Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
bierze olej http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=952 |
Strona 3 z 8 |
Autor: | SirAdam [ 13 kwietnia 2009, o 23:54 ] |
Tytuł: | |
Sa fachowcy, ktorzy robia to bez sciagania glowicy, nie ma to wplywu na to czy bedzie dobrze, czy zle zrobione. Jak beda popelnione bledy, to w czym innym. Ale kazdy mechanik powinien wiedziec jak wymienic uszczelniacze, wiec nie powinno byc problemow. Adam |
Autor: | Jurand [ 14 kwietnia 2009, o 13:44 ] |
Tytuł: | |
Uszczelniacz zwykla sztuka 2.50zl a z firmy Reinza komplet 92zl ? ktore uszczelniacze brac i czy to dobra cena? |
Autor: | SirAdam [ 14 kwietnia 2009, o 13:58 ] |
Tytuł: | |
Tego Ci nie potrafie powiedziec. Ja z reguły zaopatruje sie w czesci zamienne u Opla, i wymagam czesci z logo GM. Kto jest ich producentem jest dla mnie sprawa drugorzedna. Jak dotychczas ta regula mnie nie zawiodla. Moj silnik wtedy tez odbudowalem na oryginalnych czesciach GM. Co sprzedawaja u Opla w Polsce - jest mi niewiadome, musisz sam sprawdzic. Adam |
Autor: | mich007 [ 14 kwietnia 2009, o 14:46 ] |
Tytuł: | |
Jurand napisał(a): Mich i co było u Ciebie przyczyna ubywania oleju?
pęknięty wałek na turbinie...rezultat...wymiana turbiny na nowa |
Autor: | Jurand [ 14 kwietnia 2009, o 16:30 ] |
Tytuł: | |
Podobno Elring produkuje uszczelki do opla GM... jedna sztuka Gm 7,90 a jedna elringa 3,0zl;p zdzierstwo.... a firmy reiza w GSI GOSZCZYNSKI komplet 39z. Pozdrawiam! [ Dodano: Wto 14 Kwi, 2009 17:38 ] mich007 napisał(a): Jurand napisał(a): Mich i co było u Ciebie przyczyna ubywania oleju? pęknięty wałek na turbinie...rezultat...wymiana turbiny na nowa I co ta turbina robila z tym olejem? Zapewne czules mniejsza moc i turbina swistala? |
Autor: | kkkmmm [ 29 grudnia 2009, o 09:16 ] |
Tytuł: | |
Czy to prawda że jeśli są zapieczone pierścienie, to wymiana uszczelniaczy zaworów może pogorszyć zużycie oleju? |
Autor: | mich007 [ 29 grudnia 2009, o 09:38 ] |
Tytuł: | |
Jurand napisał(a): I co ta turbina robila z tym olejem? Zapewne czules mniejsza moc i turbina swistala? turbina miała luz na wałku z powodu pęknięcia, puszczała olej do kolektora wydechowego i paliła...w rezultacie zostawiałem chmure czarnego dymu za sobą kkkmmm napisał(a): Czy to prawda że jeśli są zapieczone pierścienie, to wymiana uszczelniaczy zaworów może pogorszyć zużycie oleju?
ale jedno z drugim nie ma nic wspólnego...moim zdaniem jakieś bajki Ci naopowiadali |
Autor: | SirAdam [ 29 grudnia 2009, o 13:30 ] |
Tytuł: | |
kkkmmm napisał(a): Czy to prawda że jeśli są zapieczone pierścienie, to wymiana uszczelniaczy zaworów może pogorszyć zużycie oleju?
a co maja pierscienie z uszczelniaczymi zaworow wspolnego ? Cos zle kojarzysz. Adam |
Autor: | sjR [ 29 grudnia 2009, o 13:47 ] |
Tytuł: | |
SirAdam napisał(a): kkkmmm napisał(a): Czy to prawda że jeśli są zapieczone pierścienie, to wymiana uszczelniaczy zaworów może pogorszyć zużycie oleju? a co maja pierscienie z uszczelniaczymi zaworow wspolnego ? Cos zle kojarzysz. Adam Mi jeden mechanik powiedział ze jeżeli wymienia sie same uszczelniacze bez pierścieni to automatycznie zwiększa się ciśnienie w jednej czesci silnika i wtedy pierścienie mogą poszcząc więcej oleju, dlatego powinno sie to robic razem. Nie wiem ile w tym prawdy. |
Autor: | mich007 [ 29 grudnia 2009, o 14:47 ] |
Tytuł: | |
sjR napisał(a): Nie wiem ile w tym prawdy.
nic w tym prawdy...jak zawory są zamknięte to kompresja nie ma żadnego wpływu na uszczelniacze a jak któreś są otwarte to nie ma kompresji |
Autor: | SirAdam [ 29 grudnia 2009, o 15:25 ] |
Tytuł: | |
sjR napisał(a): ze jeżeli wymienia sie same uszczelniacze bez pierścieni
to znaczy ze 99,99% mechanikow robi to zle. Nawet Opel i inni producenci aut robia to zle. Ten Twoj mechanik to te brakujace 0,01% A na powaznie - bzdura. Wymienia sie uszczelniacze, a pierscienie wymienia sie tylko w razie kompletnej awarii, np. pekniecie pierscienia itp. ale czesto wtedy wymienia sie poprostu silnik. Czasy "polskiego fiata" sie skonczyly, ze co kilkadziesiat tys. km, robilo sie pierscienie, panewki itd. Adam |
Autor: | Lechu [ 24 grudnia 2010, o 14:36 ] |
Tytuł: | Re: bierze olej |
Witam, musze odkopać trochę temat. Mam problem z ubywającym olejem - ubywa około 0,8l/1000KM Nie mam żadnych wycieków, auto przyjechało z Szwajcarii i jego przebieg szacuję na 220, 000KM Auto w ogóle nie kopci podczas jazdy, natomiast przy dłuższym postoju około 2 dni po odpaleniu na zimnym silniku potrafi mocno zakopcić. Przypuszczam, że jest to wina zbierającego się oleju w komorze spalania przez nieszczelne pierścienie. Mechanik twierdzi, że w naszych astrach już niestety jest taka przypadłość, że biorą olej i na niewiele zdaje się wymiana uszczelniaczy czy nawet remont. Czy warto w tym przypadku wymieniać uszczelniacze? Czy przy tym przebiegu już nic nie pomoże i lepiej po prostu dolewać oleju i jeździć skoro auto nie ma żadnych oznak braku mocy itp. Tylko z drugiej strony to dość spora ilość oleju jest i dziwi mnie, że skoro nie ma wycieków a podczas jazdy nie kopci to aż tyle go ubywa. Uszczelkę wykluczam bo to sie podobno nie zdarza a auto jeździ normalnie. Dodam jeszcze, że ubywa mi też trochę płynu chłodniczego ale to raczej będzie sprawa nieszczelnego któregoś z węży. Proszę o rade. |
Autor: | SirAdam [ 24 grudnia 2010, o 14:51 ] |
Tytuł: | Re: bierze olej |
Mechanik pierdzieli glupoty. Ja przypuszczam ze olej tracisz przez stwardniale uszczelniacze zaworow, i reszta idzie przez uszczelniacz labiryntowy w turbinie. Na to pierwsze porydzisz wymiana, a na to drugie nie poradzisz nic, poza wymiana turbiny. Ja mam zrobione uszczelniacze, i wymieniona turbine i zuzycie oleju jest ok. litra na 10.000 km wiec Astry nie maja zadnej "przypadlosci" Adam |
Autor: | Lechu [ 24 grudnia 2010, o 15:04 ] |
Tytuł: | Re: bierze olej |
Dobrze, że jest ktoś w wigilie kto jeszcze służy radą. W takim wypadku pewnie zacznę od uszczelniaczy bo to niewielki koszt. Turbo jeszcze się dobrze kręci to niech hula. Pozdro i smacznego |
Autor: | Jurand [ 24 grudnia 2010, o 16:58 ] |
Tytuł: | Re: bierze olej |
Przerabiałem identyczna sytuacje, na Twoim miejscu bym nic nie robil z silnikiem, a jak juz uzbierasz kase na porzadny remot to go zrob. |
Strona 3 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |