Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 19 kwietnia 2024, o 16:09

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 czerwca 2011, o 12:46 
Od momentu wymiany tarcz i klocków z przodu od czasu do czasu zapalają mi się kontrolki TC i ABS. Często ma to miejsce gdy prawym kołem wpadne w nierówności na jezdni ale nie zawsze. Czasami zapalają się jak np stoję na skrzyżowaniu na światłach. Wczoraj stojąc na parkingu na włączonym silniku zaczęła mi migać kontrolka od TC wraz z dziwnym dźwiękim z przodu. Muszę zgasić silnik i zapalić ponownie aby kontrolki zgasły. Komputer nie pokazuje błędów. Ktoś może miał podobne problemy ? W grudniu wymieniłem sterownik silnika ale te problemy były wcześniej tyle, że występowały znacznie rzadziej.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 czerwca 2011, o 13:20 
pada ci czujnik ABS czyli do wymiany piasta.... miałem to samo. na początek sprawdź podłączenie i może tryśnij jakimś specyfikiem do styków, powinno na jakiś czas pomóc.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 czerwca 2011, o 13:29 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Odlacz wtyczki od piast i je psiknij jakims specyfikiem i sprawdz tez kable czy nie sa w kiepskim stanie. U mnie problem wystepuje sezonowo, to znaczy w zime i tez mialem takie jazdy, ze stojac zalaczalo sie TC. Przyszla wiosna i problem minal, pewnie wilgoc sie gdzies dostala i bylo kuku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 czerwca 2011, o 14:31 
Mógłbyś polecić jakiś "specyfik" ? Który Tobie pomógł ?


Góra
  
 
PostNapisane: 5 czerwca 2011, o 21:56 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Kontakt.
Natomiast dzisiaj mi padla piasta na 90%, co za ironia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 czerwca 2011, o 18:24 
Problem u mnie cały czas występuje. Prawdopodobnie piasta z czujnikiem ABSu jest do wymiany. Jakiego producenta kupić piaste i jak mieć pewność która piasta jest do wymiany ?


Góra
  
 
PostNapisane: 24 czerwca 2011, o 18:33 
Najpopularniejsze to MAXGEAR i SKF. W pierwszym montażu siedzą skf. Jak elektryka padła to kup jedną piaste i przekładaj z lewej na prawa strone wtedy wyeliminujesz ta wadliwą.
Pamiętaj że do qp sa piasty na pieć śrub z czujnikiem abs.


Góra
  
 
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, o 23:03 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Wymienilem wadliwa piaste na nowke SKF i jest problem. Opisze jak to wyglada. Piasta zostala wymieniona, bledy nie znikaly wiec pojechalem normalnie do domu i postawilem samochod w garazu. Uznalem, ze pewnie trzeba skasowac bledy wiec odlaczylem akumulator na chwile, podlaczylem, przekrecilem stacyjke i kontrolki znikly. Wiec uznalem, ze jest wszystko ok i poszedlem do domu.
Dzisiaj natomiast faktycznie, kontrolki znikly po odpaleniu, jednak wystarczylo, ze ruszylem kierownica i momentalnie wysypalo blad TC i ABS. Co jeszcze zaobserwowalem, odpialem znowu akumulator, podlaczylem, bledy znikly po odpaleniu ale juz nie ruszalem kierownica. Bledy nie wyskakiwaly. Natomiast przy gazowaniu pare razy wlaczyla sie kontrola trakcji (na postoju!) i na ucho wlasnie z tej strony gdzie wymienialem.

Szczerze to nie mam pojecia co sie dzieje, aktualnie zostawilem samochod na odpietych klemach zeby sie komputer calkiem zresetowal. Przede wszystkim sprawdze wtyczke, ktora sie wpina do piasty czy nie jest usyfiona, skorodowana czy moze zwyczaje niedocisnieta albo cos.
Dziwi mnie tylko fakt, ze po resecie bledow momentalnie wywala przy ruszeniu kierownica. Wiem, ze wspomaganie pobiera duzo mocy z alternatora ale jaki to ma wplyw na piasty?



02.54
Nie moge juz edytowac.
Odpiecie aku nic nie dalo wiec sprawdzilem wtyczke i kabel (tyle o ile widac na skreconych kolach). Wtyczke zapsikalem WD40, kabel nie ma zadnych przetarc itp. Niestety malo to zmienilo.
W chwili obecnej po zapaleniu kontrolki gasna, zapalaja sie jednak przy skrecie kierownicy w prawa strone tak aby kola byly chociaz minimalnie skrecone w prawo. Przy skrecaniu w lewo nic sie nie dzieje poza tym, ze pare razy TC sie wlaczylo stojac w miejscu.
Mam jeden blad w pamieci komputera, sprawdzajac metoda dwoch pedalow wyszlo P0170, nie wiem czy to cokolwiek wnosi do tematu TC...


Ostatnio edytowano 29 sierpnia 2011, o 10:58 przez ryba1, łącznie edytowano 1 raz
edytowałem do jednego posta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, o 10:55 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
jedź na wykasowanie błędów.samo aku nic nie da.TECH2 i do roboty.co prawda inny miałem przypadek ale pomogło tylko kasowanie błędów.samo odłączenie nie zdawało egzaminu

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, o 11:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Wietrze ze dalej jest jakis problem z instalacja elektryczna. Ja bym sprawdzil kabloteke mierniczkiem. Zadna to filozofia bo odpinasz wtyczke od pompy ABS i sprzwdzasz omomierzem jaka jest rezystancja na pinach: 6 i 7 koło przednie lewe; 3 i 5 koło przedenie prawe; 8 i 9 koło tylne lewe; 1 i 2 koło tylne prawe. Opornosc musi byc w zakresie 500-3000 ohmów. Ewentualnie mozna by przy tym sprawdzaniu zakręcić kołem to wartosci powinny sie zmieniać co oznacza iz impulsy z piasty sa wysyłane. Wartości zapisz najlepiej i jak beda wartosci odbiegajace od dopuszczlanej to albo piasta uwalona albo podróbka. Mialem kiedys taki przypadek ze wymieniono piaste al ena zamiennik no i wynik na mierniku był niestety ponad 7000 ohmów co ecu absu wykrywal jako ustareke piasty.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, o 12:06 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Gdzie znajde wtyczke?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, o 14:13 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
na pompie abs tylko nie pamietam czy byla podpinana od dolu czy od gory. piny sa ponumerowane ale jak cos to od gory od prawej strony zaczynaja sie od pinu nr 1 w zwyż.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, o 22:21 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Ok wiec tak, zmierzylem rezystancje na tej nowej piascie. Wynik ~1460 Ohm. Zmierzylem rowniez rezystancje na starej (niby wadliwej) wymontowanej piascie, wynik praktycznie identyczny, tez ~14xx Ohm. Co to oznacza? Ze obie piasty tak naprawde sa dobre i problem lezy glebiej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, o 22:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Przejedz sie z podlaczonym kompem i zobacz czy pokazuje poprawną prędkość podczas jazdy na obydwu kolach ?
jakie bledy wywalaja ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, o 22:36 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Na starej piascie z Danem jezdzilem po parkingu z podpietym komputerem i PP pokazywal predkosc 0. Dlatego uznalem, ze padl czujnik i trzeba wymienic piaste. Na nowej jesli po chwili wyskakuja kontrolki TC&ABS i rezystancja czujnika jest taka sama to podejrzewam, ze bedzie to samo.
Bledy w pamieci komputera to tylko tak jak wyzej napisalem P0170 ale to dotyczy przeplywki/sondy wiec raczej ma malo wspolnego z piasta...
Szczerze to nie wiem co mam dalej robic, wychodzi na to ze jednak obie piasty sa dobre a problem lezy dalej, czyli od wtyczki w strone samochodu. Tam jest kabel, ktory idzie do pompy ABS i tyle. Kabel w samym nadkolu jest w dobrym stanie, nie ma zadnych przetarc, moze we wtyczke lezy jakis problem tylko jak to zdiagnozowac...
Jutro jade do mechanika robic cos innego to z ciekawosci podlacze stara piaste na LP i zobacze czy predkosciomierz dziala. Jesli tak to znaczy, ze piasta jest dobra i w sumie niepotrzebnie ja zmienialem ::klnie


Moze jesli zmierze rezystancje na wtyczce, ktora wchodzi do pompy ABS to wtedy bede w stanie zdiagnozowac np. uszkodzony kabel. Bo jak zmierzylem sama piasta ma jakies 1600 Ohm a gdyby na kablu wyszlo duzo mniej albo duzo wiecej to mozna wnioskowac, ze walniety kabel.
Tylko pytanie gdzie jest pompa wspomagania (niby gdzies kolo lampy i akumulatora) i jak sie dostac do tej wtyczki? Da sie dostac z pod maski?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL