Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 09:55

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 marca 2011, o 23:45 
Witam.

Mam pewien problem z moją Astra, a problem wygląda i objawia się w następujący sposób.

Po odpaleniu zimnego silnika na obrotomierzu mam jakieś 1300 - 1500 obrotów i takie obroty trzymają mi się przez jakieś 2-3 minuty i przez ten czas strasznie skaczą... czasem tak spadają ze silnik prawie gaśnie... Po odpaleniu autka muszę odczekać te 2-3 minuty aż obroty spadną poniżej 100 bo jeśli nie poczekam i ruszę od razu to szarpie autem, nie chce przyjmować gazu, jednym słowem auto strasznie muli :/ ale jest i tak że jak ruszę i dam mu gazu to auto słabnie, zwalnia i za chwilę dostaje nagłego kopa :/

Teraz następna sytuacja...

Po odczekaniu tych 2-3 minut aż obroty spadną, ruszam sobie legalnie i wszystko ok, żadnego szarpania, autko jedzie jak powinno leczy kiedy chce przyspieszyć to od ok 3000 obrotów zaczyna mi nim szarpać :/ i to najczęściej się zdarza kiedy jest ciepło, bo w zimie tylko parę razy mi zrywało podczas przyśpieszania.

Kolejny problem...

Na forum doczytałem się że to może być wina przepływomierza, który jest zepsuty lub całkowicie padnięty. Doczytałem również że można sprawdzić go na podstawie wypięcia podczas pracy silnika.
Więc odpaliłem silnik, chwilkę sobie pochodził i wypiąłem przepływomierz podczas pracy silnika, lecz silnik dalej chodził.

Zepsuty przepływomierz jest chyba również przyczyną zwiększonego spalania ? Bo przy silniku 1.8 125KM spalanie 10,5l/100km przy ekonomicznej jeździe to chyba dużo? :D a przy ostrzejszej do około 12l/100km, a w zimie spalanie dochodziło mi do 15l/100km :/
Nie mam w swojej Astrze komputera, który pokazuje mi spalanie, ale wyliczyłem to metodą (zalej do pełna, przejedź 100km i dolej do pełna :D )

Proszę o pomoc bo to normalne nie jest :/
Jeśli by była możliwość spotkania z jakimś fachowcem z forum który by rzucił okiem pod moją maskę byłbym wdzięczny.
Fajnie by też było gdyby ktoś miał niepotrzebną przepływkę do takiego modelu by ją użyczyć na chwilę żeby podpiąć i sprawdzić czy będzie jakaś różnica.

Pozdrawiam Wszystkich Mateusz


Góra
  
 
PostNapisane: 1 kwietnia 2011, o 06:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
jesli to by byla przeplywka winna to nawet odpiecie jej spowodowaloby napewno poprawe pracy silnika. Raczej to nie bedzie ona winna ale bywa roznie. Masz w swoim silniku EGR bo cos mi swita ze "Z-etki" nie mialy. Takie falowania moze on powodowac i bylo takich przypadkow sporo. Ogolnie to do sprawdzenia szczelnosc ukladu dolotowego (orurowanie), przepustnica do wyczyszczenia ( jej kanaly takie male otworki z boku) oraz elektrozawor odpowietrzania, jego rurki i jego inastalacja elektryczna do sprawdzenia. Ostatnio walczylem w pracy z zafira wlasnie z takim silnikiem chyba ze 3 dni probowalem, Bledy byly ale tez albo nie wystepowaly albo sie pojawialy rozne. Niby sonda lambda niby przeplywka a wyszlo na koniec ze ECM walniety.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwietnia 2011, o 10:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Ja bym tez sprawdzil czy dolot szczelny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwietnia 2011, o 14:52 
zapomniałem dodać że kiedy wypiąłem przepływomierz i uruchomiłem silnik obroty były odrazu niższe, prawie takie jak po tym odczekaniu 2-3minut.


Góra
  
 
PostNapisane: 1 kwietnia 2011, o 14:56 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Dobrze by bylo gdybys podmienil przeplywke z kims i sprawdzil jak wtedy chodzi, falowanie obrotow moze byc spowodowane (u mnie bylo) swiecami i zasyfiona przepustnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwietnia 2011, o 21:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
standartowe sprawy;
filtr powietrza
swiece
przeplywka
przepustnica
EGR (jezeli jest)
Pierwsza Lambda Sonda
czujnik temperatury powietrza dolotowego
czujnik temperatury plynu chlodzacego
czujnik polozenia walkow rozrzadowych
czujnik polozenia walu korbowego
ustawienie rozrzadu
i na sam koniec sam Simtec

wiecej mi do glowy nie przychodzi.
Sprawdz wszystkie te elementy, a dojdziesz do przyczyny.
Przez internet, bez kontroli poszczegolnych rzeczy nikt ci nie powie co jest przyczyna.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwietnia 2011, o 22:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Bela napisał(a):
Po odpaleniu zimnego silnika na obrotomierzu mam jakieś 1300 - 1500 obrotów i takie obroty trzymają mi się przez jakieś 2-3 minuty i przez ten czas strasznie skaczą... czasem tak spadają ze silnik prawie gaśnie...


To wskazuje ewidentnie ze nie jest to napewno lambda ale przeplywka jak najbardziej ewentualnie nieszczelnosci na dolocie. Choc musze troszke przestraszyc ale chyba juz pisalem na forum izn mialem tak azafire z tym silnikiem i tez byly podobne objawy z tym ze obroty falowaly i to najmocniej bylo widac na zimnym. Jechac sie tym nie dawalo bo slabizna taka ze graniczylo z cudem by ruszyc, Chwilowe braki reakcji na pedal gazu. Uszkodzona przeplywka ale tez i ECM. Po wymianie auto smiga elegancko.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, o 15:52 
Witam.

Podpiąłem Astre pod komputer i nie wykazało żadnych błędów... jesli przepływka by była walnięta to by chyba coś wykazało co nie ???
Mechanik powiedział ze to silnik krokowy....


Góra
  
 
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, o 16:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
tak, checka, czasami samochod z kluczykiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, o 18:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Bela napisał(a):
jesli przepływka by była walnięta to by chyba coś wykazało co nie ???

nie,
w 90% przypadkow nie pokaze bledu, bo przeplywki padaja w "inny sposob"
One poprostu mierza zle, ale mierza, wiec komputer nie rejestruje bledu,
dopiero jak dane z przeplywki wykraczaja poza wszelkie normy, wtedy wywali blad,
lub jezeli przeplywka padnie elektrycznie (a to sie zdaza ...prawie nigdy)



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, o 19:37 
Jak to jest z przepływką?

Miałem podobny problem około miesiąca temu (falowanie obrotów) ale problem ustał po wymianie świec.
I dziś znowu się powtórzył (po odpaleniu obrotu wskakują na 1500 obr. i tak pozostaje dopiero przegazowanie powoduje spadek obrotów, dodatkowo jak jadę na 1 lub 2 i odejmę gazu to auto nie zmniejsza płynnie obrotów tylko tak zwalnia skokowo).

Błędów nie było, spróbowałem odpiąć przepływkę i silnik nie zgasł tylko odboty spadły do ok 750 i zaczął równo pracować.
I teraz moje pytanie bo nie mam od kogo podmienić przepływki. Jak można dokładnie ją sprawdzić (mam możliwość podłączenia pod kompa) ewentualnie czytałem o wyczyszczeniu ultradzwiękiem (gdzie to można zrobić?)


Góra
  
 
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 22:03 
też musisz czekać parę minut zeby obroty spadły i się wyrównały ???


Góra
  
 
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, o 17:15 
Bela napisał(a):
też musisz czekać parę minut zeby obroty spadły i się wyrównały ???


Nie wiem bo zawsze się spieszę do pracy lub domu i ...................., ale jutro postaram się sprawdzić i dam znać. U mnie był miesiąc spokoju i to mnie dziwi. Aha przepływke mam nieoryginalną jakaś HART 509518. Szkoda że oryginał drogi bo już bym wymienił. :D


Góra
  
 
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, o 19:52 
czyli odpalasz i ruszasz,a dławi go wtedy ?? nie prze przyjmowac gazu ? i na raz kopa dostaje ?


Góra
  
 
PostNapisane: 16 kwietnia 2011, o 00:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
krezusik napisał(a):
przepływke mam nieoryginalną jakaś HART 509518
no to ja na poczatek radze kupic przeplywke taka jaka ma byc !! Boscha !! Znam przypadki, gdzie samochod w ogole nie chcial jechac na chinskich przeplywkach. Na przeplywce niestety, ale oszczedzac sie nie powinno :/

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL