Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 1 grudnia 2022, o 11:11

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 marca 2009, o 10:59 
wskazówki dla tych którzy w przyszłości będą to zakładać, bo już niedługo będzie to zdecydowanie bardziej egzekwowane niż dotychczas i pewnie ktoś jeszcze zamontuje tym bardziej, że koszt jest niewielki (ebay-nowe-150-230 euro) w porównaniu z ASO (ok. 3000zl).

Generalnie rzecz biorąc, instrukcja jest na naszym serwerze (w tej chwili z jakiejs przyczyny wywala błąd przy próbie ściągnięcia, ale na pewno admin się tym zajmie :P ) i jest ona w kilku jezykach, wyłączając PL. Jednak niektóre punkty są napisane w sposób delikatnie mówiąc "przynajmniej niejasny".
Montaż jest dobrze napisany, bez niespodzianek (myślę, że jest tak intuicyjny, iż można by go wykonać bez instrukcji), więc nie będę tu opisywał. Jedyne co mogę zasugerować, to przytwierdzenie czujnika z tyłu, ale na wysokości jednego z tylnych kół (po to, żeby jadąc naszymi wspaniałymi autostradami z 15cm koleinami, czujnik nie odczytywał fałszywie mniejszej odległości do podłoża i nie obniżał lamp, gdy to nie jest wywołane zwiększonym obciążeniem tylnej osi).

Natomiast opisze regulację, bo cały "State 2" jest ciężko zrozumieć (mimo, że słownictwo nie jest skomplikowane).

Są 3 kroki (3 states):

KROK 1
1. Ustaw samochód na płaskim podłożu.
2. Włącz światła mijania na czas regulacji.
3. Umieść magnes w miejscu oznaczonym (na środku górnej powierzchni jest taka szara naklejka). Po 10 sekundach lampy powinny pojechac raz w góre i raz w dół i się zatrzymać w swojej podstawowej pozycji. Wtedy usuń magnes. W tym momencie ustaw wysokośc swiecenia swiateł przy pomocy odpowiedniego sprzętu (najlepiej robić to na stacji diagnostycznej.. od biedy można przyjąć, że linia światło-cienia (światła) opada 10-15cm na 10m- ale to tylko przyblizona wartość zależna od wielu czynników).

KROK 2 (state 2)
Moim zdaniem w tym momencie powinno się stanąć kilkanaście metrów od jakiejś ściany i zaznaczyć na niej linię światłocienia, a następnie:

4. Załaduj 2x 75kg lub 2 osoby do bagażnika (hehe, to im się udało :D )
5. Umieść magnes na około 1-3sekund i usuń go.
6. (teraz to, co ciężko wywnioskować po tym co tam napisano) Lampy zaczynają nam jeździć w górę i w dół. Dzieje się to bardzo małymi skokami (można pomyśleć, że coś nie działa jak trzeba). Każdy następny cykl (1 raz w gore, 1 raz w dół) zjeżdża minimalnie niżej niż poprzedni (jak się tego nie wie, to ciężko to zauważyć). Po każdym cyklu jest około 1 sekundy przerwy. Interesuje nas najniższe położenie- czekamy tak długo aż za którymś cyklem linia światłocienia osiągnie miejsce które zaznaczyliśmy na ścianie. Wtedy szybko (ważne żeby trafić w moment tej jednosekundowej przerwy po osiągnięciu najniższego położenia) przykładamy magnes. Po 10 sekundach ustawienie jest zapamiętane (zdejmujemy magnes), co system potwierdza jednokrotnym ruchem w górę i w dół. Jeśli w tym momencie uznamy, że jednak źle ustawiliśmy tą pierwszą pozycję, możemy to odwrócić poprzez ponowne przyłożenie magnesu na 2-5sekund.

KROK 3 (state 3)
Nie wykonujemy jeśli mamy jeszcze drugi-dodatkowy sensor z przodu samochodu.

1. Ładujemy 2x75kg lub 2 ziomków do bagażnika oraz 2 (astra coupe) lub 3 (inne) ziomków na tylną kanapę. (przednie siedzenia przez cały czas są puste!). Resztę robimy tak jak w punkcie 6.

Uwaga:
Wagi są oczywiście przybliżone $)
Po włączeniu juz wyregulowanych lamp nie ma ruchu reflektorów w górę i w dół (co jest charakterystyczne dla oryginalnego poziomowania w innych samochodach).
System dostosowuje wysokość świecenia z kilkusekundowym opóźnieniem (prawdopodobnie dlatego, żeby nie reagować na naturalne bujanie na dziurach, nieckach etc. ). Działa przez cały czas- więc nie trzeba wyłączać zapłonu i świateł- po załadowaniu odpalonego samochodu system obniży linię światłocienia.

Narazie temat jest pewnie jeszcze dość odległy dla wielu osób, ale z czasem myślę, że zaczną się pytania, dlatego to tu umieszczam. (ja zmarnowałem naprawdę duuużo czasu za czym zajarzyłem, jak to dobrze zrobić... może dlatego, że na ppoczątku mialem zje*** lampy i nie dało się ICH wyregulować, a na prawym reflektorze byl taki opór, że silniczek nie dawał rady go ruszyć i stawał. Teraz z lampami FK działa świetnie).

SirAdam, jeśli uważasz, że to się może przydać, to może warto by było jakoś to oznaczyć dla łatwiejszego znalezienia przez "potomnych".

W razie czego, chętnie pomogę.
pozdr Winczako


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL