Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 18 kwietnia 2024, o 11:56

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 maja 2014, o 20:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 września 2013, o 16:40
Imię: Jacek
Silnik: Z22SE
A więc mam mam taki problem.. Zaczęło się tak.. :P gruntownie naprawiane były tylne hamulce. Były problemy z zaciskami i tydzień auto stało. Po tygodniu wszystko złożone próba odpalenia auta i kicha, akumulator nie dawał oznak życia. Słuchana była muzyka w garażu podczas naprawy więc pomyślałem no cóż, aku się rozładował w końcu ma 4 lata. Ładowałem 12h i auto normalnie odpaliło. Następnego dnia jechałem 75km do znajomych. W połowie trasy dostrzegłem powolne działanie wycieraczek, 5km przed dotarciem do celu wyłącza się wspomaganie i załącza kontrolka ładowania. Dojechałem na miejsce, podłączyłem do prostownika u kumpla na 2h i postanowiłem wracać autem gdyż byłem z małym dzieckiem i nie wiedziałem co mnie czeka w drodze powrotnej. Wspomaganie dalej nie działało, kontrolka ładowania nie znikła, dalej już tylko gorzej.. po kolei zaczęły świecić wszystkie kontrolki, licznik zaczął wariować, lpg wyłączone, świateł nawet nie włączałem. Kontrolka check engine trochę mnie przestraszyła i postanowiłem na 30km skorzystać z lawety... Po podłączeniu w garażu do prostownika astra odpaliła normalnie, nawet na chwilę wróciło wspomaganie lecz kontrolka ładowania nie znikła... a więc reasumując co może być przyczyną? alternator, wiekowy akumulator czy też może coś innego? jeżeli alternator to jak wygląda sprawa z jego demontażem w z22se? Lepiej górą czy dołem go wyjąć? z góry dzięki za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2014, o 20:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Ja bym podejrzewał alternator właśnie. Co do demontażu to nigdy u siebie tego nie robiłem, ale jest on z góry mało widoczny pod maską, także przypuszczam, że dołem go będzie trzeba wyciągnąć.

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2014, o 21:09 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
górą wychodzi:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2014, o 21:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 listopada 2013, o 07:05
Lokalizacja: Warszawa-Mińsk Maz.
Imię: Dominik
Silnik: Z20LET
Miałem ten sam problem całkiem nie dawno i przyczyną był alternator. I od razu dodam że razem z alternatorem wymieniłem pasek klinowy i chwile później pękł mi napinacz więc może na wszelki wypadek też się na to przygotuj. Co do wymiany to nie pomogę bo osobiście alternatora nie wyjmowałem.

_________________
Mój garage:

http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopi ... 27&t=16208

IX Zlot ACC - mój pierwszy i na pewno nie ostatni zlot! Pozdrawiam wszystkich których miałem przyjemność na nim poznać i z którymi mogłem się świetnie bawić :)

X Zlot ACC - I ja tam byłem, miód i wino piłem... Pozdrowienia dla całej ekipy która się zjawiła :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2014, o 22:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lutego 2010, o 23:23
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Imię: Daniel
Silnik: Z20LET
Zacznij od akumulatora.Jak jest do dupy to i alternator go nie doładuje,a z tego co piszesz to pewnie i tak jest do wymiany.Potem podłącz miernik i sprawdź ładowanie.Jak będzie w granicach 14V to jest ok jak 12V to do naprawy alternator.Tak czy tak akumulator powinieneś wymienić.

_________________
Bemowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2014, o 05:36 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2009, o 16:52
Lokalizacja: Radom
Imię: Marcin
Silnik: Z20LET
Ja miałem ostatnio to samo, te same objawy i co się okazało, po sprawdzeniu miernikiem akumulatora walnięta była cela czyli akumulator nie ładował się do końca a prąd rozruchowy był około 5V więc zdecydowanie za mało no i poszedł nowy akumulator ale dodatkowo nie było ładowania, więc wyciągnąłem alternator a wyciąga się go nawet łatwo i od góry i poleciała jedna dioda, mostek na alternatorze zmieniłem i jest teraz w porządku, wiec zacznij od sprawdzenia ładowania najpierw.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lutego 2015, o 17:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Yoł ziomki:)

Chyba mi altek pierdyknął:/

Z rana normalnie auto odpalam, bo nowy aku jest.
Po odpaleniu świeci mi się kontrolka ładowania.
Jak dodam gazu ( obroty ) to gaśnie i po chwili znów się świeci.
Po dłuższej jeździe kontrolka gaśnie.
Naturalnie nie ma wspomagania jak jest zapalona kontrolka.
Teraz sprawdzałem po porannym jeżdzeniu i znów mi się świeci - auto postało dłużej.
Aku pokazuje 11.8 V przy pełnym obciążeniu, a gdy odpale silnik to tak z 12.7 V bez obciążenia.
Pytanie czy to szczotki się kończą czy coś innego? Wiadomo, że jak silnik się dogrzeje to i tam w altku temperatura się troszkę zwiększa i coś tam w nim się zwiększa i jest tam styk...żeby kontrolka zgasła...coś w ten deseń...
Masa do silnika jest, do altka też...ale nie chce mi się odkręcać kurczę tej śruby - na pewno zielony nalot tam jest, z psikałem wd i dalej to samo...
Na altku mam w granicach 11-11,90
Jakieś porady?
Altek do wymiany?

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lutego 2015, o 17:08 
Mieliśmy tak (dokładnie jak piszesz) w starym Nissanku wymieniliśmy z 4 alternatory i oczywiście także nowe AKU, okazało coś błahego, nie było masy (lub była słaba) i ładownie było nie pełne (lub wcale nie było). Proponuje sprawdzić masę ;)

W nissanku było 3-4 przyłączy mas wiec warto popatrzeć głębiej


Góra
  
 
PostNapisane: 3 lutego 2015, o 18:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
u mnie po odpaleniu 14V więc masz alternator do roboty najprawdopodobniej

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lutego 2015, o 19:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Mierząc na odpalonym silniku - miernikiem - gdzie czarny idzie do obudowy altka a czerwony na B1 wyszło mi 11-11,80 czasem do 12 dochodzi...więc pytanie...ile powinno być? Altek z tego oddaje te 11,80 i idzie to kablami do aku...to ile powinien dawać w takim razie altek? może ktoś zmierzyć Z22SE? czy on daje ok 14V?

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lutego 2015, o 19:15 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
ladowanie niezaleznie od silnika nie powinno byc mniejsze niz te 13,8v ;) i nie wieksze niz 14,4

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lutego 2015, o 19:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 września 2013, o 16:40
Imię: Jacek
Silnik: Z22SE
U mnie przy tych samych objawach przyczyna był alternator. Za naprawę miałem dać 150 bodajże regulator napięcia wysiadł... Kupiłem za 50zl super używany alternator na allegro i chula do teraz. Powodzenia życzę z demontażem bo w z22se to jest katastrofa . Wyciagnalem dołem bo górą klima zawadzala :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lutego 2015, o 20:55 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Nie no wyciagniecie to mały pikus:) Ja już raz wymieniałem alternator - hula 4rok...i chyba skucha

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL