Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 23:53

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 01:54 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
Jako że ogarnąłem tempomat w silniku X18XE1 to opisze co i jak + aktywację kontrolki w liczniku

dodam że całe okablowanie pod graty było u mnie fabrycznie zamontowane :) jeśli macie tak samo wystarczy zamontować części które są opisane poniżej
po poprawnym zamontowaniu wszystkiego tempomat powinien hulać bez jakiegokolwiek aktywacji techem lub bo-comem ponieważ w silnikach X nie potrzebna jest aktywacja

co jest potrzebne:
1 manetka pod tempomat
2 czujnik sprzęgła 3 PIN
3 czujnik hamulca 4 PIN
4 serwomotor tempomatu ;) czyli najważniejsza część samo serwo może być z zafiry astry omegi i vectry b ja posiadam serwo z vectry b 2,5l
natomiast długość linki w różnych silnikach i różnych autach jest bardzo różna, dla nas czym większa linka tym lepsza :) miałem tez osobną linkę z zafiry i była o 5 cm krótsza niż ta z vectry dlatego w razie czego poszukujcie linki z vectry b

teraz dodam fotki jak wyglądają poszczególne części
1. manetka pod tempomat
Obrazek

2. czujnik sprzęgła 3 PIN, posiada go każda coupe 2.2 lub 2.0T ewentualnie powinien też pasować z vectry C ale głowy za to nie dam
Obrazek

3. czujnik hamulca 4 PIN
Obrazek

4. serwomotor, jak widać czasami sprzedają go z takim metalowym uchwytem ;) ale nam on nie jest potrzebny
Obrazek Obrazek

kostka od serwomotoru znajduje się obok zbiorniczka płynu do spryskiwaczy i wygląda tak
Obrazek

cały serwomotor tez upychamy obok zbiorniczka spryskiwaczy jak na tym foto
Obrazek

montaż dodatkowej linki wygląda mniej więcej tak, po zamontowaniu w ori uchwyt który jest przy przepustnicy musimy ją poprowadzić tak aby była jak najmniej pozaginana
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

i w zasadzie to tyle :) tempomat powinien pracować bez problemu

teraz aktywacja kontrolki w liczniku ;) trzeba wyjąć licznik i dostać się do jego płyty głównej, ukaże nam się taki oto widok
Obrazek

jak już mamy wszystko na stole to potrzebujemy parę części do przylutowania

1. dioda SMD, kolor ori jest zielony
2 rezystor SMD o wartości 1,5 Kohm
3. rezystor SMD o wartości 620 Ohm
4. to zworka na liczniku w pewnym punkcie lub rezystor o wartości 0 ohm ;D
gdzie lutować poszczególne części znajdziesz na fotce powyżej :) dodam że ogólnie rezystory SMD są ciężko dostępne po sklepach elektronicznych więc można je zastąpić zwykłymi rezystorami rurkowymi, należy tylko pamiętać by powiedzieć sprzedawcy aby były jak najmniejsze gabarytowo :) ewentualnie można wylutować rezystory SMD z naszego licznika z nieużywanych kontrolek od automatycznej skrzyni biegów lub od trybu sport w automatycznej skrzyni :)

rezystory noszą oznaczenia
152= 1,5 Kohm
6200= 620 Ohm
Obrazek


lub inna opcja kupić licznik od bertone od anglika za grosz i z niego wziąć te ori rezystory, wybór który sposub wybierzecie pozostawiam wam samym

gdy już wszystko zrobicie i będziecie mieć polutowane na płycie to pozostaje wam pociągnąć dodatkowy kabelek do wysterowania diody od serwomotoru PIN J, jest on jako jedyny wolny we wtyczce serwomotoru, natomiast sam serwomotor ma wszystkie piny brak tylko konektorka we wtyczce
Obrazek
więc we wtyczce robimy dodatkowy konektorek i od niego ciągniemy dodatkowy kabelek pod wtyczkę licznika pod pin nr 14
Obrazek

na czarno macie zaznaczony pin nr 14, konektorek pod ten pin proponuje wyciągnąć z jakiegoś szrotowego samochodu żeby potem nie było problemów przy składaniu

i to by było na tyle po złorzeczeniu wszystkiego w całość dioda powinna świecić po włączeniu tempomatu tak jak u Mnie
Obrazek

mam nadzieję że jakoś zrozumiale to opisałem

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2014, o 17:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
w razie jak by ktoś miał licznik TRW to lutowanie diody oraz rezystorów wygląda tak :) cała reszta tak samo :)
Obrazek
Obrazek

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL