Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 16 kwietnia 2024, o 14:54

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 maja 2013, o 19:05 
trochę wyżej masz zdjęcie mojej przetwornicy po tym jak zapomniałem założyć dekiel i poszedłem myć auto :)


Góra
  
 
PostNapisane: 23 maja 2013, o 19:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sierpnia 2011, o 08:02
Lokalizacja: Ciechanów
Imię: Bartek
Silnik: Z18XE
ja juz raz przerabialem problem z przetwornicą - w środku było zielono. Teraz mam dwie uszkodzone i dwie sprawne, więc na spokojnie sobie je rozbiore. Wezmę małpkę spirytusu i wacik, przelecę całość w środku, wysusze i zobaczymy czy coś to da. Sposób mojego przyjaciela, legendarnego darka1947...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2013, o 19:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 września 2010, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Przetwornic hella które zostały uszkodzone przez wilgoć nie naprawisz, bo tam są części ceramiczne i nigdzie ci ich nie zregenerują. Niestety jest to element bardzo podatny na to, najlepiej to skleić klejem do szyb łączenie przetwornicy z lampą jeśli masz 100% pewności że nigdzie wilgoci nie złapie. Ja nauczony doświadczeniem nie rozklejam lamp i nie kombinuję, mam ori obie i tak zostanie.

_________________
Moja ignorancja dotycząca wyższości turbodoładowanej jednostki była tak wielka że nie mogę się ogarnąć po dziś dzień jak wciskam pedał gazu w podłogę a wskazówki się nie prawdopodobnie szybko przesuwają w prawą stronę, tylko jedna wskazówka idzie w lewo. To stan paliwa :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2013, o 19:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sierpnia 2011, o 08:02
Lokalizacja: Ciechanów
Imię: Bartek
Silnik: Z18XE
kiedys tak robilem z Darkiem i pomoglo, może przyczyna była inna :) a jak nie pomoże to alkohol napewno się nie zmarnuje :D w sobote dam znać czy pomogło :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2013, o 20:33 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
bartek, a nie masz chińskich żarników?
http://www.youtube.com/watch?v=vhaTJ3XQ--I
tutaj gościu pokazuje jak chińskie podróbki palą przetwornice


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2013, o 09:56 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 października 2009, o 22:54
Lokalizacja: Łódź
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Niestety w naszych Xenonach najczęściej padają przetwornice.Też padły mi dwie,przyczyna woda która dostała się do przetwornicy przez nieszczelną uszczelkę osłaniającą starter i żarnik z tyłu lampy.Usterka wystąpiła po myciu pod ciśnieniem karcherem na myjce bez dotykowej.

_________________
Suzuki Swift 1.0GL 53KM 2003r.
Astra Coupe Turbo 245 KM 371 Nm ''już zostały tylko miłe wspomnienia''
Audi S4 Avant quattro 344 KM 410 Nm
Opel Zafira B OPC 240 KM 320 Nm krzysiek44


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2013, o 19:11 
też miałem ten sam problem
woda dostała się od karchera do lampy potem spłynęła do przetwornicy i bach
przetwornicę udało się uratować, 70 zł mnie to kosztowało
lampy poszły do regeneracji i przy okazji facet uszczelnił to miejsce, nie pytajcie jak bo nie wiem
działać działa już ponad rok.


Góra
  
 
PostNapisane: 25 maja 2013, o 21:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Wystarczy rozkleic lampe i zalac silikonem to miejsce gdzie wchodza kable wewnatrz lampy do wtyczki wychodzacej na przetwornice.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 listopada 2014, o 14:26 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 października 2008, o 21:23
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Artur
Silnik: Y22DTR
Cytuj:
Też padły mi dwie,przyczyna woda która dostała się do przetwornicy przez nieszczelną uszczelkę osłaniającą starter i żarnik z tyłu lampy.Usterka wystąpiła po myciu pod ciśnieniem karcherem na myjce bez dotykowej.


mam podobny problem co krzysiek44, miałem zsuniętą tą gumkę delikatnie i lampa po myciu wczoraj zaparowała, i przestał świecić xenon po stronie pasażera. Xenon ori hella.

wyjąłem obudowę filtra powietrza i dobrałem się do lampy, teraz mam pytanie, moim oczom ukazał się zapłonnik.

Zapłonnik posiada wejście, gdzie są trzy takie druciki i jeden taki plasticzek, który można podnieść do góry i do dołu, zdjęcie:

po kliknięciu duży rozmiar:
Obrazek

jest kostka z zielony kablami, która posiada cztery takie miejsca na te druciki, zdjęcie:

po kliknięciu duży rozmiar:
Obrazek

problem polega na tym, że kostka nie chce wejść do końca, bo blokuje ją jakby ten plasticzek opisany powyżej. Miał ktoś podobny problem, bądź wie o co biega? :) Podejrzewam, że kostka jak wyciągałem zapłonnik po prostu się wypięła, a teraz nie moge jej wsadzić.

Prośba, czy ma ktoś podstawową wiedzę elektryka :D ma garaż i jest z Warszawy(okolic) kto pomoże się uporać z tym tematem, ja obstawiam uszkodzoną przetwornicę, ale niestety nie posiadam garażu, narzędzi i wiedzy, aby to posprawdzać, oczywiście co do "wynagrodzenia" za czas, pomoc itd kwestia dogadania, czy dukaty, złoto itd :)

cheers,
Art

_________________
"top down" non stop ::love


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 listopada 2014, o 16:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Kup przetwornice i wymien bo zapewne woda splynela do niej w obudowie lampy i sie spalila.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 listopada 2014, o 07:26 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
albo podmień z przetwornicą z drugiej lampy/starterem. Tak czy tak zderzak musisz ściągnąć, a tak naprawde to masz 30 min roboty z założeniem zderzaka i wszycho wiesz:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 listopada 2014, o 17:22 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 grudnia 2009, o 11:45
Lokalizacja: Toruń/Górsk/Bydgoszcz
Imię: Lukasz
Silnik: Y22DTR
Kostka z kablami nie chce wejsc w starter bo na tym polega wlasnie zabezpiecznie przed podlaczeniem przewodow do nieprawidlowo zalozonego startera. Wez starter (zaplonnik) ustaw w odpowiedniej pozycji wzgledem pierscienia mocujacego, zarnika i samej lampy - troche duzo rzeczy musi sie tu 'zgrac' ze soba, ale wierz mi na tym to wszystko polega ::ok Jesli odpowiednio ustawisz wszystko, plastik w starterze bedzie cofniety i wtyczka wejdzie z latwoscia..
Z drugiej strony zauwazysz ze jesli bedziesz wykrecal starter to zabezpieczenie powinno automatycznie wypchnac wtyczke z zielonymi przewodami.

Mam nadzieje ze ma sens to co napisalem :]

Pozdrawiam,
Lukasz

_________________
once chicks go black they'll never go back..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL