Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
lusterko fotochromowe z vectry c manual http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=15328 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bertoneqp [ 18 czerwca 2013, o 19:42 ] |
Tytuł: | lusterko fotochromowe z vectry c manual |
Witam z racji tego że zabieram się za montaż takowego lusterka postanowiłem wydrukować sobie manual co i jak ale niestety napotkałem problem ponieważ nigdzie na naszym forum nie ma porządnego manuala a na astra g pl jest ale trzeba czytać cały wątek żeby sklecić wszystkie potrzebne informacje w całość więc postanowiłem to zrobić i wkleić na naszym forum bo się przyda innym którzy będą chcieli sobie takie coś sprawić ......................................................................................................................................................................w wersji z szyberdachem ....................................................................................................................................................................- czarny - plus po zapłonie (podpinamy się pod wtyczkę szyberdachu, skrajny czarny przewód |
Autor: | martino90 [ 18 czerwca 2013, o 20:46 ] |
Tytuł: | Re: lusterko fotochromowe z vectry c manual |
. Fajny manual, na pewno się przyda. Też w przyszłości planuję sprawić sobie takie lusterko. |
Autor: | SlimShady [ 19 czerwca 2013, o 18:47 ] |
Tytuł: | Re: lusterko fotochromowe z vectry c manual |
Teraz tak.. gdzie znajduje sie to zlacze X1 ? Aby sie do niego dostac trzeba podsufitke jakas odgiac, sciagnac czy jak ? |
Autor: | bertoneqp [ 20 czerwca 2013, o 09:39 ] |
Tytuł: | Re: lusterko fotochromowe z vectry c manual |
SlimShady złącze X1 znajduje się po lewej stronie, pod trójkątem przy klamce do otwierania maski |
Autor: | martino90 [ 22 września 2013, o 12:50 ] |
Tytuł: | Re: lusterko fotochromowe z vectry c manual |
Jak obiecałem wcześniej, zrobiłem kilka dodatkowych fotek z montażu lusterka fotochromatycznego z Vectry C. Z góry sorki za jakość zdjęć. Nie miałem cyfrówki . Zaczynamy on rozebrania lusterka na części pierwsze. Uporanie się z zatrzaskami obudowy nie jest takie łatwe. Proponuję zacząć od dolnych rogów. Po ściągnięciu ramki przedniej ukarze się nam lustro z widoczną pod spodem płytką. Podnosimy delikatnie lustro i podważamy płytkę w miejscu gdzie znajduje się dolna dioda (ta bursztynowa). Kiedy płytkę będziemy już mogli lekko podnieść z tyłu wypinamy dwie małe wtyczki (biała i czarna, mają po dwa piny). Po odpięciu przewodów możemy już odłożyć lustro z płytką na bok. Teraz z mocowania stopki w obudowie wykręcamy dwie śrubki na śrubokręt krzyżak i wyciągamy całe ucho do siebie. Aby rozebrać na części pierwsze stopkę należy najpierw zdemontować metalowy oring który stawia opór kulce. Najlepiej to zrobić wąskimi kombinerkami. Po ściśnięciu pierścienia próbujemy go zsunąć z plastyku. Gdy zdejmiemy pierścień za pomocą siły rozdzielamy stopkę od mocowania w obudowie. Po demontażu mamy następujący widok: Ja montowałem lusterko na stopce od Vectry po lekkich modyfikacjach dla wyglądu, ponieważ kupiłem sobie za małą koszulkę termokurczliwą. Próbowałem także okleić kulkę taśmą izolacyjną ale był to marny pomysł . Nie wygląda to jakoś szałowo ale lusterko pewnie się trzyma na miejscu i nie opada. Wracając do instrukcji. Teraz w samochodzie demontujemy stare lusterko. Najpierw ściągamy osłonę stopki przy samej szybie. Zamocowana jest ona na małych zatrzaskach. Kiedy ja ściągniemy troszkę ze stopki ciągniemy lusterko w dół równolegle do szyby. Powinno one "zjechać" z uchwytu na szybie. Następnie przy użyciu swojej siły rozdzielamy stopkę od lusterka. Osoby które chcą mieć kabel poprowadzony w stopce muszą nawiercić otwór w kulce. Szczegółów nie znam bo po prostu nie robiłem tego u siebie. Było to wiele razy opisywane w innych manualach. Teraz kabelki. Zaczynamy od ściągnięcia lusterka wewnętrznego i demontażu osłon przeciwsłonecznych. Umożliwi to delikatne odchylenie podsufitki co się przyda przy ciągnięciu przewodu ze złącza X1. Mamy cztery kabelki do zasilenia. Ja miałem tyle łatwiej, że miałem fabryczną wtyczkę z szyberdachu w której jest "plus" po zapłonie (czarny przewód) oraz masa (brązowy przewód, środkowy w w/w wtyczce). Potrzebny nam jeszcze sygnał biegu wstecznego, który występuje właśnie w złączu X1 pod osłoną przy rączce otwierania maski. Po jej ściągnięciu (najlepiej zdemontować w/w rączkę) będziemy widzieć duże połączenie wielu przewodów, które po otwarciu osłony zostaje rozdzielone. Sygnał z biegu wstecznego pobieramy z pinu nr. 18 (biało-czarny przewód). Jeśli już zlokalizujemy podany kabelek to demontujemy osłonę słupka bocznego i przeciągamy kabelek od złącza aż pod samą lampkę wewnętrzną. Lutujemy ten kabelek do przewodu biało-czarnego no i mamy już sygnał wstecznego załatwiony. Teraz odcinamy oryginalną wtyczkę z Vectry, która znajduję się na zakończeniu przewodów wychodzących z lusterka. Pozbawiamy kabelki osłonek i przystępujemy do łączenia kabelków. Mamy następujące kabelki z lusterka: czarny (plus), brązowy (masa), szary (otwarcie drzwi), biało czarny (sygnał z wstecznego). O plusie, masie i wstecznym już pisałem, natomiast został jeszcze szary przewód, który podpinamy do szarego z zasilania lampki wewnętrznej. Kiedy połączymy wszystko możemy w/w kabelki wypuścić z przodu podsufitki i dalej do lusterka. Stopka z Vectry C Opiszę teraz jak przerobić stopkę z vectry aby jakoś w miarę wyglądała na szybie. Mocujemy stopkę w imadle i odcinamy jej "skrzydełka". Jest ta aluminium także idzie łatwo. Później za pomocą pilniczka albo czegoś do wygładzenia powierzchni niwelujemy niedoskonałości po cięciu. Aby ta operacja nie była widoczna malujemy stopkę na czarno (ja użyłem farby w sprayu, czarny mat). Po wyschnięciu możemy przystąpić do montażu ostatecznego. Najpierw składamy całe mocowanie w całość (odwrotność demontażu), następnie przekładamy przewody przez otwór w stopce i montujemy ją na szybie. Później przykręcamy tylną obudowę do uchwytu i podpinamy przewody do płytki. W tym momencie możemy sprawdzić czy lusterko działa jak powinno, aby nie było niepotrzebnych po założeniu przedniej ramki bo wtedy już pozamiatane będzie . Jeśli lusterko działa prawidłowo możemy je całkowicie poskładać i cieszyć się z nowego nabytku. U mnie wygląda tak: Za dnia: Nocą: I to na tyle. Z góry przepraszam na błędy lub niezrozumiałe określenia . |
Autor: | Feg [ 22 września 2013, o 13:13 ] |
Tytuł: | Re: lusterko fotochromowe z vectry c manual |
ta stopka nie ma oslony? bo to jedyny badziewnie wygladajaca rzecz. mialem to robic u siebie ale widze zbyt duzo roboty ani jednego kabla nie ogarne |
Autor: | martino90 [ 22 września 2013, o 13:42 ] |
Tytuł: | Re: lusterko fotochromowe z vectry c manual |
Nie ma osłony. Jeśli przerobisz starą stopkę to będziesz miał tak samo jak w oryginale. Ja zostałem przy tej z vectry ponieważ nie mogłem tej kulki ogarnąć. Kabelki to akurat jest pikuś w porównaniu z przerabianiem starej stopki . |
Autor: | Domix4 [ 6 lutego 2014, o 09:33 ] |
Tytuł: | Odp: lusterko fotochromowe z vectry c manual |
A próbował ktoś to zrobić na stopce z Vectry i osłonie lusterka z Vectry? Wysłano z Samsung Galaxy S III za pomocą Tapatalk |
Autor: | martino90 [ 6 lutego 2014, o 10:20 ] |
Tytuł: | Re: lusterko fotochromowe z vectry c manual |
Widziałem już takie coś chyba na AGC ktoś tak zrobił ale ta osłona jest za duża do zwykłej szyby Astry i z zewnątrz wychodzi poza ten zaciemniony obszar przy lusterku i wtedy to badziewnie wygląda. Tutaj masz jak wyglądał oryginał http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=74&t=2174&start=90 |
Autor: | Domix4 [ 6 lutego 2014, o 11:41 ] |
Tytuł: | Odp: lusterko fotochromowe z vectry c manual |
Ta obudowa na przedstawionym przeze mnie foto nie jest tak długa jak ta na AGC bo tam jest jeszcze czujnik deszczu... Na dniach będę kupował lusterko z vc to wezmę takie razem z tym plastikiem może coś z tego wyrzeźbie. Wysłano z Samsung Galaxy S III za pomocą Tapatalk |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |