Jako że ogarnąłem tempomat w silniku X18XE1 to opisze co i jak + aktywację kontrolki w liczniku
dodam że całe okablowanie pod graty było u mnie fabrycznie zamontowane
jeśli macie tak samo wystarczy zamontować części które są opisane poniżej
po poprawnym zamontowaniu wszystkiego tempomat powinien hulać bez jakiegokolwiek aktywacji techem lub bo-comem ponieważ w silnikach X nie potrzebna jest aktywacja
co jest potrzebne:
1 manetka pod tempomat
2 czujnik sprzęgła 3 PIN
3 czujnik hamulca 4 PIN
4 serwomotor tempomatu
czyli najważniejsza część samo serwo może być z zafiry astry omegi i vectry b ja posiadam serwo z vectry b 2,5l
natomiast długość linki w różnych silnikach i różnych autach jest bardzo różna, dla nas czym większa linka tym lepsza
miałem tez osobną linkę z zafiry i była o 5 cm krótsza niż ta z vectry dlatego w razie czego poszukujcie linki z vectry b
teraz dodam fotki jak wyglądają poszczególne części
1. manetka pod tempomat
2. czujnik sprzęgła 3 PIN, posiada go każda coupe 2.2 lub 2.0T ewentualnie powinien też pasować z vectry C ale głowy za to nie dam
3. czujnik hamulca 4 PIN
4. serwomotor, jak widać czasami sprzedają go z takim metalowym uchwytem
ale nam on nie jest potrzebny
kostka od serwomotoru znajduje się obok zbiorniczka płynu do spryskiwaczy i wygląda tak
cały serwomotor tez upychamy obok zbiorniczka spryskiwaczy jak na tym foto
montaż dodatkowej linki wygląda mniej więcej tak, po zamontowaniu w ori uchwyt który jest przy przepustnicy musimy ją poprowadzić tak aby była jak najmniej pozaginana
i w zasadzie to tyle
tempomat powinien pracować bez problemu
teraz aktywacja kontrolki w liczniku
trzeba wyjąć licznik i dostać się do jego płyty głównej, ukaże nam się taki oto widok
jak już mamy wszystko na stole to potrzebujemy parę części do przylutowania
1. dioda SMD, kolor ori jest zielony
2 rezystor SMD o wartości 1,5 Kohm
3. rezystor SMD o wartości 620 Ohm
4. to zworka na liczniku w pewnym punkcie lub rezystor o wartości 0 ohm
gdzie lutować poszczególne części znajdziesz na fotce powyżej
dodam że ogólnie rezystory SMD są ciężko dostępne po sklepach elektronicznych więc można je zastąpić zwykłymi rezystorami rurkowymi, należy tylko pamiętać by powiedzieć sprzedawcy aby były jak najmniejsze gabarytowo
ewentualnie można wylutować rezystory SMD z naszego licznika z nieużywanych kontrolek od automatycznej skrzyni biegów lub od trybu sport w automatycznej skrzyni
rezystory noszą oznaczenia
152= 1,5 Kohm
6200= 620 Ohm
lub inna opcja kupić licznik od bertone od anglika za grosz i z niego wziąć te ori rezystory, wybór który sposub wybierzecie pozostawiam wam samym
gdy już wszystko zrobicie i będziecie mieć polutowane na płycie to pozostaje wam pociągnąć dodatkowy kabelek do wysterowania diody od serwomotoru PIN J, jest on jako jedyny wolny we wtyczce serwomotoru, natomiast sam serwomotor ma wszystkie piny brak tylko konektorka we wtyczce
więc we wtyczce robimy dodatkowy konektorek i od niego ciągniemy dodatkowy kabelek pod wtyczkę licznika pod pin nr 14
na czarno macie zaznaczony pin nr 14, konektorek pod ten pin proponuje wyciągnąć z jakiegoś szrotowego samochodu żeby potem nie było problemów przy składaniu
i to by było na tyle po złorzeczeniu wszystkiego w całość dioda powinna świecić po włączeniu tempomatu tak jak u Mnie
mam nadzieję że jakoś zrozumiale to opisałem