Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 20 kwietnia 2024, o 05:43

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 grudnia 2014, o 21:02 
Offline

Dołączył(a): 7 września 2013, o 11:43
Lokalizacja: Krośniewice
Imię: Grzegorz
Silnik: X18XE1
Może troszkę poprawie, czy to będzie żarówka czy dioda czy jakikolwiek odbiornik to jak mu odejmiesz jakikolwiek z biegunów czy to będzie "+" czy "-" to nie ma bata nie zadziała, powodem żarzenia może być rozpływ prądu po instalacji. Przykładowo u mnie gdy podepne miernik między jakikolwiek punktu na którym występuje "+" dopiero po załączeniu, np: stacyjka, światła, radio czy podświetlenie schowka a masą pojazdu zawszy występuje jakieś napięcie rzędy 1,2 V - 2,4 V. miałem tak w poprzednik aucie i jest tak samo u ojca w astrze G HB. Tylko, że u niego złodzieja nie ma. Ale z tą stacyjką i włącznikiem świateł muszę pokombinować.
PS. równolegle włączony rezystor 1kOhm faktycznie eliminuje żarzenie ale to jednak z punktu widzenia elektroniki też jest odbiornik, który pobiera prąd
(I = U/R, czyli
I = 12 V/ 1000 Ohm, czyli
I = 0,012 A - taki wychodzi pobór prądu jednego rezystora o wartości 1kOhma)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 grudnia 2014, o 21:42 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
A w ogóle to czy multimetr wyłącza ci oświetlenie wnętrza po kilku minutach?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 grudnia 2014, o 23:27 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2007, o 12:09
Lokalizacja: krakow
Imię: Irek
Silnik: Z18XE
pamietaj ze rezystor trzeba dobrac do led-a bo mozliwe ze bedzie to duzo mniej i z automaptu mniejszy zezre prad,bo jaki prad ma przeplywac przez led-a?
o napieciu szczatkowym mozna by pewnie ksiazki napisac niby jest a niby niema.ale do sedna masz led i pobiera prad wstawisz opornik tez bedzie pobieral prad.dasz zwykla zarowke tez bedzie pobierala prad tylko ze tego nie widzisz jak w przypadku ledow.A jak DAN napisal jestes pewien ze multimetr wylacza???(tu moze byc jak wczesniej pisalem i wina stacyjki i wlacznika)bo w przeciwnym razie bedziesz w takim punkcie ze bedziesz mial wlaczone radio i bedziesz sie zastanawial co czerpie prad.zebys sie sam nie zagmatwal w tym wszystkim.idz po najnizszej logicznej linii.
skoro bezpiecznik odpowiedzialny jest za zabezpieczenie kilku elementow,likwiduj je pojedynczoi mierz ,bo odcieciem tylko bezpiecznika nic nie znajdziesz:)
jak masz alpine wywal ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 grudnia 2014, o 23:30 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Alpine akurat swietnie gra wiec szkoda wywalac :P Co nie zmienia faktu, ze ja przy podlaczaniu swojej alpinki tez chcialem byc cwany i dac radio na staly plus. Efekt byl taki, ze nie odpalilem potem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 grudnia 2014, o 01:08 
Offline

Dołączył(a): 7 września 2013, o 11:43
Lokalizacja: Krośniewice
Imię: Grzegorz
Silnik: X18XE1
A wiec po kolei, radio czy podłączone czy nie zżera prąd tak samo, radio podłączyłem tak żeby działało po stacje i faktycznie działa tak jak należy, nie włączę dopóki nie przekręcić stacyjki, bez kluczyka działa tylko podtrzymanie pamięci, a radio mam pioneera bo chciałem mieć sterowanie z kiery. Światło w środku mimo wsadzonej ledowki się elegancko ścienna i nie żarzy bo jest z rezystorem. Czytałem gdzieś ze przy otwartych drzwiach po jakimś czasie powinno światło w środku zgasnąć, u mnie nie gaśnie. I jeszcze jedna rzecz, jak przekręcić kluczyk na zapłon a nie odpale silnika tylko go z powrotem wyjme nie gaśnie mi wyświetlacz od MIDa, a jak silnik odpale i zgasze to wtedy elegancko gaśnie. Dlatego moje podejrzenie padło na kończący żywot multitimer. Tylko pytanie czy moje podejrzenia są słuszne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 grudnia 2014, o 22:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
cichygc napisał(a):
Czytałem gdzieś ze przy otwartych drzwiach po jakimś czasie powinno światło w środku zgasnąć, u mnie nie gaśnie

Za to właśnie odpowiada multimetr. Dodatkowo powinno zgasnąć podświetlenie schowka i bagażnika.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 grudnia 2014, o 22:52 
Offline

Dołączył(a): 7 września 2013, o 11:43
Lokalizacja: Krośniewice
Imię: Grzegorz
Silnik: X18XE1
To się musze temu przyjrzeć i porównać z Astrą HB ojca, będę miał jakiś pogląd na to co się dzieje. Zastanawiam się jeszcze czy multitimer z HB jest taki sam i czy ma te same funkcje co u nas w Coupe to może uda się podmienić na próbę, rocznik jest ten sam. W najbliższych dniach nie będę miał za bardzo czasu na to ale może w przyszłym tygodniu się uda. Jak tylko to ogarnę to dam znać, może się przydać dla potomnych bo problem jest nie typowy i nie taki oczywisty na pierwszy rzut oka. Dzięki wielkie za wszystkie sugestie i jakby jeszcze ktoś miał jakiś pomysł to pisać, będę wdzieczny :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL