Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 10 grudnia 2024, o 11:47

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, o 10:36 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Cytuj:
Na starej piascie z Danem jezdzilem po parkingu z podpietym komputerem i PP pokazywal predkosc 0

Dokładnie to było tak, że przez większość czasu było 0, ale zdarzały się skoki do wyższych wartości. Na drugim czujniku wartości zmieniały się płynnie.

Zmierz rezystancję na kablu od sterownika do piasty. Tylko poruszaj tym kablem przy piaście, bo może dopiero przy skręcie kół coś przerywa.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, o 14:25 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Problem rozwiazany.
Okazalo sie, ze problem lezal w tym kablu, ktory sie wpina do piasty i z drugiej strony tam gdzies wyzej, na oko 50cm dlugosci. Mimo, ze go dokladnie wczoraj obejrzalem to dzisiaj znalazlem delikatne przetarcie/zlamanie na izolacji wiec zdemontowalem kabel i sprawdzilem miernikiem. Sygnal szedl co jakis czas jak odpowiednio poruszalem kablem. Diagnoza - walniety kabel. Rozcialem izolacje przy tym zlamaniu i faktycznie, okazalo sie ze czerwony przewod byl prawie calkowicie przerwany. Zlutowalem, zaizolowalem, podlaczylem i wszystko dziala jak trzeba.

W sumie nie zaluje, ze kupilem nowa piaste bo w starej lozysko sie powoli konczylo i pewnie dlugo juz by nie pojezdzila.
Piwo dla wszystkich, ktorzy obstawiali kabloteke, dzieki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, o 15:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Zawsze powtarzam ze jakos w tych autach mało ludzi znajduje winna kabloteke. Kiedys sie psula dosc czesto a teraz to niby co z platyny ja robia czy jak. Psuje sie tak samo. W saabach tez na tylnej belce sie dosc często zdarzało, ze gniła a juz chyba wspominalem ze w insigni mialem dwa przypadki korozji kabloteki wlasnie w nadkolu kola tylnego prawego. Cos tam sknocili i woda sie dostaje i gnije. Nic nowego. Zawsze mowie sprawdzamy kabloteke. Nie bede opowiadal ile sie w oplu jak robilem nałatałem tych kablotek bo szkodsa pisać.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, o 15:36 
hay napisał(a):
W sumie nie zaluje, ze kupilem nowa piaste bo w starej lozysko sie powoli konczylo i pewnie dlugo juz by nie pojezdzila.
Piwo dla wszystkich, ktorzy obstawiali kabloteke, dzieki za pomoc.


Najważniejsze dla mnie ze ta nowiutka piasta która Ci wysłałem nie posiada żadnej wady fabrycznej. Tak jak rozmawialiśmy na gg wina mogła leżeć po stronie przewodu. Ciesze sie że już sie z tym uporaleś.


Góra
  
 
PostNapisane: 11 października 2013, o 20:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 19:17
Lokalizacja: Coupe
Imię: Pawel
Silnik: Z18XE
Po pierwszym uruchomieniu silnika pojawiają sie kontrolki TC / ABS, po drugim kontrolki gasną - Takie czary! ::haha
Miał ktos takie objawy? Piasta czy kable w pierwszej kolejnosci...
(zrywa mi prawe przednie koło, wtyczka była czyszczona WD40 kilka razy , za pierwszym razem problem znikł, ale wciaz wraca)

_________________
...::▲MY BERTONE▲::... ®


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 listopada 2013, o 18:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Panowie może ktoś coś wie...

Pojawiają mi się te kontrolki i z tego co komp pokazał to są to błędy typu C czyli podwozia...a konkretnie C0241 oraz C0131

Wg Op-coma to:

C0241 - redukcja momentu obrotowego silnika, nieprawidłowy sygnał i tutaj w op-comie była cyfra 4

na forach: Elektromagnes/miernik #2 ABS lewy przedni - usterka

ocb?

i C0131 - Obwód czujnika ciśnienia - sygnał poza wymaganym zakresem i tu była cyfra 0

ocb?

Kontrolki mi się zapalają na wertepach, i przy mocnym hamowaniu...

I dziwny objaw jest też taki, że gdy przekręce zapłon, i mam nogę lekko wciśniętą na pedale hamulca to słychać taki mocny stuk na tym pedale..jakby sprężyna jakaś wywalała...mocno...

Nie wiem wie ktoś coś na ten temat> bo szukam tak po necie i nic sensownego znaleść nie idzie...poza przeczyszczeniem kostki, wtyczki...i kabli...?...

Błąd C0131 - niby piszą: zeby płyn wymienić?...podobno moduły ABS/TC/ESP bardzo rzadko ulegają usterką na tyle aby trzeba było je wymieniać ?...

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 listopada 2013, o 03:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 19:17
Lokalizacja: Coupe
Imię: Pawel
Silnik: Z18XE
Panowie chciałbym juz ostatecznie usunąc problem z TC/ABS
Kontrolki znikały po drugim odpaleniu, ale teraz juz swiecą ciągle.
Komputer pokazuje bład obwodu prawego koła, jednak krecąc kołem komputer widzi ze koło kreci sie z jakąs tam predkoscią (na podnosniku).
Mierzyłem omomierzem piaste i wtyczki od elektryki i wszedzie jest 1.1 M.ohma
Nie wiem czy isc do elektryka zeby szukał przyczyny czy od razy piaste wymieniac..
Czy nową piaste mozna sprawdzic podlaczajac tylko wtyczke? (symulacja obrotu bez montazu)
Dajcie znac jeslii cos wiecie na ten temat

_________________
...::▲MY BERTONE▲::... ®


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lipca 2014, o 19:32 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
Jako że ostatnio forum miało problemów i niektóre posty zniknęły to muszę to napisać jeszcze raz :P

ostatnio miałem problem z ABS + TC
Problem wydaje się prosty, świeci się kontrolka ABS i jednocześnie brak sygnału prędkości na zegarach, Pierwsze, co nasuwa się to uszkodzenie piasty Lewa przeznia.
Chciałem sprawdzić kompem sygnały z czujników z piast w trakcie jazdy i tu pojawił się problem, nie da się połączyć ze sterownikiem ABS Totalna blokada złącza diagnostycznego. ABS
mechanicznie nie działa, przy mocniejszym hamowaniu koła się ślizgają. przycisk TC również nieaktywny.
kiedy usterka zniknęła. Połączyłem się bez problemu. W sterowniku ABS błędów nie było. W sterowniku silnika:

P1571 – PWM Traction Control, nieważny sygnał
P0500 - Nieprawidłowy sygnał prędkości pojazdu

Ogólne objawy:
niedziałający prędkościomierz
niedziałające ABS + TC
niedziałający tempomat
licznik nie nabija przejechanych Km

okazało się że padł moduł który steruję tą pompą i trzeba go po prostu wymienić :P

po wymianie wszystko wróciło do normy :) nie polecam naprawiania starych sterowników ponieważ trzeba ciąć cały plastik który jest scalony z tą elektroniką i on po rozebraniu nigdy nie będzie tak szczelny jak nieruszany plastik, lepiej kupić sprawną używkę niż naprawiać stary

problem w tym że samej elektroniki się nie kupi i trzeba kupić całą pompę wraz z elektroniką

daję też numery pompy oraz nr elektroniki do astry QP 2000r ABS+TC
NR pompy: EC 0 265 220 531
NR elektroniki: BOSCH 0 273 004 363

jeśli kiedyś będziecie mieli podobny problem to szukajcie części z tymi właśnie numerami bo jeśli kupicie co innego to może się okazać że ABS będzie działać a TC nie ruszy

Dodaję też parę fotek które mogą być pomocne :)

Tak wygląda cała pompa wraz z elektroniką
Obrazek

Tak wygląda odkręcona elektronika od pompy
Obrazek Obrazek

Oraz zaznaczone NR
Obrazek Obrazek

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lipca 2014, o 18:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 19:17
Lokalizacja: Coupe
Imię: Pawel
Silnik: Z18XE
Coś drgneło w temacie, który leżał i kwiczał X. Dzieki za opis.
Drugi słaby temat to tłumiki końcowe. "A może by tak: ten, albo tamten" itd...doooopa
dobrze ze ktos ratuje to forum konkretami.

_________________
...::▲MY BERTONE▲::... ®


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lipca 2014, o 13:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
Teraz może parę słów dlaczego taki moduł się psuję i dlaczego nie warto go naprawiać

jako że posiadam swój stary zepsuty to postanowiłem go rozebrać i porobić parę fotek :)
Tak wygląda rozebrany moduł w środku, całość pokryta jest jakąś galaretowatą substancją
Obrazek

Obudowa jest scalona z elektroniką więc jeśli by się ktoś kiedyś pokusił o naprawę tego ustrojstwa (czego nie polecam) to nie ma możliwości normalnego dostania się do elektroniki jak rozwalenie tej obudowy w taki sposób aby dało się ją ponownie założyć i skleić tak aby wilgoć się do niej nie dostawała, najczęstszą przyczyną uszkodzenia modułu są przepalające się mikro druciki w module lub zimne luty na tych właśnie mikro drucikach :/ są one naprawdę bardzo małe a operację naprawy lutowania utrudnia galaretowata maź :) grubość mikro drucików można porównać do grubości ludzkiego włosa na ręce ;D

może się też okazać że w module padł jakiś podzespół elektroniczny, nie koniecznie może to być wina tych mikro drucików choć w moim wypadku to one były przyczyną zepsucia się modułu

a oto te małe ustrojstwo
Obrazek

Obrazek

Jak sami widzicie jest to naprawdę bardzo małe a naprawę utrudnia galaretowata maź, sam nie wiem co to za maź i jakim celom ma ona służyć
Zastanawia Mnie czemu opel użył tak cienkich drucików jak spokojnie można było by tam zastosować o wiele grubsze druciki np nóżki od rezystorów rurkowych :)

są zakłady które oferują naprawę takowych modułów, cena takiej usługi to około 150 zł, do tej ceny należy doliczyć demontaż i montaż modułu przez fachowca który waha się w granicach 40 do nawet 120 zł wg mnie jest to nieopłacalne


PLUSY NAPRAWY
-brak plusów

MINUSY NAPRAWY
- ingerencja w sam moduł
-gwarancja na naprawę max 3 mc lub jej brak w zależności od zakładu który podejmuje się naprawy
- klejona obudowa modułu, możliwość rozszczelnienia się itp...

więc jeśli by kiedyś wam padł moduł ABS+TC i ktoś wam oferował fachowa naprawę to nie dajcie się nabrać bo to wcale nie są fachowe naprawy

za cenę 150 zł kupimy na allegro pompę wraz z modułem który nam się zepsuł i który bez problemu przełożymy bez konieczności demontażu pompy
cena samego modułu to koszt około 50 zł lecz jest on rzadko sprzedawany osobno dlatego najczęściej kupujemy moduł z pompą która jest warta około 100 zł więc całość wart jest 150 zł

cena 150 zł jest ceną średnią :)wiadomo każdy sobie ceni cześć inaczej :) ceny na allegro wahają się od 30 do 450 zł ale nie warto przepłacać...

dlatego WG mnie lepiej kupić sprawną używkę niż reanimować stary moduł :) lecz niech każdy robi jak uważa decyzja należy do was :) ja przedstawiłem tylko swoją opinię ;)

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 września 2023, o 08:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 października 2013, o 10:07
Lokalizacja: PPL
Imię: Andrzej
Silnik: Z20LET
Cześć.
Mam problem z kontrolką TC i ABS.
Wymienione piasty i kabelki od ABS we wnęce koła.

Miałem mocno wywalony sworzeń wahacza w przednim prawym kole, co skutkowało silnym uderzaniem na dziurach.
Początkowo TC i ABS świeciły od czasu do czasu, teraz już stale.

Licznik raz działa, raz nie. Potrafi załączyć się na nierównościach drogi lub wyłączyć na łuku drogi.
Gdy nie działa świeci się kontrolka kluczyka (czego nie było przed wymianą piast).
Gdy tak się dzieje nie można połączyć się przez OP-COM.

Gdy kontrolki kluczyka nie ma, mogę odczytać błędy:
- C0141 (4) Przedni prawy elektrozawór pierwotny TC, nieprawidłowe działanie obiegu prądowego.

W innym miejscu interfejsu OP-COM (w pozycji ESP, zdaje się):
- C0141 (4) Nieprawidłowe działanie obwodu elektrozaworu głównego ESP (PL/TP) (przedni lewy/tylny prawy)

W Internecie nic nie znajduję o "elektrozaworze" TC czy ESP.
Jedyne wiadomości treści jakie widzę to lista błędów, na których powyższe zdania występują, również po angielsku.
C0141 Front Left/Rear Right TC/ESP Primary Solenoid Valve Circuit Malfunction

Nie znalazłem przypadków problemów z kodem C0141

Ktoś, coś może wie?

dodane: 22 września 2023, o 08:54

Według serwisanta z firmy regenerującej takie układy walnięta jest cewka na pompie.
Tego się nie naprawia i trzeba wymienić pompę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 listopada 2023, o 23:44 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: inny
Aktualny samochód: BMW
Ja to chyba mialem kiedyś u siebie, pamietam że wymieniałem cała pompę ABS. Powinno chyba być gdzieś na forum w moich postach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 listopada 2023, o 17:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 października 2013, o 10:07
Lokalizacja: PPL
Imię: Andrzej
Silnik: Z20LET
Dzięki za podpowiedź.

U mnie poskutkowała wymiana modułu, o którym mowa w tym wątku.
Przy czym okazało się, że w Coupé były różne pompy.
Początkowo szukałem tej konkretnej z mojego auta i nigdzie jej nie było.

Pompa EC nr 265 202 401
Nr sterownika 0273 004 591

Kupiłem ES, ale bez sterownika (też wyjętą z Coupé).

Zaraz potem trafiłem na EK z coupé turbo sprzedawanej na części.
Wziąłem ją i moduł od tej pompy EK zadziałał od razu w EC.

Tutaj jest ciekawy wpis o podobnej tematyce:
https://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=66&t=6737


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL