Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 18:57

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 stycznia 2012, o 16:22 
Samochód stojąc około 10 dni nie chce odpalać - akumulator się rozładowuje (aku prawie nowy).

Jak sprawdzić czy i gdzie "zabiera" ?


Góra
  
 
PostNapisane: 12 stycznia 2012, o 17:46 
Rozumiem, że przed odstawieniem akumulator naładowany na max? Jeżeli nie to naładuj go do pełna prostownikiem i wtedy sprawdź.
To czy bierze i ewentualnie gdzie szukać zwiększonego poboru można sprawdzić domowym sposobem, wystarczy abyś miał miernik uniwersalny i trochę wolnego czasu.

Czynności, które teraz opiszę robisz na własną odpowiedzialność

1. Odpinasz klemę ujemną "-"
2. Ustawiasz miernik uniwersalny na pomiar prądu stałego i podpinasz go w szereg z klemą ujemną, którą odpiąłeś i biegunem ujemnym.
Ma to wyglądać mniej więcej tak "Biegun - akumulatora"------"miernik"------"klema - "
Oczywiście "------" oznacza kabel od miernika
3. Po takim podłączeniu powinno wrócić zasilanie auta a na mierniku pokazać się wartość prądu, jaki w danym momencie płynie w obwodzie (Pamiętaj, aby nie przekręcać stacyjki, bo może Ci spalić miernik!!!)
4. Porównujesz wartość z miernika po około 3 minutach od włączenia go do obwodu (na początku upływ będzie większy, ale to normalne, bo wszystko się włącza) do maksymalnej wartości upływu dla danego auta (z tego, co wiem to przyjmuje się, że ta wartość nie powinna przekraczać 0,03 A czyli 30mA nie zależnie od samochodu)
5. Jeżeli ta wartość jest większa to możesz zacząć szukać winnego na zasadzie wyjmowania poszczególnych bezpieczników i gdy pobór po wyjęciu danego bezpiecznika znacząco spadnie to masz już obwód, w którym coś jest nie tak.

Na początek radzę wyjąć bezpiecznik od radia albo od alarmu, jeżeli posiadasz, bo to są najczęstsze przyczyny


Góra
  
 
PostNapisane: 31 stycznia 2012, o 00:49 
o włąsnie to ja sie podepne pod temat , bo zima jak to zima ale kurde dzisiaj wsiadam i ledwo zakręcił , niby akumulator nowy(roczny) , i teraz pytanie co ma do tego bezpiecznik od radia i jaką powinien mieć wartość ? bo ostatnio znajomy podpinal mi radio , zle zaizolował kable i spalił bezpiecznik , i prawdopodobnie wsadził pierwszy lepszy jaki miał pod ręką . Jakiej pojemnosci powinien byc akumulator w bertonie ?


Góra
  
 
PostNapisane: 31 stycznia 2012, o 01:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Akumulator daje się w zależności od pojemności silnika. Do 1.8 myślę 55Ah będzie wystarczająca.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 stycznia 2012, o 01:16 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Ja mam u siebie w Z18XE 60Ah Centra Futura i pali na dotyk.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 stycznia 2012, o 16:39 
a wie ktos może co z tym bezpiecznikiem ? jaka powinna byc jego wartość ?


Góra
  
 
PostNapisane: 31 stycznia 2012, o 21:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
moim zdaniem alternator go nie laduje tak jak powinien, sprawdz ladowanie czy dobre,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lutego 2012, o 15:03 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 marca 2009, o 01:39
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Imię: Tomek
Silnik: inny
Ja sprawdzilem u siebie alternator - laduje dobrze.
Auto ostatnio stalo mi z 2-3 dni bez ruszania i potem nie odpalil. Zapewne w dzien zostawienia go akumultor nie byl naladowany na max, ale na pewno byl naladowany dobrze. Przy takich mrozach nie trzeba szukac po tym co zabiera prac (w aucie) tylko lepiej poszukac jakiegos cieplego garazu. Mrozy rzedu -20 stopni sa strasznie dotkliwe dla akumulatora i nic dziwnego ze auto po 2 dniach na takich mrozach ma aku prawie na minimum. Ja swoj aku nowy kupilem w lipcu i do mrozów jakie maja miejsce od kilku dni nie mialem ani razu problemów z odpalaniem.

Takie mrozy jakie sa teraz po prostu zjadają energie z akumulatorów. Czesto ludzie po 1 nocy maja problemy z zapaleniem.
Więc jezeli ktos nie mial takich problemów przed zimą to nie panikować ze prad gdzies ucieka tylko po prostu przeczekac mrozy ;)

_________________
HUMMART.pl - sklep z naklejkami!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lutego 2012, o 15:29 
Tak mniej więcej zachowuje się pojemność akumulatora zależnie od temperatury (% w funkcji temperatury)

Jak widać przy -20 stopniach pojemność akumulatora wynosi tylko 55% nominalnej czyli z prądem maksymalnym podobnie zakładając że akumulator w 100% naładowany.

Obrazek
Obrazek zaczerpnięty z http://www.skodafelicia.pl/viewtopic.php?f=8&t=7803&sid=909ad8740266322eb4a46a5a67d05b0a&view=print


Góra
  
 
PostNapisane: 3 lutego 2012, o 18:10 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 marca 2009, o 01:39
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Imię: Tomek
Silnik: inny
No to juz wiadomo jaka jest pojemnosc nieruszanego aku po 2 dobach w takich mrozach :P

_________________
HUMMART.pl - sklep z naklejkami!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lutego 2012, o 18:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Panowie astre trzymam w garażu więc nie ma problemów z odpaleniem, ale moja mama trzyma samochód pod domem. Nie ma żadnego problemu, na noc wyciągamy aku a rano zakładamy ;) 3 min roboty i bez płaczu. Polecam

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lutego 2012, o 19:05 
Od niedzieli do dzisiaj moja Aśka stała non stop nie odpalana pod chmurką przy mrozach do -22*, dzisiaj wsiadam i na dotyk dosłownie cyknęła :)


Góra
  
 
PostNapisane: 8 lutego 2012, o 09:43 
U mnie podobnie, 3 dni ostatnio stała bez odpalania i na dotyk :)
Dodam, że jak ją kupiłem 2 lata temu został przez poprzedniego właściciela alternator zregenerowany, może ma to wpływ na lepsze doładowanie akumulatora.


Góra
  
 
PostNapisane: 18 stycznia 2014, o 18:28 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:12
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
Podepnę się pod temat.

Wydaje mi się, że coś kradnie prąd z aku, chociaż nie jestem pewien do końca, ale do rzeczy.
Mam roczny aku Centra Futura 60Ah, do tej pory praktycznie nie było dnia, żeby qp stało i oczywiście nie było problemów z odpalaniem, także w duże mrozy. Mam garaż nieogrzewany. Jakoś ponad tydzień temu nie ruszałem auta 4-5 dni, wchodzę do samochodu, włączam zapłon, kontrolki się zapaliły, ale zero reakcji, nawet trochę nie miał siły zakręcić, a mrozów nie było temp na plusie kilka stopni, więc pierwsza myśl, coś nie tak z aku (gwarancja 3 lata), ale odpaliłem z przewodów pojeździłem kilka dni i znowu miał stać 2 dni, więc tym razem zdjąłem klemy, by nic nie brało prądu. Po postoju co prawda odpalił, ale po kilku sekundach, też nie było mrozów, więc spada prąd na niepodpiętym też, być może powinienem po tym pierwszym rozładowaniu wrzucić go na prostownik, ale sporo jeździłem więc powinien się dobrze naładować. Oddałem więc aku na gwarancji, po kilku dniach oddzwonili ze sklepu, że wszystko ok w celach itp. tylko rozładowany był, ale powiedzieli, że jeszcze raz odeślą do sprawdzenia i teraz czekam, czy wymienią, czy oddadzą mi mój. Od tamtej pory jeżdżę na zastępczym, który mi dali varta 44Ah z małym prądem rozruchowym i pierwsze odpalenie było ok, ale już później nie daje rady odpalić jeśli postoi dłużej niż dobę i nie wiem, czy dlatego, że to jakiś stary aku, czy rzeczywiście coś kradnie prąd... Dzisiaj nawet na przewody nie odpalił :/ . Co dziwne dzisiaj po podpięciu przewodów, od razu załączał się wiatrak na chłodnicy klimy ::eee , gdy włączałem zapłon wiatrak się wyłączał. No, ale reakcji zero na kręcenie. Ładowanie na klemach na mierniku mieści się w książkowych 13.8-14,4V, na opcom te same wskazania, zależnie ile odbiorników włączonych, ale w tych granicach, więc chyba alternator można wykluczyć(jeszcze na moim Centra). Chciałem także sprawdzić pobór prądu, jak spark napisał na początku i jak jest tu > http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... zladowuje/ miernik ustawiony na 200 mA, a wskazanie ciągle 1, zamiast w okolicach 100 ::opss , nie wiem dlaczego tak... Chyba, jedynym rozwiązaniem, będzie (jak będę miał swój aku), jechać do elektryka, by wyśledził przyczynę, chyba, że jednak wymienią aku i to pomoże. Już mnie to doprowadza do szału, bo za jakiś tydzień, będę potrzebował auto dzień w dzień, a tu takie cyrki ::klnie . Wszystko co mam w aucie działa pod stacyjke, oprócz radia, także nie wiem co tu może ciągnąć prąd. Jeszcze jedna sprawa jaką ostatnio zauważyłem, chyba 2 razy to przy kliknięciu kierunku zapaliła się kontrolka z hakiem, chyba jest ona od kierunków przyczepy, ale nie wiem, czy to ma związek z tą spawą.

Kurde, ale nadrukowałem :P , ale mam nadzieje, że problem opisany dokładnie, może ktoś miał z tym do czynienia ;)

_________________
My garage

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 stycznia 2014, o 19:12 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
w vectrze miałem podobnie, oświecała się ta ikonka z hakiem, miałem jakieś jajca z kierunkami i okazało się, że miałem przebicie w kablach


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL