Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 05:35

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Montaz xenonow
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 09:19 
Postanowilem zamontowac sobie do zwyklych lamp xenonki - takie jak sa w duzych ilosciach sprzedawane na allegro. Czyli poprostu chinskie zestawy.

Na samym poczatku zrobilem natomiast blad - zamontowalem H7 zamiast HB4. Jakbym kupil HB4 to montaz bylby prosty a tak to musialem przerabiac troche istniejace gniazdo (20zl/sztuke w aso jakby komus peklo, bo mi sie np. polamalo przy wymontowywaniu....).

Przerobka sama w sobie okazal sie prosta, bo gniazdo jest wykonane z bardzo lamliwego plastiku. Wiec do przerobki uzylem zwyklych kombinerek :wink:

Co do efektu - ja jestem bardzo zadowolony, wedlug mnie to jest przepasc w porownaniu do tego co bylo. Jednakze do soczewek jeszcze duzo brakuje. Wyszedlem z zalozenia, ze jak zamontuje zestaw H7, a potem bede chcial soczewki, to sobie zamontuja takie swiatla z soczewkami jak ma Warik (pod H7) i normalnie przeloze zestaw.

Jak zamontowac i jak to wyglada po montazu mozecie zobaczyc na fotkach ponizej. Co do samych zestawow - wszystkie te zestawy na allegro to i tak pochodza od jednego producenta.... Ale jakosc wykonania jest wedlug mnie wysoka, zwlaszcza jak na produkt chinski. Zobaczymy ile to podziala, ale juz tydzien jezdze bez problemow narazie. Montaz jest intuicyjny - wszystkie kostki pasuja do siebie tylko na jeden sposob, wiec nawet jakby ktos chcial to zle nie podlaczy.... Jak sie zle podlaczy pod zasilanie to sie lampa poprostu nie zapala, ale nic sie nie stanie.

Teraz musze odkladac na soczewki:) Tylko ta perspektywa zdejmowania zderzaka mnie przeraza - znowu sie nie bedzie chcial trzymac :sad:

Maciek

Ps.
Jakis miesiac temu bylem na stacji kontroli na ustawieniu swiatel, teraz po zamontowaniu xenonow pojechalem i wedlug nich idealnie ustawione sa. U mnie jest tylko jeden problem - ja mam popsuty prawy reflektor. Na szczescie nie oslepia kierowcow, ale swieci tak jakby caly w poziomie - nie ma odchylenia do gory z prawej strony. To niestety wyszlo juz jak ustawialem zwykle zarowki. Lewy na szczescie jest dobry i ma idealne odchylenie. Na szczescie lewy mi wystarczajaco oswietla pobocze.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 10:44 
Dobrze zrozumiałem, że "gwint" żarówki H7 różni się od tego w HB4?
Gdy zakupię HID pod HB4 wsadzę sam żarnik xenonowy z jego gwintem w lampę, tzn w miejsce normalnie zajmowane przez żarówkę+tą "złączkę", do której wtyka się wiązkę z przewodami (na rys.2 po prawo), a gdy wezmę HID pod H7, będę musiał żarnik wsadzić w przerobioną w/w plastikową "złączkę" (z której trzeba wyciąć otwór, jak na rys.2 po lewo) :?:

Sam żarnik pod H7 ma za mało uchwytów, żeby bezpośrednio umieścić go w lampie? O to chodzi?

Maciek, dzięki wielkie za opis :!:
Jeszcze zdradź, gdzie zamontowałeś przetwornice i będzie miód malina :grin:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 11:26 
Mój brat w Golfie 4 ma też przerobione zwykłe lampy na xenony tylko przetwornice są firmy HELLA i efekt jest naprawdę bardzo dobry i tak jak mjaza napisał

mjaza napisał(a):
Co do efektu - ja jestem bardzo zadowolony, wedlug mnie to jest przepasc w porownaniu do tego co bylo. Jednakze do soczewek jeszcze duzo brakuje


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 11:44 
Z przetwornicami bylo najciezej. Od strony kierowcy jest miejsca duzo wiec nie ma problemu, ale od strony pasazera nie ma za bardzo jak..... W koncu zamocowalem ja na opaskach zaciskowych - najlepsze rozwiazanie. W koncu wazne jest aby nie lataly, a nie aby byly jakos pieknie przymocowane. Najlepiej oczywiscie byloby zdjec zderzak i tam zamontowac przetwornice (jak seryjne), ale komu sie chce :razz:

Maciek
Ps.
Ja podejzewam, ze HB4 by pasowaly pod te gniazda oplowskie, ale tak naprawde to pewien nie jestem. Moze Adam cos wie w tej sprawie. Bo jakby tak bylo, to nie trzeba by przerabiac tych przejsciowek. Niby duzo roboty nie ma, ale zawsze byloby wygodniej.

Ps2.
Sam zarnik H7, to bedzie tam luzem w srodku latal, bo ten uchwyt montazowy jak widac na zdjeciu jest znaczaco wiekszy od H7.

Ja jestem zadowolony, bo jeszcze mialem to szczescie, ze mi w niedziele jedna zarowka padla. Wiec zamiast zmieniac zalozylem xenonki.....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 13:41 
mjaza napisał(a):
Bo jakby tak bylo, to nie trzeba by przerabiac tych przejsciowek. Niby duzo roboty nie ma, ale zawsze byloby wygodniej.


Rozumiem, że trzeba odciąć w przejściówce tą zaznaczoną część:
Obrazek
i włożyć żarnik w zrobiony w przejściówce otwór.
Na jakiej zasadzie żarnik "trzyma się" przejściówki? Normalna żarówka wchodzi stykami w przejściówkę, a żarnik xenonowy? Tak jak na rysunku poniżej:
Obrazek
Otwór w przejściówce musi być idealnie dopasowany pod żarnik, czy ten plastik w żarniku jest przyklejony do przejściówki, czy może ta guma z tyłu dociska i nic nie lata?

mjaza, jak możesz to cyknij foto tych przetwornic i kabli pod maską :smile:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 14:02 
Burner, ja porobilem zdjecia przetwornic jak sa zamontowane i wogole, tylko okazalo sie, ze nie wyszly :cry: A teraz ciezko zrobic zdjecie bo obudowe filtra wlozylem juz spowrotem ( warto wyjac do montazu, bo inaczej jest ciasno...) Otwor wycinamy tak duzy aby przeszly kable. A potem to wkladamy i z drugiej strony ta gumke przesuwamy tak aby przyciskala z drugiej strony do tej przejsciowki.
Jak przyjzysz sie na tym zdjeciu to zobaczysz, ze mocowanie H7 tam sie trzyma dobrze, poniewaz blokuje sie poprzez ten kawalek wystajacy:
Obrazek
I jak to tak wsadzisz to bedzie sie bardzo dobrze trzymalo poniewaz to jest przycisniete od strony reflektora. Wiec wedlug mnie nic kleic nie trzeba!!!

Acha - jak bedziesz montowal H7, to zobaczysz, ze ten precik trzymajacy H7 moze wejsc w dwa naciecia na podstawce H7. Ciezko to wytlumaczyc, ale jak bedziesz mial w rece to zrozumiesz. Tak wiec mowiac krotko - ten kawalek wystajacy na podstawce H7 (pomiedzy nacieciami) ma sie zrownac z tym kawalkiem wystajacym, ktory sie wsuwa w reflektor.

Maciek

Ps.
Potem jeszcze sprobuje porobic fotki i jak wyjda, to wieczorem wrzuce.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 14:25 
Kurde, racja :idea: przecież ta platikowa czarna podstawa żarnika będzie dociskana do reflektora przez wciśniętą zaczepami przejściówkę <yes>
Dzisiaj znów pewnie wrócę w nocy i jak zenony będą świecić tak "cudownie" jak przedwczoraj, będę musiał zamówić HIDa*


*tak sobie tłumaczę, bo na xenony i tak jestem napalony od dawna :grin:

Xenony zapalają się bez przekręcania kluczyka, tak jak normalne H7 ?
PS. Pasowałoby zmienić postojówki na jakieś białe LED - wizualnie jeszcze lepszy efekt (:


Ostatnio edytowano 3 kwietnia 2007, o 14:31 przez Burner, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 19:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mjaza napisał(a):
Moze Adam cos wie w tej sprawie.


Adan niestety nie wie nic, bo jakby sobie Adam takie cos do auta zamontowal, to zaraz pierwszego wieczoru zatrzymala by go policja i zabrala dowod rejestracyjny. (o karze i punktach karnych nie wspomne)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 19:25 
Burner, nie zauwazylem co wyedytowales.
Tak zapalaja sie oczywiscie bez przekrecenia kluczyka.

Adam ja to odnosze wrazenie, ze Ty bardziej sie stosujesz do niemieckich przepisow niz rodowici niemcy :mrgreen: :mrgreen: W koncu troche sie tych zestawow na ebay'u niemieckim sprzedaje.

Zwlaszcza w twoim przypadku, jak masz soczewki - one to az sie prosza o xenony.....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 19:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mjaza napisał(a):
Adam ja to odnosze wrazenie, ze Ty bardziej sie stosujesz do niemieckich przepisow niz rodowici niemcy :mrgreen: :mrgreen: W koncu troche sie tych zestawow na ebay'u niemieckim sprzedaje.

Zwlaszcza w twoim przypadku, jak masz soczewki - one to az sie prosza o xenony.....



Moze nie az tak, ale staram sie.Czlowiek jest starszy,spokojniejszy....... :wink:
A ze soczewki sie prosza...........
wiem, ale zona nie chce kasy dac :lol:




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 20:02 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
A ja mam takie pytanko odnosnie posiadania takich HIDów. Poniewaz w Niemczech tak scigaja za posiadanie xsenonow to czy mi cos grozi jak bede jechal(w Niemczech) samochodzikiem na rej. polskich? Niemiecka policja moze sie do mnie przyczepic, zadac jakichs homologacji? Przeciez mi nie zabiora dowodu rej. i nie skieruja na badania....

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 20:12 
Z tego co slyszalem, to przepisy sa duzo bardziej lagodne do aut na obcej rejestracji.... Zdaje sie, ze auto musi byc homogolowane do jazdy po twoim kraju a nie po tym gdzie jestes na goscinnych wystepach:)
Tak wiec w niemczech musieli by Ci udowodnic, ze to jest nie zgodne z prawem polskim. A to jest dosc ciezkie, bo w kazdym kraju jest inne prawo. W anglii to maja prawdziwe eldorado. Niby na przegladach sie czepiaja kazdej czesci czy jest hogolowana, ale za to homologacje na czesci sie super latwo dostaje:) I wiekszosc produktow co sie oglasza, ze ma homologacje europejska ma tak naprawde homologacje z Anglii lub Irlandii...

Maciek


Ostatnio edytowano 3 kwietnia 2007, o 20:13 przez mjaza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 20:35 
Maćku jakie koszta?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 20:36 
PEKA napisał(a):
Maćku jakie koszta?


no właśnie :)
chciałem zapytać o to samo...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, o 20:36 
zestawik 459zl
podstawka pod zarowke 1szt 20zl aso - polamala sie jak wyjmowalem
moja robocizna - bezcenna:)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL