Teraz może parę słów dlaczego taki moduł się psuję i
dlaczego nie warto go naprawiaćjako że posiadam swój stary zepsuty to postanowiłem go rozebrać i porobić parę fotek
Tak wygląda rozebrany moduł w środku, całość pokryta jest jakąś galaretowatą substancją
Obudowa jest scalona z elektroniką więc jeśli by się ktoś kiedyś pokusił o naprawę tego ustrojstwa (czego nie polecam) to nie ma możliwości normalnego dostania się do elektroniki jak rozwalenie tej obudowy w taki sposób aby dało się ją ponownie założyć i skleić tak aby wilgoć się do niej nie dostawała, najczęstszą przyczyną uszkodzenia modułu są przepalające się mikro druciki w module lub zimne luty na tych właśnie mikro drucikach
są one naprawdę bardzo małe a operację naprawy lutowania utrudnia galaretowata maź
grubość mikro drucików można porównać do grubości ludzkiego włosa na ręce
może się też okazać że w module padł jakiś podzespół elektroniczny, nie koniecznie może to być wina tych mikro drucików choć w moim wypadku to one były przyczyną zepsucia się modułu
a oto te małe ustrojstwo
Jak sami widzicie jest to naprawdę bardzo małe a naprawę utrudnia galaretowata maź, sam nie wiem co to za maź i jakim celom ma ona służyć
Zastanawia Mnie czemu opel użył tak cienkich drucików jak spokojnie można było by tam zastosować o wiele grubsze druciki np nóżki od rezystorów rurkowych
są zakłady które oferują naprawę takowych modułów, cena takiej usługi to około 150 zł, do tej ceny należy doliczyć demontaż i montaż modułu przez fachowca który waha się w granicach 40 do nawet 120 zł wg mnie jest to nieopłacalne
PLUSY NAPRAWY
-brak plusów
MINUSY NAPRAWY
- ingerencja w sam moduł
-gwarancja na naprawę max 3 mc lub jej brak w zależności od zakładu który podejmuje się naprawy
- klejona obudowa modułu, możliwość rozszczelnienia się itp...
więc jeśli by kiedyś wam padł moduł ABS+TC i ktoś wam oferował fachowa naprawę to nie dajcie się nabrać bo to wcale nie są fachowe naprawy
za cenę 150 zł kupimy na allegro pompę wraz z modułem który nam się zepsuł i który bez problemu przełożymy bez konieczności demontażu pompy
cena samego modułu to koszt około 50 zł lecz jest on rzadko sprzedawany osobno dlatego najczęściej kupujemy moduł z pompą która jest warta około 100 zł więc całość wart jest 150 zł
cena 150 zł jest ceną średnią
wiadomo każdy sobie ceni cześć inaczej
ceny na allegro wahają się od 30 do 450 zł ale nie warto przepłacać...
dlatego WG mnie lepiej kupić sprawną używkę niż reanimować stary moduł
lecz niech każdy robi jak uważa decyzja należy do was
ja przedstawiłem tylko swoją opinię