Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 19:28

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 września 2011, o 21:16 
Witam mam taki problem, dziś zawiozłem auto do mechaniora miałem pęknięty kolektor, uszkodzony tłumik drgań .

Został wymieniony kolektor na nowy kupiłem w niemczech od dbilasa wygląda standardowo chodziło mi raczej zeby byl lepszej jakości, wymieniony tlumik drgan (plecionka) oraz przy okazji wydlubany zostal pre-cat.

Problem jest tego typu że na biegu jalowym na wolnych obrotach pracuje nierówno, na obrotomierzu jakos nie szaleje mocno ale jest to bardzo odczuwalne slyszac dzwiek z wydechu i ogolnie silnik drzy, przy okazji zauwazylem ze przygasa elektornika na zegarach. Jezdzi normlanie (chociaz czasem na dwójce go przymula na sekunde) a tak wszystko bylo ok. Przed naprawą nic z tych rzeczy się nie działo... co to może być?? Byc moze jakis przewod przypadkiem dotknal i sie wypial lub cos ?? Gdzie najlepiej szukac przyczyny.

Tak na marginesie ostatnio zostało zrobione/wymienione zeby niepotrzebnie nie pytać:
-nowe swiece Gm
-nowy olej/filt gm
-wymieniona cewka (stara padla)
-wymieniony kat
-zregenerowany alternator
(kilka miechów wczesniej wymieniany komplet lancuchow)
W tej chwili wydech 100% szczelny od poczatku do konca nowy, problem wystepuje i na benzynie i na gazie bez roznicy.
Specjalnie odlaczylem aku na kilka godizn zeby zresetowac kompa, tez nic nie pomoglo, moge dodac ze problem wystepuje tylko jak sie rozgrzeje troche, i cos jak by syczalo kolo zaworu EGR ???

dzieki z gory za pomoc. Pozdrawiam

aaa wlasnie dodajac jeszcze , po rozgrzaniu silnika na kompie pokazuje spalanie 1,7l/h a zawsze pokazywalo mi w granicach 0,8 albo 0,9 ...


Góra
  
 
PostNapisane: 7 września 2011, o 21:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Spore te spalanie... Zaczął bym od sprawdzenia sondy lambda i jeszcze ewentualnie czujnika cieczy chłodzenia... Przy spawaniu odłączył Ci mase z Aku??? albo podłączył przepięciówkę? Co by Ci sterownika nie załatwił przez przypadek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 września 2011, o 22:36 
Boro napisał(a):
Spore te spalanie... Zaczął bym od sprawdzenia sondy lambda i jeszcze ewentualnie czujnika cieczy chłodzenia... Przy spawaniu odłączył Ci mase z Aku??? albo podłączył przepięciówkę? Co by Ci sterownika nie załatwił przez przypadek




Generalnie na początku przyszło mi do głowy to że może to zawór egr, chociaż dziwne jest dla mnie to że cały czas auto jezdzilo dobrze bylo na 1dzien u mechaniora i cos nie tak.....

Czy przy spawaniu odlaczyl mase z aku , z tego co mi sie wyaje to nie bo zawsze jak odlaczam aku to resetuje mi sie data , i kilometry a tutaj tego nie było. Czy podlaczyl przepieciowke szczerze nie wiem....


Góra
  
 
PostNapisane: 9 września 2011, o 01:17 
dzis sprawdzalem bledy kablem w aucie, na zegarach nie wyswietlala sie zolta kontrolka ale w pamieciu ecu zapisany byl blad: P1404 odnosnie egr, tzn ze jak naprailem wydech to egr dostal szalu ???bo przed naprawa nic sie nie dzialo, ale blad chyba musial w pamieci juz wisiec....


Góra
  
 
PostNapisane: 12 września 2011, o 20:22 
a przepustnice czyściłeś? Podobny objaw występuje jak jest bardzo brudna, warto wyczyścić bo w 2 autach czyściłem i sie nie spodziewałem tyle nagaru.


Góra
  
 
PostNapisane: 12 września 2011, o 21:18 
Wlasnie udalo mi sie dzis naprawic.... padło jednak na EGR został zaślepiony i dostał egr cheatera o niebo lepiej obroty nie faluja kompletnie inne auto... chociaz testowalem kablem diagnostycznym otwarcie i zamkniecie egr i działał więc nie wiem co bylo z nim nie tak. Oczywiscie najpierw probowalem go czyscic nie pomoglo. Naprawiłem to a wystąpił kolejny błąd... katalizator uszkodzony bank 1 .... Czy jakoś tak nowy katalizator a wywala błąd ? może sonda walnięta ?


(Myslalem ze przepustnica tez z poczatku ale czyszczona byla 2 tyg temu jak filtr czyscilem)


Góra
  
 
PostNapisane: 2 listopada 2011, o 10:56 
Powiem Ci Tomku, miałem idento w moim z22se....
Wymiana kolektora(pękł mi na pół) i przy okazji przespawałem nowy łącznik elastyczny...i tak samo mi sie działo....
Odłączyłem mu klemę i przeczyściłem wszystkie wtyczki elektryczne preparatem do styków elektronicznych, i pomogło na 2tygodnie...
Potem zaślepiłem EGR korzystając z opisu z tutejszego forum (dzięki serdeczne) i do dziś jest spokój....
Tylko tyle że ja mam lpg jeszcze i musiałem ustawić sterownik u gaziarza na nowo bo na pb chodził jak zegarek a na gazie dalej to samo było(falowanie obrotów wskazania spalania na wolnych 1,7l/h przygasanie)..
Jak na razie jest wszystko oki...


Góra
  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, o 10:15 
Odgrzeję kotleta :) Miałem dokładnie to samo - wymiana pękniętego kolektora + wydłubanie precata, składam wszystko do kupy, odpalam auto, przegazówka i tu zonk! Auto na pewno nie chodzi na wszystkie gary, spalanie na kompie 1,7l/h, przygasanie, telepanie itd. Efekt ten można było wywołać przekraczając 3,5tys obr. Zaślepienie EGR i podłączenie emulatora rozwiązuje problem (od zeszłego roku objawy nie wróciły). Czy mógłby ktoś to logicznie wytłumaczyć? Wg KTSa i OPCOMa EGR jest aktywny podczas gwałtownego przyspieszania i jazdy ze stałą prędkością a nie na biegu jałowym. Więc jak to jest możliwe, że po jego zaślepieniu wszystko wraca do normy? Nie ogarniam tego silnika...


Góra
  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, o 21:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 marca 2014, o 15:52
Lokalizacja: Gdynia
Silnik: Z22SE
Ja sobie tak myśle czytając te problemy wychodzi że wspólnym mianownikiem jest wydłubanie pre-cata, i moze w tym jest problem,,,?
może sondy nie ogarniaja tematu po tym jak cały impet przejmuje kat własciwy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, o 22:20 
Tytan napisał(a):
Ja sobie tak myśle czytając te problemy wychodzi że wspólnym mianownikiem jest wydłubanie pre-cata, i moze w tym jest problem,,,?
może sondy nie ogarniaja tematu po tym jak cały impet przejmuje kat własciwy

Tak może być! Ale czemu fizyczne zaślepienie EGRa rozwiązuje problem? I co z autami które mają wgrany upgrade sterownika?


Góra
  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2014, o 07:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 marca 2014, o 15:52
Lokalizacja: Gdynia
Silnik: Z22SE
No tak rozwiazuje ale częsciowe objawy tak przynjamniej wnioskuje po tym co udało mi się wyczytać no i po problemie jaki masz ty i kolega któy nagral filmik w twoim temacie.
Ja się dopiero ucze tego silnika

Moj potrafil na wolnych miec czasem takie spore wachniecie obrotów - wyminilem świece z NGK na Boscha (ustało)
Obroty nadal nie są idalne i wachanie lekkie widać. Wciąż mam EGR więc na końcu miesiąca zakupie ten zestaw emulująco zaslepiający z allego za 75zł i zobacze czy to coś zmieni.
Dolot poczyscilem, filtr wymienilem, przepustnica źle nie wygląda.
Caly czas jest tez precat i seryjny wydech poza końcowym , silnik ma przebieg orginalny 152tyś i jezdzi na 5w30.
Na końcu maja będe go hamował.
W każdym razie po nacisniecu hamulca nie dławi się klima też nie ma jakiegoś większego wpływu na jego prace.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lipca 2014, o 21:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 marca 2014, o 15:52
Lokalizacja: Gdynia
Silnik: Z22SE
Update

EGR został zaślepiony, różnicy po tym nie było widać żadnej , dziś wyczyściłem przepustnice i dałem nową uszczelkę, po złożeniu, rozgrzałem wykasowałem błąd odbyłem jazdę.

Po odpaleniu wchodzi na około 2500 i potem się ustala na około 640-720obr i tak się waha, po włączeniu klimy tez chwilowy skok na 2500obr i ustala się na około 700obr. (mniejsze wahania obrotów przy działającej klimie) Wiec ogólnie po czyszczeniu zamiast wolniej opadających obrotów w trakcie jazdy są te powyższe objawy... a wahania obr jak były tak sa :)

Czy ten pękający kolektor daje jakiś syk lub "cykanie"?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL