Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 12:38

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, o 22:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
jezeli masz interfejs na COM to nic ci nie da przejsciowka na USB.
musisz kupic adapter COM i wtedy dopiero bedzie dzialac.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, o 22:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Na USB nie dzialaja tego typu urzadzenia.
Tylko na COM.
Jezeli masz Laptop, to kup sobie karte PCMCIA z wyjsciam COM (bo dzisiejsze Laptopy go juz nie maja) i wszystko bedzie dzialac jak nalezy.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, o 10:10 
SirAdam napisał(a):
Na USB nie dzialaja tego typu urzadzenia.
Tylko na COM.
Jezeli masz Laptop, to kup sobie karte PCMCIA z wyjsciam COM (bo dzisiejsze Laptopy go juz nie maja) i wszystko bedzie dzialac jak nalezy.

Miałem interfejs na USB - nie działał z moim laptopem. Wymieniono mi go na interfejs COM i dokupiłem przejściówkę PCMCIA -> COM nadal nie działało pomimo różnych sterowników i innych kombinacji. Ten sam interfejs na COM bez żadnego problemu działa z laptopem kolegi, który ma wyjście COM i z kompem stacjonarnym z wyjściem COM. Tak więc przejściówka PCMCIA -> COM nie gwarantuje poprawnej pracy. Z informacji, które pozyskałem przeszukując internet dowiedziałem się że zależy to od płyty głównej laptopa (dokładniej od przerwań).


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, o 13:57 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
i tak zrobie, myslalem ze zadziala. Dzieki i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, o 19:31 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Przejściówka musi zapewnic fizyczny COM i wtedy bedzie dzialac taki fejs. Nie kazda przejsciuwka PCMCIA -> COM to gwarantuje ale wiekszosc tak. Mozna na forum elektrody poszukac ktore napewno beda dzialac poprawnie - kiedys czytalem otym wlasnie tam.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, o 11:13 
Podepnę sie pod temat . otóz mam nastepujacy problem z interfejsem ale od poczatku .

Kupiłem nowy (ładniejszy licznik) do mojej Asterki .Niestety po podłaczeniu ma przebieg ok 217 a ja miałem oryginalnie ok 145 .Oba liczniki VDO . napisałem do sprzedawcy interfejsów czy bedzie mozna skorygować przebieg . Odpisał ze jesli vdo to nie bedzie problemów .

Kupiłem fejsa i sciagnełem programik opel tech 2 . wybrałem marke model auta - elektronika -liczniki . wtedy na dole jest opcja odnosnie KM . wcisnełem i pokazał sie obecny przebieg z nowego licznika tj te 217 i wpisz nowy przebieg. wiec wpisałem swoj autentyczny 145 i wcisnełęm zapisz km , nic sie nie zmieniło , wcisnełem wiec jeszcze zapisz eprom . Zaczeło sie cos wczytywac zapisywac , chciałem przestawić laptopa na kolana i niechcacy wypieła mi sie wtyczka COM z laptopa . wyłaczyłem zapłon i teraz po właczeniu na liczniku dziennym jest napis PROG09 czy jakos tak .no i wskazówki od paliwa i temperatury silnika pokazuja głupoty np od temp od razu po zapaleniu zimnego auta 100 stopni .

zczytałem błedy i wyskoczyło pare , jakies o napieciu tych wskazników , skasowałem i został tylko jeden tzn aby zaprogramowac ponownie pamieć . Nie wiem jak to zrobić , po wcisnieciu ponownie zapisz eprom wystakuje jakis dziwny komunikat cos beyond en of file i nic nie można zrobić . Jesli ktoś wie co z tym zrobic bardzo prosze o pomoc !! .pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, o 14:51 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Nie wiem jak w przypadku liczników, ale generalnie epromy można zaprogramować zewnętrznym programatorem, tylko że trzeba wyjąć kostkę. Popytaj w sklepach elektronicznych.

_________________
Leszek


Ostatnio edytowano 13 stycznia 2009, o 14:51 przez DAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, o 15:09 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Do astr byly dwa rodzaje licznkow stosowane ( juz nie pamietam jakie marki) Jednego mozna bylo bez problemu krecic( to byl ten najczesciej stosowany) a ten drugi to wlasnie juz fejsem nie szlo go przekrecic. Jedynym wyjsciem bylo wylutowanie epromu i progamowanie osobno. Trzeba by sie zaglebic troszke w "szkole bascom" ale ja juz sie w to nie bawilem kilka lat. Jeszcze jak Ty namieszales tym odpieciem fejsa to nie wiem czy da sie cokolwiek zrobic. Jest nawet taki osobny programik do krecenia licznikow w oplach( taki odłam techa oplowskiego) i jak mi nie chcialo przekrecic licznika w techu to tym krecilem. Jeszcze mialem tez taki przypadek ze krecilem licznik i wykazywal ze niby nie zmienil przebiegu ale po odpieciu fejsa i ponownym odpaleniu auta byl juz przekrecony. Jak cos to proboj kilka razy. Daj maila to wysle Ci ten programik do krecenia szafy.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, o 15:22 
wesol napisał(a):
Do astr byly dwa rodzaje licznkow stosowane ( juz nie pamietam jakie marki) Jednego mozna bylo bez problemu krecic( to byl ten najczesciej stosowany) a ten drugi to wlasnie juz fejsem nie szlo go przekrecic. Jedynym wyjsciem bylo wylutowanie epromu i progamowanie osobno. Trzeba by sie zaglebic troszke w "szkole bascom" ale ja juz sie w to nie bawilem kilka lat. Jeszcze jak Ty namieszales tym odpieciem fejsa to nie wiem czy da sie cokolwiek zrobic. Jest nawet taki osobny programik do krecenia licznikow w oplach( taki odłam techa oplowskiego) i jak mi nie chcialo przekrecic licznika w techu to tym krecilem. Jeszcze mialem tez taki przypadek ze krecilem licznik i wykazywal ze niby nie zmienil przebiegu ale po odpieciu fejsa i ponownym odpaleniu auta byl juz przekrecony. Jak cos to proboj kilka razy. Daj maila to wysle Ci ten programik do krecenia szafy.


dziekuje za odpowiedz . Tak masz racje dwa rodzaje liczników TRW i VDO . Pewnie te Vdo da rade bez problemu ustawić . Teraz sprawdziłem. Ten w ktorym namieszłałem to TRW , teraz zamonotwałem VDO stary . problem znikł wiec naszczescie namieszałem tylko w samym liczniku a nie gdzie indziej.

Co do programowania eeprom - w jaki sposób mogę naprawic ten licznik ktory no trzeba to powiedziec zepsułem przez własną głupotę ;-( . czy można np wlutować nową tą pamięć eeprom ?? A jeśli tak to samo wlutowanie wystarczy czy trzeba go jeszcze zaprogoramować ?? czy poprostu wizyta na prawdziwym techu w aso rozwiaze problem.Tyleko ze w aso zaraz zaplace ze 100 zł pewnie no i nie ma juz w moim miescie zlikwidowali aso.

MOj mail maka-aukcje@o2.pl z góry dzieki za programik .


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, o 14:29 
http://allegro.pl/item615363676_najleps ... od_ss.html
Najlepszy na allegro interfejs Opel tech 2 z cyfrowym multiplexem na usb od 96 do 2004 + działa jak Vag kkl i obsługuje grupe VAG od 88 do 2004

Co myslicie o takim czyms? Bo z tego co czytam to jednemu chodzi pod com, drugiemu
pod usb i ciezko z tym trafic. Na jakiej podstawie wybierac kabel? Moze macie cos pewnego?

Jajnik


Ostatnio edytowano 30 kwietnia 2009, o 15:45 przez Jajnik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, o 15:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
bedzie chodzil:) ja kupilem za 80 zl i smiga elegancko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, o 19:32 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
Jajnik napisał(a):
http://allegro.pl/item615...plex_od_ss.html
kolega ma cos takiego i wg niego: nie działa ze wszystkimi samochodami choć niby powinny i są z nimi różne cyrki. Może Ci zadziałać, ale nie musi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, o 09:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Jajnik napisał(a):
bedzie chodzil:) ja kupilem za 80 zl i smiga elegancko


Za 80 zl na usb i smiga?? z czym sprawdzales( jakie marki aut) zapodaj jakiegos linka z twoim fejsem.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, o 09:59 
wesol napisał(a):
Jajnik napisał(a):
bedzie chodzil:) ja kupilem za 80 zl i smiga elegancko


Mala pomyleczka, to napisal @Jurand :)

Jajnik

[ Dodano: Czw 07 Maj, 2009 20:06 ]
Mam kabel, taki jak pokazywalem wczesniej, lecz niestety cos mi programik szwankuje
chyba. Wlaczam opel techa 2 i odrazu wyskakuje mi "parametr jest niepoprawny",
wciskam OK i idzie program, pozniej wchodze w ustawienia, robie tak zeby COM byl
odpowiedni, i wchodze w diagnostyke, tam wybieram swoj rocznik, swoj model, nastepnie
np. silnik, wybieram z20let i mi wyskakuje "prosze przelaczyna na pin:7"... a niby kabel
ma miec multiplex.. Co radzicie?

Jajnik


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 19:12 
No właśnie, ja mam podobnie :/


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL