Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
Sonda lambda http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=2659 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Darek_21 [ 13 kwietnia 2008, o 18:17 ] |
Tytuł: | Sonda lambda |
Witam Od jakiegos czasu mam problemu z sonda.Swieci sie i gasnie i tak wkołko.Byłem na sprawdzeniu na techu i wykazało bład sondy lambdy(cos z grzałkami nie grzeja czy cos tam) Mam 1.8 16V 116konny Czy taka sonda pasowała by z inego silnika opla czy tylko tego 1.8 x18xe1?? |
Autor: | wesol [ 13 kwietnia 2008, o 19:54 ] |
Tytuł: | |
Musi byc tylu przewodowa ile jest w tej oryginalnej. Za wiele nie slyszalem o tych uniwersalnych z allegro choc sam kupowalem do bravo. Czy sa dobre, trwale tego to nie wiem ale napewno duzo mniej kosztuja jak oryginal no i czasami tez ludziska podaja ze to sa firmy NTK ( to samo co NGK tylko ze to sa sady a nie swiece) ale ja tam nigdzie nie znalazlem zadnego opisu czy znaczka a opakowania brak. |
Autor: | Darek_21 [ 23 kwietnia 2008, o 18:13 ] |
Tytuł: | |
Podmieniłem od kumpla sonde z tego samego silnika 1.8 115konnego z astry 2 nr na sondzie takie same.Byłem wykasowac bład ktory komputer wczesniej zapamaietał.Gosc powiedział ze niema błedow teraz i jest ok sonda pracuje bardzo dobrze.Pojechałem do domu pojezdziłem troche i znowu to samo (kontrolka silnika) własnie w takich momentach jak sie włanczała wtedy czyli jak sie pojezdizło troche i temp doszła do kolo 90stopni.Co to moze byc?? |
Autor: | prezes_adam [ 28 kwietnia 2008, o 21:54 ] |
Tytuł: | |
Na uniwersalnej bedzie bez zmian, nawet nie masz co błędów kasowac. Tylko oryginał wchodzi w gre, ja właśnie przerabiam ten temat:) |
Autor: | Darek_21 [ 29 kwietnia 2008, o 11:13 ] |
Tytuł: | |
prezes_adam napisał(a): Na uniwersalnej bedzie bez zmian, nawet nie masz co błędów kasowac. Tylko oryginał wchodzi w gre, ja właśnie przerabiam ten temat:)
No ale w tym problem ze mam oryginała o takich samych numerkach i napewno działała dobrze a u mnie jest podobny problem tak jak w tamtej wiec chyba sonda odpada bo dwie to nie mozliwe |
Autor: | wesol [ 16 marca 2011, o 07:08 ] |
Tytuł: | Re: Sonda lambda |
Najpierw ustawiasz na 200 ohmów i sprawdzasz czy jest przejscie na grzalce sondy ( wtyczka oo strony sondy odlaczona od kabloteki). Odpalasz auto zimne i odrazu sprawdzasz nakuwajac szpilkami te kable czy jest napiecie okolo 12 V na tą grzalke. Sonda podlaczona. Potem na podpietej wtyczce, odpalonym aucie i rozgrzanym lub pracujacym kilka minut nakuwasz kabelki iglami ( te pozostale dwa co daja sygnal- nie grzalka) i sprawdzasz jakie daje napiecie sonda a miernik ustawiony na 2 lub 20 volt. Pozniej sprawdzasz "pinologie" czyli miernikiem na ohmy lub lepiej na brzeczyk i przejscie pokolei kabelkow od wtyczki ( oczewiscie od strony kabloteki nie sondy) do wtyczek do ECM'a. Musi byc przejscie. Po tym do wymiany sonda lub ECM- zaczynamy od sondy bo tańsza. |
Autor: | Jurand [ 20 marca 2011, o 12:24 ] |
Tytuł: | Re: Sonda lambda |
fajnie by bylo jakbys to napisal bardziej zrozumiale i najlepiej w punktach hehe |
Autor: | krezusik [ 27 marca 2011, o 08:51 ] |
Tytuł: | Re: Sonda lambda |
Pytanko A jak powinien wyglądać prawidłowy wykres dla sondy tytanowej 5V (silnik x18xe1 bo podobno my takie mamy) Czy tak samo jak dla cyrkonowej czyli sinusoida? I jaki powinien być zakres pracy od 0-1V czy od 0-5V? |
Autor: | SirAdam [ 27 marca 2011, o 12:30 ] |
Tytuł: | Re: Sonda lambda |
krezusik napisał(a): jaki powinien być zakres pracy od 0-1V czy od 0-5V? 0 - 1000 mV Adam |
Autor: | wesol [ 4 kwietnia 2011, o 10:37 ] |
Tytuł: | Re: Sonda lambda |
tak zakres jest od 0 do 1 V. Stehiometryczny sklad to 0,5 V czyli oscylacja w zakresie 0,4-0,6 V jest dobry. Nawert gdziea mialem taka tabelke z odnosnikami jaki sklad i jakie napiecie ale stehiometryczny to jest 14,7 do 1 czyli 0,5 volta na mierniku. |
Autor: | Adaś [ 1 listopada 2011, o 14:12 ] |
Tytuł: | Re: Sonda lambda |
wesol mógłbyś jeszcze raz opisać jak sprawdzić sondę? Jeśli to możliwe to w miarę dostępnym językiem - coś tam ogarniam ale - które przewody są grzejące a które dają sygnał? Niestety sprawdziłem już wszystko co mogło wpływać na spalanie - na chwilę obecną utrzymuje się 11.7 przy emeryckiej jeździe co chyba na te 116 to za dużo i przed zimą chciałbym to ogarnąć ostatecznie. |
Autor: | POGODNY [ 1 listopada 2011, o 14:43 ] |
Tytuł: | Re: Sonda lambda |
U mnie sonda jest z zakresem 0-5v bo checka wywalalo przy 4.89 V - i blad że za dużo tlenu w spalinach. Jak ktoś ma LPG to jest to wskazówka że czas podjechać na regulację |
Autor: | SirAdam [ 1 listopada 2011, o 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Sonda lambda |
Adaś napisał(a): które przewody są grzejące a które dają sygnał? juz nie pamietam kolorow ale, sa dwa przewody o tym samym kolorze - to jest grzalka, te dwa pozostale to sa sygnal. Adam |
Autor: | POGODNY [ 1 listopada 2011, o 19:42 ] |
Tytuł: | Re: Sonda lambda |
Dwa białe to jest grzałka - czarny i szary pomiar. A powiedzcie mi czy zapchany katalizator może mieć wpływ na pomiary tlenu w spalinach przez sondę? Mam na myśli sondę przed katem. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |