sorry pokręciłem. To jest czujnik od przednich poduszek.

marcinpsk napisał(a):
Pozatym okablowanie od tego czujnika skretu nie idzie razem z tymi kablami do czujnika poduszek

Chyba właśnie idzie.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, o 22:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
DAN napisał(a):
marcinpsk napisał(a):
Pozatym okablowanie od tego czujnika skretu nie idzie razem z tymi kablami do czujnika poduszek

Chyba właśnie idzie.


Nie idzie bo sprawdzilem w 3 wersjach Opel TIS i wszystki mowia to samo. Problem w tym ze w zadnej nie ma pokazanego miejsca zamontowania tego czujnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL