Jak obiecałem wcześniej, zrobiłem kilka dodatkowych fotek z montażu lusterka fotochromatycznego z Vectry C. Z góry sorki za jakość zdjęć. Nie miałem cyfrówki

.
Zaczynamy on rozebrania lusterka na części pierwsze. Uporanie się z zatrzaskami obudowy nie jest takie łatwe. Proponuję zacząć od dolnych rogów. Po ściągnięciu ramki przedniej ukarze się nam lustro z widoczną pod spodem płytką. Podnosimy delikatnie lustro i podważamy płytkę w miejscu gdzie znajduje się dolna dioda (ta bursztynowa). Kiedy płytkę będziemy już mogli lekko podnieść z tyłu wypinamy dwie małe wtyczki (biała i czarna, mają po dwa piny). Po odpięciu przewodów możemy już odłożyć lustro z płytką na bok. Teraz z mocowania stopki w obudowie wykręcamy dwie śrubki na śrubokręt krzyżak i wyciągamy całe ucho do siebie. Aby rozebrać na części pierwsze stopkę należy najpierw zdemontować metalowy oring który stawia opór kulce. Najlepiej to zrobić wąskimi kombinerkami. Po ściśnięciu pierścienia próbujemy go zsunąć z plastyku. Gdy zdejmiemy pierścień za pomocą siły rozdzielamy stopkę od mocowania w obudowie. Po demontażu mamy następujący widok:

Ja montowałem lusterko na stopce od Vectry po lekkich modyfikacjach dla wyglądu, ponieważ kupiłem sobie za małą koszulkę termokurczliwą. Próbowałem także okleić kulkę taśmą izolacyjną ale był to marny pomysł

. Nie wygląda to jakoś szałowo ale lusterko pewnie się trzyma na miejscu i nie opada.
Wracając do instrukcji. Teraz w samochodzie demontujemy stare lusterko. Najpierw ściągamy osłonę stopki przy samej szybie. Zamocowana jest ona na małych zatrzaskach. Kiedy ja ściągniemy troszkę ze stopki ciągniemy lusterko w dół równolegle do szyby. Powinno one "zjechać" z uchwytu na szybie. Następnie przy użyciu swojej siły rozdzielamy stopkę od lusterka. Osoby które chcą mieć kabel poprowadzony w stopce muszą nawiercić otwór w kulce. Szczegółów nie znam bo po prostu nie robiłem tego u siebie. Było to wiele razy opisywane w innych manualach.
Teraz kabelki. Zaczynamy od ściągnięcia lusterka wewnętrznego i demontażu osłon przeciwsłonecznych. Umożliwi to delikatne odchylenie podsufitki co się przyda przy ciągnięciu przewodu ze złącza X1. Mamy cztery kabelki do zasilenia. Ja miałem tyle łatwiej, że miałem fabryczną wtyczkę z szyberdachu w której jest "plus" po zapłonie (czarny przewód) oraz masa (brązowy przewód, środkowy w w/w wtyczce).

Potrzebny nam jeszcze sygnał biegu wstecznego, który występuje właśnie w złączu X1 pod osłoną przy rączce otwierania maski. Po jej ściągnięciu (najlepiej zdemontować w/w rączkę) będziemy widzieć duże połączenie wielu przewodów, które po otwarciu osłony zostaje rozdzielone. Sygnał z biegu wstecznego pobieramy z pinu nr. 18 (biało-czarny przewód).
Jeśli już zlokalizujemy podany kabelek to demontujemy osłonę słupka bocznego i przeciągamy kabelek od złącza aż pod samą lampkę wewnętrzną. Lutujemy ten kabelek do przewodu biało-czarnego no i mamy już sygnał wstecznego załatwiony.


Teraz odcinamy oryginalną wtyczkę z Vectry, która znajduję się na zakończeniu przewodów wychodzących z lusterka. Pozbawiamy kabelki osłonek i przystępujemy do łączenia kabelków. Mamy następujące kabelki z lusterka: czarny (plus), brązowy (masa), szary (otwarcie drzwi), biało czarny (sygnał z wstecznego). O plusie, masie i wstecznym już pisałem, natomiast został jeszcze szary przewód, który podpinamy do szarego z zasilania lampki wewnętrznej.


Kiedy połączymy wszystko możemy w/w kabelki wypuścić z przodu podsufitki i dalej do lusterka.
Stopka z Vectry COpiszę teraz jak przerobić stopkę z vectry aby jakoś w miarę wyglądała na szybie. Mocujemy stopkę w imadle i odcinamy jej "skrzydełka". Jest ta aluminium także idzie łatwo. Później za pomocą pilniczka albo czegoś do wygładzenia powierzchni niwelujemy niedoskonałości po cięciu. Aby ta operacja nie była widoczna malujemy stopkę na czarno (ja użyłem farby w sprayu, czarny mat). Po wyschnięciu możemy przystąpić do montażu ostatecznego. Najpierw składamy całe mocowanie w całość (odwrotność demontażu), następnie przekładamy przewody przez otwór w stopce i montujemy ją na szybie.

Później przykręcamy tylną obudowę do uchwytu i podpinamy przewody do płytki. W tym momencie możemy sprawdzić czy lusterko działa jak powinno, aby nie było niepotrzebnych

po założeniu przedniej ramki bo wtedy już pozamiatane będzie

. Jeśli lusterko działa prawidłowo możemy je całkowicie poskładać i cieszyć się z nowego nabytku. U mnie wygląda tak:
Za dnia:


Nocą:


I to na tyle. Z góry przepraszam na błędy lub niezrozumiałe określenia

.
_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V --->
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001Jest: Opel Astra H GTC Sport