Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
Samopoziomowanie ( autopoziomowanie ) firmy Hella http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=4207 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | winczako [ 15 marca 2009, o 10:59 ] |
Tytuł: | Samopoziomowanie ( autopoziomowanie ) firmy Hella |
wskazówki dla tych którzy w przyszłości będą to zakładać, bo już niedługo będzie to zdecydowanie bardziej egzekwowane niż dotychczas i pewnie ktoś jeszcze zamontuje tym bardziej, że koszt jest niewielki (ebay-nowe-150-230 euro) w porównaniu z ASO (ok. 3000zl). Generalnie rzecz biorąc, instrukcja jest na naszym serwerze (w tej chwili z jakiejs przyczyny wywala błąd przy próbie ściągnięcia, ale na pewno admin się tym zajmie ![]() Montaż jest dobrze napisany, bez niespodzianek (myślę, że jest tak intuicyjny, iż można by go wykonać bez instrukcji), więc nie będę tu opisywał. Jedyne co mogę zasugerować, to przytwierdzenie czujnika z tyłu, ale na wysokości jednego z tylnych kół (po to, żeby jadąc naszymi wspaniałymi autostradami z 15cm koleinami, czujnik nie odczytywał fałszywie mniejszej odległości do podłoża i nie obniżał lamp, gdy to nie jest wywołane zwiększonym obciążeniem tylnej osi). Natomiast opisze regulację, bo cały "State 2" jest ciężko zrozumieć (mimo, że słownictwo nie jest skomplikowane). Są 3 kroki (3 states): KROK 1 1. Ustaw samochód na płaskim podłożu. 2. Włącz światła mijania na czas regulacji. 3. Umieść magnes w miejscu oznaczonym (na środku górnej powierzchni jest taka szara naklejka). Po 10 sekundach lampy powinny pojechac raz w góre i raz w dół i się zatrzymać w swojej podstawowej pozycji. Wtedy usuń magnes. W tym momencie ustaw wysokośc swiecenia swiateł przy pomocy odpowiedniego sprzętu (najlepiej robić to na stacji diagnostycznej.. od biedy można przyjąć, że linia światło-cienia (światła) opada 10-15cm na 10m- ale to tylko przyblizona wartość zależna od wielu czynników). KROK 2 (state 2) Moim zdaniem w tym momencie powinno się stanąć kilkanaście metrów od jakiejś ściany i zaznaczyć na niej linię światłocienia, a następnie: 4. Załaduj 2x 75kg lub 2 osoby do bagażnika (hehe, to im się udało ![]() 5. Umieść magnes na około 1-3sekund i usuń go. 6. (teraz to, co ciężko wywnioskować po tym co tam napisano) Lampy zaczynają nam jeździć w górę i w dół. Dzieje się to bardzo małymi skokami (można pomyśleć, że coś nie działa jak trzeba). Każdy następny cykl (1 raz w gore, 1 raz w dół) zjeżdża minimalnie niżej niż poprzedni (jak się tego nie wie, to ciężko to zauważyć). Po każdym cyklu jest około 1 sekundy przerwy. Interesuje nas najniższe położenie- czekamy tak długo aż za którymś cyklem linia światłocienia osiągnie miejsce które zaznaczyliśmy na ścianie. Wtedy szybko (ważne żeby trafić w moment tej jednosekundowej przerwy po osiągnięciu najniższego położenia) przykładamy magnes. Po 10 sekundach ustawienie jest zapamiętane (zdejmujemy magnes), co system potwierdza jednokrotnym ruchem w górę i w dół. Jeśli w tym momencie uznamy, że jednak źle ustawiliśmy tą pierwszą pozycję, możemy to odwrócić poprzez ponowne przyłożenie magnesu na 2-5sekund. KROK 3 (state 3) Nie wykonujemy jeśli mamy jeszcze drugi-dodatkowy sensor z przodu samochodu. 1. Ładujemy 2x75kg lub 2 ziomków do bagażnika oraz 2 (astra coupe) lub 3 (inne) ziomków na tylną kanapę. (przednie siedzenia przez cały czas są puste!). Resztę robimy tak jak w punkcie 6. Uwaga: Wagi są oczywiście przybliżone $) Po włączeniu juz wyregulowanych lamp nie ma ruchu reflektorów w górę i w dół (co jest charakterystyczne dla oryginalnego poziomowania w innych samochodach). System dostosowuje wysokość świecenia z kilkusekundowym opóźnieniem (prawdopodobnie dlatego, żeby nie reagować na naturalne bujanie na dziurach, nieckach etc. ). Działa przez cały czas- więc nie trzeba wyłączać zapłonu i świateł- po załadowaniu odpalonego samochodu system obniży linię światłocienia. Narazie temat jest pewnie jeszcze dość odległy dla wielu osób, ale z czasem myślę, że zaczną się pytania, dlatego to tu umieszczam. (ja zmarnowałem naprawdę duuużo czasu za czym zajarzyłem, jak to dobrze zrobić... może dlatego, że na ppoczątku mialem zje*** lampy i nie dało się ICH wyregulować, a na prawym reflektorze byl taki opór, że silniczek nie dawał rady go ruszyć i stawał. Teraz z lampami FK działa świetnie). SirAdam, jeśli uważasz, że to się może przydać, to może warto by było jakoś to oznaczyć dla łatwiejszego znalezienia przez "potomnych". W razie czego, chętnie pomogę. pozdr Winczako |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |