Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 21:26

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 23:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Sa fachowcy, ktorzy robia to bez sciagania glowicy, nie ma to wplywu na to czy bedzie dobrze, czy zle zrobione.
Jak beda popelnione bledy, to w czym innym.
Ale kazdy mechanik powinien wiedziec jak wymienic uszczelniacze, wiec nie powinno byc problemow.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, o 13:44 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Uszczelniacz zwykla sztuka 2.50zl a z firmy Reinza komplet 92zl ? ktore uszczelniacze brac i czy to dobra cena?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, o 13:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Tego Ci nie potrafie powiedziec.
Ja z reguły zaopatruje sie w czesci zamienne u Opla, i wymagam czesci z logo GM.
Kto jest ich producentem jest dla mnie sprawa drugorzedna.
Jak dotychczas ta regula mnie nie zawiodla.
Moj silnik wtedy tez odbudowalem na oryginalnych czesciach GM.
Co sprzedawaja u Opla w Polsce - jest mi niewiadome, musisz sam sprawdzic.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, o 14:46 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Jurand napisał(a):
Mich i co było u Ciebie przyczyna ubywania oleju?


pęknięty wałek na turbinie...rezultat...wymiana turbiny na nowa

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, o 16:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Podobno Elring produkuje uszczelki do opla GM... jedna sztuka Gm 7,90 a jedna elringa 3,0zl;p zdzierstwo.... a firmy reiza w GSI GOSZCZYNSKI komplet 39z. Pozdrawiam!

[ Dodano: Wto 14 Kwi, 2009 17:38 ]
mich007 napisał(a):
Jurand napisał(a):
Mich i co było u Ciebie przyczyna ubywania oleju?


pęknięty wałek na turbinie...rezultat...wymiana turbiny na nowa


I co ta turbina robila z tym olejem? Zapewne czules mniejsza moc i turbina swistala?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2009, o 09:16 
Czy to prawda że jeśli są zapieczone pierścienie, to wymiana uszczelniaczy zaworów może pogorszyć zużycie oleju?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2009, o 09:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Jurand napisał(a):
I co ta turbina robila z tym olejem? Zapewne czules mniejsza moc i turbina swistala?


turbina miała luz na wałku z powodu pęknięcia, puszczała olej do kolektora wydechowego i paliła...w rezultacie zostawiałem chmure czarnego dymu za sobą

kkkmmm napisał(a):
Czy to prawda że jeśli są zapieczone pierścienie, to wymiana uszczelniaczy zaworów może pogorszyć zużycie oleju?


ale jedno z drugim nie ma nic wspólnego...moim zdaniem jakieś bajki Ci naopowiadali

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Ostatnio edytowano 29 grudnia 2009, o 09:40 przez mich007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2009, o 13:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
kkkmmm napisał(a):
Czy to prawda że jeśli są zapieczone pierścienie, to wymiana uszczelniaczy zaworów może pogorszyć zużycie oleju?


a co maja pierscienie z uszczelniaczymi zaworow wspolnego ?
Cos zle kojarzysz.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2009, o 13:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
SirAdam napisał(a):
kkkmmm napisał(a):
Czy to prawda że jeśli są zapieczone pierścienie, to wymiana uszczelniaczy zaworów może pogorszyć zużycie oleju?


a co maja pierscienie z uszczelniaczymi zaworow wspolnego ?
Cos zle kojarzysz.




Adam


Mi jeden mechanik powiedział ze jeżeli wymienia sie same uszczelniacze bez pierścieni to automatycznie zwiększa się ciśnienie w jednej czesci silnika i wtedy pierścienie mogą poszcząc więcej oleju, dlatego powinno sie to robic razem.

Nie wiem ile w tym prawdy.


Ostatnio edytowano 29 grudnia 2009, o 13:48 przez sjR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2009, o 14:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
sjR napisał(a):
Nie wiem ile w tym prawdy.


nic w tym prawdy...jak zawory są zamknięte to kompresja nie ma żadnego wpływu na uszczelniacze a jak któreś są otwarte to nie ma kompresji

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2009, o 15:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
sjR napisał(a):
ze jeżeli wymienia sie same uszczelniacze bez pierścieni

to znaczy ze 99,99% mechanikow robi to zle.
Nawet Opel i inni producenci aut robia to zle.
Ten Twoj mechanik to te brakujace 0,01% ;)

A na powaznie - bzdura.
Wymienia sie uszczelniacze, a pierscienie wymienia sie tylko w razie kompletnej awarii, np. pekniecie pierscienia itp. ale czesto wtedy wymienia sie poprostu silnik.
Czasy "polskiego fiata" sie skonczyly, ze co kilkadziesiat tys. km, robilo sie pierscienie, panewki itd.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 24 grudnia 2010, o 14:36 
Witam, musze odkopać trochę temat.
Mam problem z ubywającym olejem - ubywa około 0,8l/1000KM
Nie mam żadnych wycieków, auto przyjechało z Szwajcarii i jego przebieg szacuję na 220, 000KM
Auto w ogóle nie kopci podczas jazdy, natomiast przy dłuższym postoju około 2 dni po odpaleniu na zimnym silniku potrafi mocno zakopcić.
Przypuszczam, że jest to wina zbierającego się oleju w komorze spalania przez nieszczelne pierścienie.
Mechanik twierdzi, że w naszych astrach już niestety jest taka przypadłość, że biorą olej i na niewiele zdaje się wymiana uszczelniaczy czy nawet remont.
Czy warto w tym przypadku wymieniać uszczelniacze?
Czy przy tym przebiegu już nic nie pomoże i lepiej po prostu dolewać oleju i jeździć skoro auto nie ma żadnych oznak braku mocy itp.
Tylko z drugiej strony to dość spora ilość oleju jest i dziwi mnie, że skoro nie ma wycieków a podczas jazdy nie kopci to aż tyle go ubywa.
Uszczelkę wykluczam bo to sie podobno nie zdarza a auto jeździ normalnie.
Dodam jeszcze, że ubywa mi też trochę płynu chłodniczego ale to raczej będzie sprawa nieszczelnego któregoś z węży.
Proszę o rade.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 24 grudnia 2010, o 14:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Mechanik pierdzieli glupoty.
Ja przypuszczam ze olej tracisz przez stwardniale uszczelniacze zaworow, i reszta idzie przez uszczelniacz labiryntowy w turbinie.
Na to pierwsze porydzisz wymiana, a na to drugie nie poradzisz nic, poza wymiana turbiny.
Ja mam zrobione uszczelniacze, i wymieniona turbine i zuzycie oleju jest ok. litra na 10.000 km
wiec Astry nie maja zadnej "przypadlosci"




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 24 grudnia 2010, o 15:04 
Dobrze, że jest ktoś w wigilie kto jeszcze służy radą.
W takim wypadku pewnie zacznę od uszczelniaczy bo to niewielki koszt.
Turbo jeszcze się dobrze kręci to niech hula.
Pozdro i smacznego :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: bierze olej
PostNapisane: 24 grudnia 2010, o 16:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Przerabiałem identyczna sytuacje, na Twoim miejscu bym nic nie robil z silnikiem, a jak juz uzbierasz kase na porzadny remot to go zrob.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL