Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 17:02

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2006, o 19:41 
Witam
Tak szybko to wy uszczelki nie wymieniajcie trzeba zrobic pare testów.
1. analiza spalin tam wyjdzie wszystko odnośnie palenia oleju w silniku itp.
2. test na zawartość CO w płynie chłodzącym < chyba ta to sie mówi -pisze> w oplu kosztuje z 30 zł nakrecaja ci na zbiorniczek taki bajer w którym sa dwa zbiorniczki.
Po tym myslcie co dalej.
Moga tez być uszczelniacze zaworowe ale to powinno wyjść w -1-
moje 2,2 pali olej no ale w ilościach 0,3 litra na 6 tys.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2006, o 22:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
bestia napisał(a):
1. analiza spalin tam wyjdzie wszystko odnośnie palenia oleju w silniku itp.
2. test na zawartość CO w płynie chłodzącym




@bestia ma racje.
Najpierw te testy zrobic , a potem dalej decydowac.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2006, o 09:27 
No i wszystko jasne... ale zacznę od początku:

1. Ubytek oleju - w sumie na 6k km dolałem 0,5L - spocony uszczelniacz wału korbowego tyłu silnika - robocizna 300zł (w cholerę rozkręcania razem z silnikiem) + części i klej. Zostawię to sobie chyba na wiosnę bo szykują mi się inne wydatki przed zimą.
Nie miałem żadnych spadków mocy, dymienia czy migania kontrolki ciśnienia oleju.
Zmieniłem olej na Valvoline 10W40 z Mobila1 i mam wrażenie, że silnik chodzi ciut ciszej (motyw dość subiektywny :wink: ).

2. Falowanie na biegu jałowym - podczas analizy danych z komputera ( "0" błędów + wręcz książkowe parametry silnika) przyczaiłem, że zafalowanie pojawia się przy obciążeniu elektrycznym. W tym przypadku włączył się wentylator na chłodnicy. Obroty miałem ustawione tylko na 700, a podczas włączenia wentylatora spadły do ok 600. Wszystko nasunęło pytanie jak z ładowaniem - i tu niemiła niespodzianka. Podczas zapłonu TYLKO 9V (praktycznie granica zapłonu) i 12,8V na biegu jałowym (książkowo ok.14,5V) - 13,6 na akumlatorze :? Sytuację pogarsza fakt, że do pracy robię codziennie ok 6km (+światła, muza :twisted: i oczywiście grzanie tylnej szyby albo klima) przez co silnik nie daje rady podładować 6letniego akumlatora (oryginalny z kontrolką - zwykle ciemnozielona lub czarna). Kolo podkręcił w komputerku obroty do 800 na jałowym i teraz nie ma falowania (przynajmniej takiego dużego) podczas załączania urządzeń.
No i pytanie do szanownych clubowiczów : Jaki zapodać akumlator? Jakiej firmy? Jakiej pojemności? Jasna sprawa, że musze wymienić przed zimą.

3. 2x zduszenie podczas gwałtownego dodatnia gazu - nie do końca pewne ale możliwe, że przez słabe napięcie elektronika nie daje odpowiedniej dawki paliwa do mieszanki - patrz problem powyżej.

Gdy zmienię akumlator to zweryfikuję wszystko od nowa. Jak co to pytać.
Pozdrawiam wszystkich / Uhahany z niezajechanego silnika :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2006, o 09:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
BUTCH napisał(a):
Valvoline 10W40 z Mobila1


No właśnie,ja też mam zalany tym samym Valvolinem, ale czy jest lepszy czy gorszy od Mobila Waszym zdaniem?? Bo zastanawiam się czy nie zmienić na Mobila przy następnej wymianie.

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2006, o 10:07 
ja jezdze na Mobilu 8)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2006, o 10:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Z tego co slyszalem zdazaja sie wypadki ze puszcza siemering na wale korbowym od strony sprzegla.
Siemering kosztuje niewiele ale z wymiana jest straszna papranina.

BUTCH napisał(a):
Zmieniłem olej na Valvoline 10W40 z Mobila1


Czy jest lepszy czy gorszy od Mobil 1 ?
Nie wiem , ale jedno jest pewne, Opel nie daje homologacji na ten olej (tylko na Valvoline SynPower 0W30)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2006, o 12:22 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
SirAdam napisał(a):
Z tego co slyszalem zdazaja sie wypadki ze puszcza siemering na wale korbowym od strony sprzegla.
Siemering kosztuje niewiele ale z wymiana jest straszna papranina.

zdaza sie :?: Adam, w PL co drugi opel ma z tym problem... :(
trzeba sie bardzo przylozyc przy jego wymianie..co dziwne, u mnie tez leje :(

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2006, o 14:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
U mnie wprawdzie byl szczelny, ale jak robilem silnik po splynieciu tlokow to dalem odrazu wymienic wszystkie siemeringi i uszczelniacze na zaworach.
Jak narazie mam 91.500 km przejechane i zuzycie oleju 0,1 ltr/ 15.000 km :!:

W normalnym przypadku, jak silnik bierze olej to spalanie go przez nieszczelne tloki/pierscienie jest ostatnia przyczyna jaka wystepuje.
Najczesciaj sa to;
- uszczelniacze na zaworach
- siemeringi
- turbo (w samochodach ktore go posiadaja)
- uszczelki (miska olejowa, pokrywa glowicy........)

Z czego uszczelka pod glowica jest w Z20LET (turbo) z 3 warstwowego metalu, i jeszcze nie znam nikogo, ani nie slyszalem zeby komus udalo sie ja zniszczyc.Predzej glowica odleci od silnika niz pusci ta uszczelka.
W Calibrach byly jeszcze uszczelki z "papieru toaletowego" i wydmuchiwalo je nagminnie, dlatego chlopaki montuja teraz w Calibrach uszczelki z Astry Turbo (po malutkich przerobkach).






Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, o 12:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
No to i ja mam kolejny problem...

...przy spokojnej jeździe wszystko ok, ale jak mocniej pojadę to zostawiam za sobą chmurę siwego dymu...nie wiem w jakich ilościach go bierze, bo mam również wycieki z odprowadzenia turbiny i zostawiam plamy oleju przy dłuższym postoju.

I zastanawiam się czy turbina już nie wymaga wymiany i puszcza olej, bo przy przyspieszaniu tak jakby momentami traciła ciśnienie...w praktyce wygląda to tak,że przy pełnym bucie auto zwalnia/przyspiesza w częstotliwości 3 razy na sekundę i potem idzie już do przodu. A czasami wszystko ok, poza tym tak jakby głośniej chodziła.
Albo uszczelniacze na zaworach, ale wtedy równoniernie by dymił z rury, a nie gwałtowna chmura przy dużym obciążeniu.

Co jest bardziej prawdopodobne?? Ewentualnie jakieś inne pomysły??

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, o 12:38 
brzmi niestety jak turbina, ale fachowcy niech sie wypowiedza....
no i jak juz zmieniac turbine, to jakis upgrade warto by zrobic, aby kasy nie marnowac:)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 17:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Mich i co było u Ciebie przyczyna ubywania oleju? Ja mam ten sam problem... Ubywa mi oleju z 0,4 do 0,6l/1000km.. Poprawcie mnie jak zle mysle.

- U mnie turbina wyglada na ok.. dobrze sie wkreca, swistu nie slysze.. Jak bierze olej w takich ilosciach to jak to sprawdzic?
- Plam zadnych nie zostawiam nawet po dluzszych postojach 2,3 czy nawet 4 dni.
- Poci sie w kilku miejscach ale mysle ze to nie powod zeby wciagalo takie ilosci oleju.
- Uszczelniacze na zaworach? kopci na bialo na biegu jalowym ale tylko na zimnym silniku w temp. okolo 18 stopni. (ale nie w takich ilosciach zebym nie widzial co jest za samochodem, kopci ale delikatnie.. Przy lekkiej przegazowce tak jak by na chwile wylecial czarny dymek?)
- tloki, pierscienie - nie wiem jakie sa objawy kiedy padaja... na forum malo pisze na ten temat.

Plany: zaczac od uszczelniaczy na zaworach. Może sie to okazac zbedne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 18:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Jurand napisał(a):
Może sie to okazac zbedne?

Stan licznika ?




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 18:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Hmm stan licznika 90tys km, rok 2001... sorki udokumentowany przebieg.


Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2009, o 19:03 przez Jurand, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 20:17 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
no to wymien te uszczelniacze.
Gdzies musisz zaczac szukac przyczyny, a uszczelniacze naleza do taniej mozliwosci.
Potem przyjdzie Turbo, a tutaj juz zacznie sie rozchodzic o pieniadze.
Tloki i pierscienie, jak auto nie jest zarżnięte, sa ok.
Ja moje uszczelniacze wymienilem przy 65.000 km,
i zuzycie oleju mam 0,5 ltr./10.000 km (dziesiec tysiecy)
Auto i turbina przebieg 120.000 km




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 20:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Bez sciagania glowicy to idzie zrobic tylko pytanie czy to bedzie dobrze zrobione?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL