Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 09:24

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 19 lutego 2013, o 04:18 
maarcin85 a powiedz ile wyniósł Cię remont silnika, bo mój z18xe też siorbie olej :-( Mój mechanik za wymianę pierścieni, uszczelniaczy itd. z częściami oszacował koszt na okolice 1500 zł.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 23 lutego 2013, o 09:26 
Mnie remont silnika wyniósł ok 500zł (cena części po rabacie), bo remont robiłem sam.
Ciśnienie sprężania masz małe i nie równe. Powinno być od 15 do 17bar. Ja przed remontem miałem ok 18bar i to już było za dużo. Spowodowane było to poborem oliwy, która doszczelnia pierścienie. Teraz po remoncie mam ciśnienie sprężania na rozgrzanym silniku 16,3bar więc jest ok. Producent dla X18XE1 i Z18XE podaje nominalne sprężanie na poziomie 17bar. Ja kupiłem pierścienie NPR nitrylowe bo chromowane np. firmy Goetze podobno nie nadają się do tego silnika, ale niech się wypowiedzą Ci co je zastosowali. Jak będziesz robił remont to kup jeszcze koniecznie nowe śruby głowicy bo stare podczas ponownego dokręcania mogą nie wytrzymać. Przejechałem już jakieś 2500km i na razie nie wzięła grama oliwy.
Zanim otworzysz silnik do wykonaj próbę olejową. Powie Ci ona czy masz dobrą głowicę (w sensie czy zawory trzymają).
Zrób tak:
-rozgrzej silnik do temp roboczej,
-następnie wykręć wszystkie świece,
- wlej do 1-go cylindra 5mm oleju (czystego),
- załóż manometr do pomiaru ciśnienia sprężania,
- wsadź kogoś za kiere aby przekręcił Ci rozrusznikiem i wcisnął pedał gazu do dechy,
- odczytaj wartość ciśnienia sprężania i sobie zapisz na kartce,
teraz
- wlej do 2-go cylindra 5mm oleju (czystego),
- załóż manometr do pomiaru ciśnienia sprężania,
- wsadź kogoś za kiere aby przekręcił Ci rozrusznikiem i wcisnął pedał gazu do dechy,
- odczytaj wartość ciśnienia sprężania i sobie zapisz na kartce,

Wykonaj te czynności dla wszystkich cylindrów. Pamiętaj aby akumulator był naładowany by równo kręcił rozrusznik. Pomiary rób sprawnie bez zwłok czasowych między pomiarami aby silnik nie ostygł.

Ciśnienie jakie masz to 12,13,12,14 więc kiepsko jak na ten silnik.

Wnioski z przeprowadzonej próby olejowej:
- ciśnienie na wszystkich cylindrach wzrosło do ok 17bar - zawory w głowicy trzymają, pierścienie do wymiany (nie sprężają),
- ciśnienie na wszystkich cylindrach wzrosło powyżej 17bar np do ok 20-21bar - zawory w głowicy tym bardziej trzymają, pierścienie sprężające do wymiany
- ciśnienie na wszystkich cylindrach, po próbie olejowej, wzrosło nieznacznie od tego które zmierzyłeś przed próbą alejową - zawory w głowicy nie trzymają już za bardzo i pierścienie też,
- ciśnienie na wszystkich cylindrach, po próbie olejowej, w ogóle nie wzrosło od tego które zmierzyłeś przed próbą olejową - zawory w głowicy wypalone,
- ciśnienie na wszystkich cylindrach przed próbą olejową powyżej 17bar np. 17,5bar (ciśnienie nominalne dla tego silnika 17bar), a po próbie olejowej ciśnienie sprężania wzrasta do 20-21bar - zawory ok, pierścienie sprężające ok, ale uszkodzone pierścienie olejowe,

Ja miałem ten pogrubiony przypadek, czyli ten z którym większość osób się boryka.
Przypadek ten mówi, że w prawdzie pierścienie sprężające są ok ale nie oznacza to że nie puszczają one oleju.
Mam nadzieję, że rozjaśniłem Ci co zrobić i jaką podjąć decyzję.

Co do ceny robocizny jaką Ci zaoferowano to jak na moje trochę dużo. Ale Ja nie znam się na stawkach w warsztatach samochodowych bo nie korzystam z ich usług, wszystkie naprawy wykonuję sam.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 23 lutego 2013, o 22:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
faktycznie producent podaje cisnienie sprezania dla tego silnika od 13-17bar, duzo jak na benzyniaka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 24 lutego 2013, o 09:07 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
cisnienie to nie to samo co stopien wiec cisnienie nie ma tu wiel do gadania. I tak zawsze masz zaplon w silnikach spalinowych nieco wczesniej zanim tlok dojdzie do samego konca czyli do GMP( grony martwy punkt) PRzez to zwieksza sie cisnienie zanim korba przejdzie nad walem. I potem masz suw pracy. Po dolaniu oliwy czyli tej probie olejowej ( zalezy ile kto wlewa ale nie powinno sie lac tego duzo a raczej sladowe ilosci) mozna fakt conieco wywnioskowac czy pierscienie sa okej itp ale tez nie tka do konca. Chodzi oto ze olej czy nafta wlana do cylindra ulega tzw dieslowaniu podczas suwu sprezania. To samo masz jak ktos bawi sie np wiatrówką i od czasu do czasu podaje odrobine oliwy na tloczysko. Idzie dym przy strzale. Podobnie jest w tym przypadku. Ja tam powiem wam tylko tyle- w wiekszosci przypadkow problem faktycznie lezy w pierscieniach olejowych. Pierscieni sprezajacych bym nie ruszal bo zazwyczaj po wymianie poczatkowo jest gorzej jak przed wymiana chyba ze robisz honowanie cylindrów.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 28 lutego 2013, o 22:00 
maarcin85 dzięki serdeczne za wyczerpującą odpowiedź, jednak mnie niestety będzie czekał wydatek większy, bo sam tego nie zrobię, więc pozostaje mi fachura.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 1 marca 2013, o 19:02 
Kolego wesol masz rację że początkowo po wymianie pierścieni może wystąpić przez jakiej ok 500km zmożony pobór oleju. I w praktyce prawie zawsze tak jest. Nie zgodzę się z tobą jednak z tym aby podczas wymiany pierścieni olejowych zostawić stare pierścienie sprężające. Zapomniałeś o tym że drugi pierścień sprężający (środkowy pierścień), pełni również funkcję zgarniającego resztki oleju, który przepuścił pierścień olejowy. Ponadto pierścień ten ma od zewnątrz wycięty rowek, lub jak kto woli od strony gładzi cylindra. Założę się, że w silniku bertoholika rowek ten na tym pierścieniu już nie istnieje. Ja tak w swoim silniku miałem.
Dlatego jak wymieniać pierścienie to tylko komplet a nie jakieś cudowanie i łudzenie się że będzie ok. Jak zostawisz stare pierścienie to założę się, że silnik dalej będzie pobierał olej choć może już nie tyle co przed remontem.

bertoholik pamiętaj o kolejności montażu pierścieni, która nie jest obojętna. Pamiętaj również że napis TOP na pierścieniu oznacza, że napis ten musi być skierowany w stronę denka tłoka ( inaczej w stronę głowicy). O odpowiednim ustawieniu zamków już nie wspomnę. Ale mechanik który będzie Ci robić remont powinien o tym wiedzieć.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 8 marca 2013, o 12:35 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lipca 2008, o 08:01
Lokalizacja: BT
Silnik: inny
Uszczelniacze reinz - 6zł czy corteco - 3zł?
Nie chodzi mi o cenę tylko żeby to dłużej podziałało...
Albo może jeszcze jakieś inne macie sprawdzone?

_________________
Vectra C GTS 2.0T stage 7
340km 545nm
Astra G X18xe1 - 161hp@6500rpm 187nm

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 9 marca 2013, o 00:51 
mariocccp a będziesz robił tylko uszczelniacze, czy pierścienie też?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 9 marca 2013, o 09:40 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lipca 2008, o 08:01
Lokalizacja: BT
Silnik: inny
Tylko uszczelniacze, bo jak zmieniałem wałki jakiś czas temu to było widać że nadają się na śmietnik.
Kompresja sprawdzona i wynosi praktycznie na każdym cyl. po 16 więc nie ruszam.
Olej zjada na krótkich odcinkach, na trasie nic więc to też świadczy o zużytych uszczelniaczach.
Koszt wymiany z uszczelkami i robotą to tylko ok. 300zł

_________________
Vectra C GTS 2.0T stage 7
340km 545nm
Astra G X18xe1 - 161hp@6500rpm 187nm

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 23 marca 2013, o 13:21 
Jakiej firmy polecacie pierścienie i UPG do Z18XE? Uszczelniacze ponoć elring (EL476691) albo reinz (70-34223-00) najlepsze, jakieś konkretne trzeba brać? Wyczytałem, że do X18XE1 pierścienie powinny być NPR Schottle bodajże, ale nie mogę znaleźć jakie do Z18XE, na forum vectry tylko znalazłem, że ponoć fabrycznie szły firmy kolbenschmidt, ale nie mogę nic więcej znaleźć na ten temat. Znalazłem te pierścieniem o numerach 800038940000 lub 800038940050, ten drugi różni się nadywmiarem 0,5mm, co to znaczy i który pasuje?

Polecacie jakiś sklep gdzie warto zakupić powyższe?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 23 marca 2013, o 14:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
ja kupowalem pierscionki NPR chyba 250pln komplet


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 23 marca 2013, o 20:27 
Silnik Z18XE to praktycznie to samo co X18XE1 różnią się w zasadzie tylko osprzętem. Ja kolego kzkzk na twoim miejscu brałbym NPR tak jak podaje sjR. Z resztą ja pierścienie NPR-a włożyłem do swojego X18XE1 i nie bierze mi nic oleju. Pierścienie NPR są nitrylowe, a podobno tylko te pierścienie się sprawdzają w tych silnikach. Nie bierz pierścieni chromowych bo na dłuższą metę się podobno nie sprawdzają. Ale najlepiej niech się wypowiedzą ci co je założyli.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 24 marca 2013, o 22:17 
Czyli radzicie darować sobie te Kolbenschmidty i brać NPRa? Gdzie te pierścienie kupiliście? I o co chodzi z tym 0,5mm nadwymiarem między jednymi pierścionkami a drugimi? I ostatnie pytanie, jakiej firmy brać UPG?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 24 marca 2013, o 22:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
ja bralem komplet uszczelek elringa, sruby glowicy tez, srubo do korb z ASO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 18 maja 2013, o 23:50 
Panowie na dniach będę robił silnik ( uszczelniacze, pierścienie itd) i teraz moje pytanie, jak po wymianie jeździć autem, czy trzeba je docierać, jeździć tylko na pb ( mam zamontowane lpg).


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL