Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 19 kwietnia 2024, o 01:08

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2010, o 15:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Lobuziak,
zgadza sie co piszesz;
Lobuziak napisał(a):
- test kompresji do którego potrzebny jest jedynie manometr.
- próba olejowa -> kompresja po dolaniu kilku mililitrów oleju do cylindra
- próba ciśnieniowa ze sprężonym powietrzem i stetoskopem i słuchanie gdzie jest przeciek

ale kolega winczako, sam tych testow nie przeprowadzi, chociazby ze wzgledu na brak odpowiedniego "wyposazenia"
a czytajac jego posty, smiem twierdzic ze wiedza przynajmniej teoretyczna na ten temat tez brakuje.
Dlatego napisalem;
Cytuj:
wiec oszczedze sobie opisywania tego.


Kilka porad dalem mu juz przez PW i GG.
Teraz on musi dzialac, zeby miec przynajmniej kilka danych,
np. cisnienie doladowania
EGT
kompresja.
Ja bym od tych rzeczy zaczal.
Samo EGT juz powie nam b.duzo na temat stanu przeplywki....
Ale bez tych danych, to jest wrozenie z krysztalowej kuli.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2010, o 09:52 
SirAdam napisał(a):
Samo EGT juz powie nam b.duzo na temat stanu przeplywki....

Tak z ciekawości: mógłbyś napisać coś więcej?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2010, o 10:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
KUPERnick napisał(a):
SirAdam napisał(a):
Samo EGT juz powie nam b.duzo na temat stanu przeplywki....

Tak z ciekawości: mógłbyś napisać coś więcej?


temp. spalin nie powinna przekraczać 900-950stC...jeżeli przepływka zaniża wartości zasysanego powietrza, mieszanka jest zbyt uboga co prowadzi do wzrostu temp. spalin a w w konsekwencji do stopienia tłoków...EGT pokazuje Ci aktualną temp. w kolektorze wydechowym więc można skontrolować czy mieszanka jest optymalna czy przepływka zaczyna już wariować...tak w skrócie ;)

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Ostatnio edytowano 12 stycznia 2010, o 10:54 przez mich007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2010, o 10:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Pewnie jak będzie za ciepło to przepływka out.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2010, o 17:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Dzieki @mich007,
w sumie lepiej tego tak na krotko nie mozna napisac.
Dodam tak dla info, ze turbiny KKK04 sa przez producenta "dopuszczone" do 950°C





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2010, o 22:28 
Jesli chodzi o EGT, to zakładac cos takiego http://moto.allegro.pl/item882043320_eg ... uning.html ?? (EGT Autogauge), czy mozna to jedorazowo gdzies zmierzyc (i czy warto)?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2010, o 22:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
winczako napisał(a):
czy mozna to jedorazowo gdzies zmierzyc (i czy warto)?

raczej nie mozna, i nie warto.
Jak robic to porzadnie.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2010, o 16:20 
OK, zgadzam się-jak robic to dobrze, ale moze zapytam inaczej:
Co w moim przypadku w tej chwili wazniejsze- AFR czy EGT. Na te 2 mnie za jednym razem nie stac. Turbo boost jest warunkiem sine qua non, wiec bedzie razem z jednym z nich. Na kompresje etc jestem umowiony na sobote.


Ostatnio edytowano 14 stycznia 2010, o 16:20 przez winczako, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2010, o 16:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Tak czy siak glowice bedzie trzeba zwalac ;) Bo z tego co piszesz to przepala plyn chlodzacy.
Napisz czy masz taki wyciek oleju z prwawj strony silnika obok skrzyni spod glowicy lub pomiedzy blokiem a rura odmy wchodzaca do niego ??
Druga sprawa to to jak poupalasz mocniej kilka razy pod rzad to czy nie tryska plyn spod korka w zbiorniczku wyrownawczym ?? Albo przynajmniej paruje tamtedy ?


Ostatnio edytowano 14 stycznia 2010, o 16:43 przez marcinpsk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2010, o 21:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
winczako napisał(a):
Co w moim przypadku w tej chwili wazniejsze- AFR czy EGT.

EGT





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2010, o 21:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Czy w budowie turbo montowanego w Z20LET woda , ktora chlodzi turbo dochodzi do walka tak jak olej czy sa tylko wydrazone kanaly w korpusie ??
Bo moze turbo konczy zywot i puszcza potrochu chlodziwo...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwietnia 2010, o 21:50 
No dobra, jak niefart to niefart... Narzeczona pojechała do rodziców, wracając dzwoni, że jej się jakas kontrolka zapaliła i że gorzej idzie (jesli ona to zauwazyla przy swoim sposobie jazdy to uwierzcie, ze spadek musi być MEGA). Metodą dwoch pedałów zczytalem p0170. Niestety błąd jest przez cały czas aktywny (niezależnie od zgaszenia/ponownego włączenia silnika, jazdy na gazie czy benzynie). Dobrze ze mam EGT (w zasadzie w normie- no ale nie cisnąłem go za mocno :P), bo inaczej to strach jezdzic.
Silnik pracuje równo.
Samochód jedzie jakby chciał a nie mógl (na jedynce duzo mu brakuje zeby zerwac przyczepnosc), ale nie szarpie. Nie pisałbym tego gdyby nie coś, co mnie dodatkowo zaniepokoiło. Mianowicie turbina pompuje max 0,35-0,4B (0,45 w overbooscie), ale trzyma stałe cisnienie bez wahań, ale robi to moim zdaniem dość leniwie. Czy to możliwe, że przez checka jest po prostu w trybie awaryjnym i ogranicza programowo boost?? Czy moze p0170 być związany z padaniem turbiny? Dziwne by to było, bo suszara nie dawała wczesniej żadnych objawów. No i oleuma nie wyrzygała przecież, bo komputer sie nie buntuje o niski stan.
Slyszalem, ze przez gaz w samochodach szybciej katy padają, czy takie mogą być objawy? (pewnie to juz zbyt wyimaginowane) :).

ps. ehhh, Dać kobicie samochód to zepsuje :P.


Góra
  
 
PostNapisane: 24 kwietnia 2010, o 17:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Jak tnie dawke przeplywka dosc znacznie to lepiej ja odlaczyc to auto bedzie szlo nieco lepiej jak na podpietej poza tym kata ni ebedize zalewac paliwem no i zapewne sie zmniejszy spalanie. Na odlaczonej przeplywce ECU bedzi epodawac wartosc usredniona- zblizona do prawidlowej na podstawie map. Mozna by sprawdzic przeplywke abcomem bo jest mozliwosc podgladu parametrow albo opel comem jak ktos ma. Sprawdz jeszcze czy wtyczka dobrze laczy ewentualnie zdemontuj przeplywke i ja przeplukaj bezyna ekstrakcyjna lub podobnym preparatem.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, o 21:06 
Na jutro sie umowilem ze znajomym na zamiane przepływek- zobaczymy czy to da efekt. Jesli nei, to wtedy pewnie lambda padła- zgadza sie?

wesol dzieki :). Jak jutro zamiana coś da, to od razu ide do intercars i zamaiwam nówkę. Zna ktoś numer tej przepływki? bo na stronie intercarsu (i przez telefon w sobote) są dwie o dwóch róznych numerach..


Góra
  
 
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, o 21:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Albo lewe powietrze ciagnie lub gdzies cisnienie ucieka.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL