Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 18:30

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, o 17:21 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
Mi się wydaje, że właśnie to będzie wina przetwornicy. Zamień miejscami może i zobaczysz czy winna jest ona...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, o 17:23 
właśnie jem obiadek i zaraz schodzę do fury dalej dłubać :(

kurcze, po to kupiłem w miarę świeże auto żeby nie dokładać kasy do niego :( a tutaj znów wydatek :(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, o 20:36 
zrób tak jak Ci pisze kolezka, też obstawiam przetwonicę.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, o 00:31 
sprawdziłem... przetwornica... przy okazji pękł mi ten okrągły plastik trzymający żarnik i mam mega problem :/ bo ta część chyba nie występuje w ASO tylko całą lampę trzeba kupić :/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, o 12:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Michaello84 napisał(a):
sprawdziłem... przetwornica... przy okazji pękł mi ten okrągły plastik trzymający żarnik i mam mega problem :/ bo ta część chyba nie występuje w ASO tylko całą lampę trzeba kupić :/


Da rade spokojnie kupic ten pierscien trzymajacy zarnik. Tyle ze nie w kazdym ASO maja albo moga sprowadzic. Kupowalem to do siebie. Koszt okolo 30 zl/szt.

http://moto.allegro.pl/item472953985_ko ... hella.html

Co do przetwornicy to smialo mozesz uzywke kupic ak sprzedajacy da Ci gwarancje rozruchowa na nia. Ta przetwornica ktora mi odbierales smiga u mnie do dzisiaj bez najmniejszych zarzutow :]

Ewentualnie mozesz oddac do naprawy ta przetwornice:

http://www.allegro.pl/item476511019_xen ... prawa.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, o 13:38 
marcinpsk napisał(a):
Co do przetwornicy to smialo mozesz uzywke kupic ak sprzedajacy da Ci gwarancje rozruchowa na nia. Ta przetwornica ktora mi odbierales smiga u mnie do dzisiaj bez najmniejszych zarzutow


tylko teraz nie mogę znaleźć żadnej używki, a nową z roczną gwarancją można mieć za ok 300zł.. natomiast jak już przetwornicę kupię to tą wyślę, żeby mi naprawili :)

co do tego koszyczka to troszkę inny wygląd jest tego z aukcji i tego mojego...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, o 21:23 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Michaello84 napisał(a):

co do tego koszyczka to troszkę inny wygląd jest tego z aukcji i tego mojego...


Koszyczek ma inny wyglad ale napewno pasuje bo widzialem u kumpla w opc ze ma takie koszyczki a lempy identyczne jak moje (ja mam taki koszyczki jak Ty). Starter tez byl taki sam. Najlepiej w ASO zapytaj to sprowadza mozealbo beda miec od reki.
Ja kupowalem koszyczki do swoich lamp u tego pana:
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=494886

A to tak na szybko znalezione:

http://moto.allegro.pl/item472039048_pr ... e_hit.html

http://moto.allegro.pl/item475084862_pr ... _audi.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, o 21:54 
A ja odświeże swój wątek, w końcu zająłem się problemem nieświecącej lampy, zamieniłem żarniki, zapłonniki, wszystko działą, padło na przetwornice, wymontowałem, zaniosłem do domu i ręce nogi i wszystko inne mi opadło, po myciu z przed miesiąca zostało jeszcze troche wody wewnątrz, powód ? W sumie nie wiem jak to wytłumaczyć woda nie dostała się żadną uszczelką, a którędy ? prosze zerknąć na fotkę, skąd do cholery wzięła się dziura w obudowie urządzenia które pracuje przy napięciu 1100V ? Masakra, dodam jeszcze zdjęcie środka przetwornicy żeby zaspokoić ciekawość wszystkich ciekawskich i majsterkowiczów :)
Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
The Shade

[ Dodano: Pią 30 Sty, 2009 18:06 ]
No i ciąg dalszy, wczoraj jak jechałem po kostce to jak bardziej rzuciło autem przygasał mi prawy Xenon, jak dojechałem do domu to zgasł zupełnie. Dzisiaj wymieniłem żarnik i dalej nie świeci, zapłonnik jest sprawny więc została przetwornica, którą wymieniłem na nową miesiąc temu, ciężko się do niej dostać więc chciałem jeszcze sprawdzić bezpieczniki, na schemacie elektrycznym jest napisane że każdy xenon ma własny bezpiecznik i są to numery F43, F44 ale nie mogę tych bezpieczników znaleźć mam Astrę Coupe 2.0T z 2001 roku, zajrzałem do skrzynki i pod tymi numerami nie mam wogóle bezpieczników, czy ktoś ma jakiś pomysł ? Skrzynka liczy 10 kolumn po 5 wierszy nie jak pokazują tutaj http://img68.imageshack.us/img68/8586/b ... ikiaa0.jpg 2x18
Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, o 20:13 
Panowie i Panie gdzie u diabła znajdują sie bezpieczniki od xenonów z prawej strony auta?? Pomocy!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, o 23:39 
U mnie tez ksenonki luba sobie tak co jakis czas przygasnac na 1/10 sek i ponownie sie zapalic. Nikt nie wie co jest, podobno cos z napieciem


Góra
  
 
PostNapisane: 19 lutego 2012, o 12:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 17 kwietnia 2006, o 23:28
Lokalizacja: Stężyca
Silnik: X18XE1
Naprawa nieświęcącej lampy ksenonowej.

Uszkodzony zapłonnik 5DD 008 319 - 50 Hella


Obrazek

Diagnoza

Zdiagnozowanie uszkodzenia zapłonnika w moim przypadku polegało na metodzie podmian z drugą sprawną lampą:

1. Bierzemy żarnik z zepsutej lampy i sprawdzamy go w sprawnej lampie czy świeci. Jeżeli świeci oznacza to że jest uszkodzona przetwornica, zapłonnik lub przewody. Jeżeli nie świeci to spalony żarnik.

2. Jeżeli mamy sprawny żarnik i włożymy go do nie działającej lampy a on nie świeci oznacza to że jest uszkodzona przetwornica, zapłonnik lub przewody.

3. Teraz podstawiamy dobry zapłonnik z drugiej lampy i jeżeli działa tzn. że przetwornica i przewody są dobre a zapłonnik uszkodzony. Jeżeli nie działa winna jest przetwornica lub przewody.

Naprawa

Potrzebne narzędzia: lutownica, odsysacz cyny, szczypce boczne.

Potrzebne materiały: dioda BY255 - 1 szt., dioda 1.5KE440CA - 1 szt., cyna.


1. Zdejmujemy gumową osłonę chroniącą wnętrze lampy.

2. Odpinamy przewody dochodzące do zapłonnika poprzez wyciągniecie wtyczki.

3. Następnie wykręcamy cały zestaw ( zapłonnik wraz z żarnikiem i pierścieniem mocującym) z lampy. Chwytając za pierścień i obracając nim przeciwnie do wskazówek zegara.

4. Wykręcamy żarnik z zapłonnika.

5. Odkręcamy pierścień mocujący.

6. Zdejmujemy część obudowy zapłonnika poprzez podważenie zaczepów i zsunięciu jej. (Niestety trudno to zrobić żeby nigdzie nie pękła, jedyne pocieszenie to że w niczym to później nie przeszkadza)

Obrazek

7. Demontujemy płytkę poprzez odlutowanie czterech punktów lutowniczych. (Najlepiej użyć do tego odsysacza cyny, lub podgrzewając kolejno poszczególne punkty odciągać płytkę do góry)

Obrazek

8. Za brak działania zapłonnika w większości przypadków odpowiada uszkodzenie dwóch diod. Jednej zwykłej prostowniczej (BY255) i drugiej zabezpieczającej dwukierunkowej (1.5KE440CA). Koszt zakupu nie powinien przekroczyć 5 złotych. Tak więc wymieniamy te dwie diody pamiętając że dioda (BY255) posiada kierunkowość tzn. musi być wlutowana w ten sam sposób (pasek namalowany na diodzie musi pozostać w tym samym miejscu). Druga dioda jest dwukierunkowa więc nie ma to znaczenia.

Obrazek

9. Montujemy płytkę z powrotem w obudowie z cewkami i lutujemy cztery poprzednio odlutowane piny.

10. Zakładamy i zatrzaskujemy obudowę.

11. Montujemy cały zestaw (zapłonnik + pierścień mocujący + żarnik) w odpowiedni sposób. Napis OPEN-CLOSE zapłonnika ustawić do dołu, nakręcamy pierścień mocujący w ten sposób, żeby napis TOP na nim był do góry. Następnie wkręcamy żarnik w taki sposób, żeby środkowe wycięcie w jego kołnierzu było skierowane do góry.

12. Wkręcamy ten zestaw w lampę (zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara)

13. Wpinamy wtyczkę zasilającą zapłonnik.

14. Zakładamy gumową osłonę chroniącą wnętrze lampy.

15. Koniec.

Pomysł zaczerpnięty po podpowiedzi udzielonej przez darek1947

Przepraszam za zły stan zdjęć (telefon).

Jeżeli są jakieś błędy merytoryczne lub ortograficzne proszę o korektę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2013, o 14:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sierpnia 2011, o 08:02
Lokalizacja: Ciechanów
Imię: Bartek
Silnik: Z18XE
ja tez mam problem, lampa zalatwila mi juz druga przetwornicę. W czym moze być problem? bo to raczej nie przypadek chyba...
zdjecie wtyku wyglad tak:
Obrazek
widac jakis nalot...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2013, o 16:59 
co rozumiesz pod pojęciem lampa?
masz na myśli palnik?, przetwornicę?


Góra
  
 
PostNapisane: 23 maja 2013, o 17:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 września 2010, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Nie lampa a wilgoc na ktora sa czule przetwornice hella kotre sa ceramiczne.Jesli zlikwidowales same skutki a nie przyczyny to to bedzie wracac.

_________________
Moja ignorancja dotycząca wyższości turbodoładowanej jednostki była tak wielka że nie mogę się ogarnąć po dziś dzień jak wciskam pedał gazu w podłogę a wskazówki się nie prawdopodobnie szybko przesuwają w prawą stronę, tylko jedna wskazówka idzie w lewo. To stan paliwa :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2013, o 18:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sierpnia 2011, o 08:02
Lokalizacja: Ciechanów
Imię: Bartek
Silnik: Z18XE
lampa mam na mysli lampa. wlasnie te przetwornice sa beznadziejne, troche wilgoci i kaput. Zdaje mi się że teraz jest już "sucho", za dwa dni znowu zdejme lampe i sprawdze

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL