Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 07:25

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sonda lambda
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, o 18:17 
Witam
Od jakiegos czasu mam problemu z sonda.Swieci sie i gasnie i tak wkołko.Byłem na sprawdzeniu na techu i wykazało bład sondy lambdy(cos z grzałkami nie grzeja czy cos tam) Mam 1.8 16V 116konny Czy taka sonda pasowała by z inego silnika opla czy tylko tego 1.8 x18xe1??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, o 19:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Musi byc tylu przewodowa ile jest w tej oryginalnej. Za wiele nie slyszalem o tych uniwersalnych z allegro choc sam kupowalem do bravo. Czy sa dobre, trwale tego to nie wiem ale napewno duzo mniej kosztuja jak oryginal no i czasami tez ludziska podaja ze to sa firmy NTK ( to samo co NGK tylko ze to sa sady a nie swiece) ale ja tam nigdzie nie znalazlem zadnego opisu czy znaczka a opakowania brak.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2008, o 18:13 
Podmieniłem od kumpla sonde z tego samego silnika 1.8 115konnego z astry 2 nr na sondzie takie same.Byłem wykasowac bład ktory komputer wczesniej zapamaietał.Gosc powiedział ze niema błedow teraz i jest ok sonda pracuje bardzo dobrze.Pojechałem do domu pojezdziłem troche i znowu to samo (kontrolka silnika) własnie w takich momentach jak sie włanczała wtedy czyli jak sie pojezdizło troche i temp doszła do kolo 90stopni.Co to moze byc??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, o 21:54 
Na uniwersalnej bedzie bez zmian, nawet nie masz co błędów kasowac. Tylko oryginał wchodzi w gre, ja właśnie przerabiam ten temat:)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, o 11:13 
prezes_adam napisał(a):
Na uniwersalnej bedzie bez zmian, nawet nie masz co błędów kasowac. Tylko oryginał wchodzi w gre, ja właśnie przerabiam ten temat:)

No ale w tym problem ze mam oryginała o takich samych numerkach i napewno działała dobrze a u mnie jest podobny problem tak jak w tamtej wiec chyba sonda odpada bo dwie to nie mozliwe


Góra
  
 
PostNapisane: 6 marca 2011, o 12:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Myślę, że to będzie odpowiedni temat na mój problem. :(
Objawy to duże spalanie - na chwilę obecną od kilku tygodni stoi na równym poziomie 13L - jazda delikatna przy tym spalaniu to jedyne sensowne rozwiązanie. Zrobiło się trochę cieplej więc wziąłem się za rozwiązanie tego problemu.
Kolejnym objawem jest delikatne falowanie obrotów - na jałowym i zaraz po zmianie biegu - jest to sporadyczne ale zwróciłem na to uwagę.
Domyślam się, że po tym nikt mi nie powie o co chodzi. Przepustnica wyczyszczona.
Żadnych błędów na tablicach nie pokazuje.
Chciałbym sprawdzić sondę metodami domowymi i tak to jest zdjęcie wtyczki na końcu sondy:
Obrazek
Kolory od lewej to czarny, szary, żółty, biały
W który się wpiąć sprawdzając sondę?
Czy mogę sprawdzać ją zaraz za wtyczką? czy muszę schodzić aż do samej sondy przy kolektorze? na moej rozumowanie to chyba bez różnicy. Mam rację?

Tak wygląda mój miernik:
Obrazek

W jakiej pozycji go ustwić sprawdzając sondę?

Rozumiem że plus z pomiernika daję na plusową klemę?
a minus wpinam w przewód sondy?

Oczywiście napiszecie mi żeby jechać na kompa i jeśli nikt mi nic w tej materii nie poradzi to tak też zrobię ale wolałbym zrobić to samodzielnie i czegoś się nauczyć na przyszłość.
Dzięki za wskazówki ::coll


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 marca 2011, o 07:08 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Najpierw ustawiasz na 200 ohmów i sprawdzasz czy jest przejscie na grzalce sondy ( wtyczka oo strony sondy odlaczona od kabloteki). Odpalasz auto zimne i odrazu sprawdzasz nakuwajac szpilkami te kable czy jest napiecie okolo 12 V na tą grzalke. Sonda podlaczona. Potem na podpietej wtyczce, odpalonym aucie i rozgrzanym lub pracujacym kilka minut nakuwasz kabelki iglami ( te pozostale dwa co daja sygnal- nie grzalka) i sprawdzasz jakie daje napiecie sonda a miernik ustawiony na 2 lub 20 volt. Pozniej sprawdzasz "pinologie" czyli miernikiem na ohmy lub lepiej na brzeczyk i przejscie pokolei kabelkow od wtyczki ( oczewiscie od strony kabloteki nie sondy) do wtyczek do ECM'a. Musi byc przejscie. Po tym do wymiany sonda lub ECM- zaczynamy od sondy bo tańsza.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 marca 2011, o 12:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
fajnie by bylo jakbys to napisal bardziej zrozumiale i najlepiej w punktach hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 marca 2011, o 08:51 
Pytanko

A jak powinien wyglądać prawidłowy wykres dla sondy tytanowej 5V (silnik x18xe1 bo podobno my takie mamy)
Czy tak samo jak dla cyrkonowej czyli sinusoida?
I jaki powinien być zakres pracy od 0-1V czy od 0-5V?


Góra
  
 
PostNapisane: 27 marca 2011, o 12:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
krezusik napisał(a):
jaki powinien być zakres pracy od 0-1V czy od 0-5V?

0 - 1000 mV




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, o 10:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
tak zakres jest od 0 do 1 V. Stehiometryczny sklad to 0,5 V czyli oscylacja w zakresie 0,4-0,6 V jest dobry. Nawert gdziea mialem taka tabelke z odnosnikami jaki sklad i jakie napiecie ale stehiometryczny to jest 14,7 do 1 czyli 0,5 volta na mierniku.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 listopada 2011, o 14:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
wesol mógłbyś jeszcze raz opisać jak sprawdzić sondę?
Jeśli to możliwe to w miarę dostępnym językiem - coś tam ogarniam ale - które przewody są grzejące a które dają sygnał?
Niestety sprawdziłem już wszystko co mogło wpływać na spalanie - na chwilę obecną utrzymuje się 11.7 przy emeryckiej jeździe co chyba na te 116 to za dużo i przed zimą chciałbym to ogarnąć ostatecznie. ::sciana


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 listopada 2011, o 14:43 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia

Dołączył(a): 21 października 2009, o 10:57
Lokalizacja: Będzin
Imię: Krystian
Silnik: inny
U mnie sonda jest z zakresem 0-5v bo checka wywalalo przy 4.89 V - i blad że za dużo tlenu w spalinach. Jak ktoś ma LPG to jest to wskazówka że czas podjechać na regulację ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 listopada 2011, o 19:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Adaś napisał(a):
które przewody są grzejące a które dają sygnał?

juz nie pamietam kolorow ale,
sa dwa przewody o tym samym kolorze - to jest grzalka, te dwa pozostale to sa sygnal.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 listopada 2011, o 19:42 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia

Dołączył(a): 21 października 2009, o 10:57
Lokalizacja: Będzin
Imię: Krystian
Silnik: inny
Dwa białe to jest grzałka - czarny i szary pomiar.

A powiedzcie mi czy zapchany katalizator może mieć wpływ na pomiary tlenu w spalinach przez sondę?
Mam na myśli sondę przed katem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL